dinsdag 28 juni 2011

Mijn tuut is ziek!!!

Mijn Tuut... is ziek... snik... en dat is niet voor het eerst. Twee jaar geleden hetzelfde euvel. Ook niets meer willen, zo dood als een pier... geen blub, geen ploef... zelfs geen hik... Ik heb toen mijn vader kunnen bellen (ik stond daar namelijk met 3 kinderen, héél fijn), en die heeft ons gelukkig kunnen ophalen, want Rem zat weer eens zoals gewoonlijk zo'n kilometer of tweehonderd verderop. Dus ik werd gered zeg maar. 


En weet je wat het ergste is... ik belde Rem om het te vertellen zegt 'ie "We gaan straks wel eventjes langs je Tuut". Nou ja, oké dan, hè. Gaan we langs Tuut, stapt hij in Tuut.... en doet ze het weer!!!!!!! %^$&#*(@(*#. Had dat niet wat eerder gekund...... grrrrrrrrrrr. Keek er ook nog zo'n oude knar me aan met schuddelend hoofdje dat ik zo'n hopenloos geval ben.... Oooooooooooh. Kan ik niet uitstaan dan, hè. 


Tuut-madam is daarna nog naar de garage geweest. Maar nee hoor, niets aan het handje... alles is prima in orde. Accuutje ook prima, piccobello. Tijdens de APK had ik gehoopt dat 'ie vervangen werd, want veel snelweg ziet mijn Tuut niet en dan kan de accu minder gaan werken. Maar nee hoor, was nog helemaal snor.... hm. Ik zou willen dat ik zonnepanelen op m'n dak had zitten, zodat ik altijd zeker weet dat de accu gewoon doet, want het starten is in de winter is al vanaf het begin een ramp...  Maar ook dat probleempje was niet door de garage-arts te vinden c.q. op te lossen. Zucht.



Maar deze keer is Tuut dus ècht de pineut, want ook Rem kreeg geen blub, ploef of hik eruit. Snif... ik moet het dus een paar dagen zonder doen. En dat is stom zeg. Ik heb anders nooit het gevoel dat ik de auto veel gebruik, aangezien ik er in de afgelopen zes jaar maar 10.000 kilometer heb gereden... weinig dus. Maar prompt als je Tuut het niet doet wil je er in stappen en mee wegrijden.








En dan nog erger... dan moet ik met de fiets. Ik en fietsen is net zoiets als ik op vakantie en moeten camperen. Hahaha, maar goed fietsen is gewoon niet zo mijn ding. Altijd is het namelijk te... het is te nat... of te warm... of te koud.... of te winderig. Maar vandaag is het te benauwd qua weer. Ik heb vandaag een verjaardag van mijn lievelingstante, maar dit weer zorgt ervoor dat mijn lijf niet compleet meewerkt. Ik ben trouwens netjes op de fiets gegaan hoor, tempo elvendertig. Ramon stond al een tijdje te wachten, want dat slakkentempo is niet aan hem besteed. We zijn bij oom en tante aangekomen en ook weer op z'n elvendertigst terug gegaan. De kinders hebben direct bij thuiskomst zwemkleding aangedaan en zijn met de tuinslang in de weer geweest... dikke lol natuurlijk.






Ik ga dus liever aan de wandel, gewoon rustig tempootje... kan ik ook rustig om me heen kijken, hahaha. Vaak met hakken aan, dat is waar, maar daar loop ik op alsof het slippers zijn, dus dat is een eitje voor me. 
Rem zou patiëntje Tuut gaan regelen... ik hoop het snel, want mijn autosleutels vinden het maar niks in de sleutelbak...

15 opmerkingen:

  1. Beterschap met Tuut.

    En bedankt voor je berichtjes op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Arme jij! Zo Tuut-loos zijn is maar niks....al is fietsen wel heel gezond en wandelen nog een stapje beter.
    Heel veel sterkte de komende dagen. En je moet maar denken: je krijgt je Tuut straks weer helemaal 'topfit' terug!

    Groetjes Soesa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je mist m toch he, dat kreng.....het idee dat je niet kúnt....bah!! Beterschap voor Tuut!!

    Liefs,m
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh maar ik heb alle vertrouwen in Rem hoor...let maar op....die laat Tuut weer knallen...;0)
    Fijne avond
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh... ja je bent gelijk om het hand. Weet er alles van. Sta je met kids en lege boodschappentas in de aanslag om verjaardagsboodschappen te gaan doen...Stap je in de auto en .... er gebeurd niets. Oeh....Het geluk was dat ik gewoon op de oprit stond en de anwb gebeld heb en natuurlijk geen thuis behandeling kreeg zonder te betalen. Maar.... koffie doet wonderen. En de 75 eurootjes die er voor stonden waren de koffie.
    Ik hoop dat jou tuut het heel heel heeeel snel weer doet.
    Fijne dag !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zeggen wel eens je weet pas wat je mist als het er niet meer is... werkt hetzelfde bij mij en mijn tuut tuut hoor ik kan echt niet zonder mijn bakkie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gezellig verhaal zo om te lezen met al die plaatjes erbij, lijkt wel strip. Ik ben benieuwd naar "wordt vervolgd" :)
    Maar voor jou minder leuk, ik ben net zo sportief als jij begrijp ik, haha, ik fiets nog geen 5 km per jaar vrees ik. Hoop dat je gauw weer uit de wielen kunt, eh, voeten...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hopelijk is je tuut snel beter.

    Fijne dag.

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hoop dat ie het snel weer doet :-) Ik heb dat ook een keertje gehad, mijn fijne Clio die me nooit in de steek liet en ineens........niets meer. Waardeloos.....Er was ook niets meer aan te doen, het was in een keer over met m'n autootje. Hopelijk vergaat het de jouwe beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach, wat vervelend! Heel veel sterkte met Tuut. Hopelijk is alles snel weer in orde.
    Groetjes, Josette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Rampzalig als die dingen het niet doen! Wat zijn we dan eigenlijk verwend he is mijn eerste gedachte dan.. niet goed voor je humeur maar ik hoop dat ze het snel weer doet! ;)

    groetjes..Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hè....bah, dat wordt nu dus eventjes fietsen, alhoewel ik er geen hekel aan heb gelukkig, ik doe alles op de fiets.
    Hopelijk is je 'Tuut' weer snel opgelapt Collie.

    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou, dat is baaaalen! Hopelijk is ie snel weer beter.

    Grt. Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En juist als ze kaduuk is wil je rijden:-)
    Hopelijk doet ze het snel weer.

    Groetjes Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (13) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (74) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (2) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (2) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)