woensdag 15 juni 2011

Pioenen in de erker...


Afgelopen maandag zit ik heerlijk te genieten van mijn kopje thee. Valt mijn oog, terwijl ik mijn schoteltje achter mij in de erker zet, op een doorkijkje door de bos bloemen heen naar het oude kastje met oude schoentjes en (nieuwe van de Sint gekregen) fotolijstjes. In de fotolijstjes moeten nog andere foto's komen hoor, want deze zaten er in de winkel al in.


Ik heb vorige week vrijdag van mijn ouders een bos pioenrozen gekregen nog voor mijn verjaardag. Mijn ouders konden niet komen, omdat de hond Maxyah geopereerd was en niks mocht uitfratsen met haar hechtingen. Inmiddels is ze weer hechtingvrij en zet ze m'n vader weer ijverig aan het "werk", hahaha.



Wat een prachtige gelaagde rokjes heeft deze bloem toch, mooie tintjes roze van heel zacht tot bijna bordeaux-roze...


Het oude kastje, vorig jaar gekocht op een erffair bij 't Brocante Sfeertje, ligt op z'n zij, want staan kan niet door de versiering boven en onder het kastje. Ophangen kan ook niet, want het deurtje zit (nog) niet met twee scharnieren vast, maar met één. Een nieuw ruitje was ik van plan er in te doen... maar doe ik denk ik maar niet, want ik heb nu geen tegenschittering van het glas en het heeft gewoon iets extra "ouds" over zich... 


Plus ik heb een zware hekel aan ruitjes zemen, heb ik namelijk dit weekend bij Kirsten gedaan... OK het wordt schoon en op een gegeven moment netjes. Maar eer er geen strepen en andere fantasielijnen meer over de ruit lopen... dan  ben ik gewoon een uur verder... zucht!

8 opmerkingen:

  1. Vergeet je post niet aan te melden bij Veronique!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig ja die pioenrozen. Ik heb er ook weer gekocht om te drogen. Kan ik er straks mooie kransen van maken voor in de winkel.

    Groetjes Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf je pioenen en je doorkijkje ook,vind deze foto`s ook wel wat hebben hoor,lieve groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn ze toch elk jaar weer mooi!En heel mooi op de kiek gezet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige foto's van je pioenen, super!!

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige Pioenen en ook het doorkijkje naar het mooie kastje met de schoentjes en de mooie lijstjes, wat kan je dan genieten hè en wat leuk dat jij dat ook heb...opeens zie je iets wat je in gedachten al een mooie foto oplevert en dan gelijk de camera erbij hihi, ben gelukkige niet de enigste.
    Alvast een fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die pioenrozen zijn echt prachtig, ik heb ze ook cadeau gedaan aan een vriendin, baal ervan dat ik ze zelf niet heb gekocht!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

Aanpassingen (1) ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Broek-op-maat (1) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (27) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) Imani (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (135) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (3) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) Me-time (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) Mode tijdschriften (1) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (9) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (13) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffen (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (12) wikkelvest (1) Willemientje (8) wol (1) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)