maandag 27 juni 2011

Oeps... naar de stad??



Kirsten heeft vandaag natúúrlijk al vrij... en na een héle lange nacht en ochtend te hebben uitgeslapen en dan een brunch te hebben genuttigd (met puinzooi op mijn aanrecht... grrrrr) was zo'n rustig dagje natuurlijk wel héél erg saai. Om haar wat te doen te geven (ahum, eigenbelang) vroeg ik om even de lege flessen in te leveren en het glaswerk in de bak te gooien en dan Bridget even op te halen.


O... is prima (?) wáár is het commentaar gebleven? en vraagt ze aan mij of Bridget misschien mee mag naar de stad om een bitje voor haar te kopen, zodat als ze met Kirsten hockey speelt haar tanden beschermd zijn. Nu vind ik het super dat Kirsten iets samen met Bridget wil doen, want die vijf jaar die er tussen zit  is soms wel eens iets te veel. En ik weet dat Bridget het geweldig vindt om samen met haar grote zus iets te ondernemen. Dus flap ik er uit dat het prima is.... maar oeps... fietsen, sleutels... zet ze hem wel op slot. Kirsten is namelijk een soort van mini-professoortje en lichtelijk chaotisch... Op haar eigen sleutel letten is dan al meer dan genoeg. Plus Bridget heeft vandaag een jurkje aan, zonder zakken wáár dan ook te bekennen. 




Maar, bedenk ik me ineens, ik heb nog een telefoonhoesje, gekocht bij Door Jolanda, maar mijn nieuwe toestel past er niet in... Ik bedenk dat ik met een koortje en een musketonhaak een heel eind kom om te zorgen dat ik die sleutel op een handige manier kan bevestigen en ze het als een tasje bij zich kan dragen. Dat telefoonhoesje wordt dan gewoon een sleuteltasje... wel héél erg mini, maar voor Bridget perfect. Want ook in de speeltuin kan ze met dat tasje om gewoon schommelen en doen. En als ze wat anders wil doen, haar fiets weer pakken (eerst natuurlijk fiets dan van 't slot halen) en verder gaan. Ideaal dus. 


Terwijl Kirsten Bridget ophaalt pak ik alle benodigdheden. Wat is het toch handig om een grote voorraad van van alles en nog wat te hebben!!! Ik pak een klosje garen, koord, musketonhaak en hup in nog geen minuut is de hele handel supersonisch vastgezet. Ik pak de sleutel van de dame, maak hem vast aan de musketonhaak en hij valt perfect in het "zakje"... Als ze op een gegeven moment een huissleutel erbij krijgt, kan die er ook nog makkelijk bij.






De dames komen opgetogen thuis, Bridget heeft rode wangen van de warmte of opwinding van het naar de stad gaan met haar grote zus. Ze vindt het helemaal geweldig.


Ik heb voor de dames gelijk ook wat verjaardagsbonnen erbij gepakt die nog steeds niet ingewisseld zijn. Zoals een VVV-bon van € 10,00 en een bon van Bijou Brigitte van  € 7,50 allebei van Bridget. Een bon van Claire's van € 7,50 en van een bon van De Oorbel van € 7,50 van Kirsten. Dus de dames kunnen zich heerlijk vermaken!!




Ik ratel nog wel tegen allebei de dames mijn veiligheidsriedel af... doe ik altijd en volgens mij blijf ik dat doen, want Ramon krijgt het ook nog steeds naar z'n hoofd. Als Rem naar het puntje van Limburg moet, dat gebeurt nogal eens, dan krijgt hij het ook naar z'n hoofd dat 'ie voorzichtig moet doen en zo... erg hè! Ach ja, ik ben gewoon zuinig op ze.

6 opmerkingen:

  1. Slim gedaan met het tasje !!!!
    En wat die "veiligheidsriedel" betreft, ze kunnen hem hier ook dromen, maar ik kan het niet vaak genoeg zeggen ( krijg altijd de reactie: ja maaaaaa !!)!!
    Wat heeft ze trouwens een geweldig leuke jurk aan op de foto !!!

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk maar zeker ook heel functioneel zo'n tasje!
    (ik vind de jurk die Bridget draagt ook erg mooi!)

    Groetjes.. Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat heb je heel handig opgelost wat een leuk tasje zo.
    En de veiligheidsriedel vond ik vroeger van mijn moeder zo erg en nu doe ik het zelf ook haha.
    De oudste (19) ging vorige week alleen naar Haarlem vanaf Amersfoort (nog nooit eerder gedaan ook die reis niet en haarlem kende ze niet) ik was blij dat ze sms'te goed aangekomen te zijn hoor:-)
    Beter een keer teveel gezegd dan niet toch?

    Groetjes Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Handig gedaan zo met het tasje en ik snap je bezorgdheid naar de meiden toe wel hoor. Er gebeuren tegenwoordig van die gekke dingen.
    Wel gezellig: kleine zus met grote zus naar de stad. Ik hoop dat mijn meiden dat later ook gaan doen.
    groetjes Danielle
    Ps:prachtige jurk van Bridget.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Loslaten...!! hahaha.. ik weet hoe moeilijk het is.
    Maar handig zo'n tasje...
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (2) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)