woensdag 8 juni 2011

Tafel in de prak....

Tafel in de prak??? JAAAAA, tafel in de prak en das leuk!!! Mijn tafel heb ik al járen... het was van origine zo'n picknick-achtig ding, besteld bij de Ariadne Wonen, met twee van die houten bankjes om op te zitten (zonder rugleuning!!!! binnen een maand stonden die dingen achterin de tuin, dat snap je. Want dat was niet zo handig met ukkie Ramon en ukkepukkie Kirsten die NIET stil kunnen zitten. Althans niet zonder er van af te kukelen! Ook nog onder tafel zo'n T-splitsing-geval waar de kinderen héérlijk tegen aan kunnen schoppen.... grrrrrrrr! 


Waarom ik dit geval eigenlijk gekocht had... tja het was toen de enige, betaalbare binnen mijn budget van € 100,00, tafel van 80cm breed waar 6-8 personen aan konden zitten, want hij was wel lekker lang, 2m. De tafel was eerst grenen.... nu ben ik niet zo dol op grenen, dus dat was héél gauw wit.  Gelukkig kan ik ook snel kleedjes naaien, want hij bleef natuurlijk niet lang wit.... zie je al die stipjes, gaatjes, en stift- en lijmplekken al voor je. Ook de T-splitsing onder tafel overleefde het niet lang, want door al dat geschop, en van sprookjes onder de tafel vertellen met zo'n héél groot tafelkleed over de tafel... gingen ze er namelijk óp zitten.... Dat ding ging helemaal loszitten, dus werd verwijderd.... en ja... dan is de verbinding tussen tafelblad en poten dus pleitte... Leve de Gamma, gauw ijzerwerk gehaald en erin geschroeft... maar.... één poot was stronteigenwijs... en bleef lossig zitten. Maar met beleid om te gaan met mankepootje bleef de tafel best wel goed functioneren... Met een verfbeurtje met verkoold zwart vorig jaar nog een beetje opgekalefaterd en zo zijn we weer een jaartje verder. 


Maar ja, de tafel bleef niet handig staan zo dicht bij de muur van de keuken (keuken is geplaatst toen we nog een ronde tafel hadden en dus ruimte zat om de tafel heen. Deze tafel was op zich wel goed, maar nèt niet... Je kan er namelijk ook niet mee schuiven en daar hou ik juist zo van om de meubels eens helemaal om te gooien... Dus vatte ik het plan om met mijn verjaardagscentjes eens te gaan zoeken naar een leuke tweedehands tafel, opknappertje géén bezwaar!. Om de grootte van de tafel hebben we wel eerst even ruimte gemaakt en met een centimeter even de goede lengte en breedte bepaald voor de aanstaande tafel. De lengte wilde ik maximaal 1,40 lang hebben, en waar toch 6 mensen aan kunnen zitten. 


Hm.... google is dan natuurlijk de perfecte partner op internet... ik tik in "uitschuifbare tafel"... en kom terecht op Markplaats... na even door de waslijst aan tafels te hebben gewandeld zie ik een leuke tafel. Een oudje... met wieltjes... en dáár viel ik op. Ik had vorig jaar een héle mooie gezien bij die leuke winkel hier waar ik vorig jaar lampen heb gekocht van mijn verjaardagscentjes. Het onderstel van de tafel was zwart met eenvoudig bewerkte tafelpoten mèt wieltjes. Het tafelblad was hout... met afgeronde hoeken (scheelt duizend blauwe plekken, want ik loop altijd tegen de hoek van de tafel). Alleen de prijs.... tja... dat ging toen niet lukken en dat lukt nu nog steeds niet. 


Maar die tafel was niet uit mijn hoofd. Ik zag de wieltjes en ploef hij stond weer in mijn hoofd... Die zou ik graag willen hebben. Ideaal formaat 1,00 x 1,40m. Te verkleinen naar 1,00 bij 1,00. Ideaal in mijn niet zo grote huis, want als er visite is... kan ik geen stoel met iemand erop kwijt... Ik aan Rem laten zien... die vond het ook wel een mooie. Hij ging voor mij even een mailtje sturen. De volgende dag kregen we per mail een telefoonnummer... op zich ging dit allemaal nog best flitsend... daarna schoot er een vertraging in, want het ging via een vriendin.... en zus en zo, van hier naar daar... Er werd ingesproken, was niet te verstaan, mailtje er heen en weer gebeld. Links, rechts, voor, naar achteren... en uiteindelijk werd er vorige week vrijdag teruggebeld... 


Rem bood € 25,00... (Rem kan dit, ikke niet). Ik was muisstil van nieuwsgierige spanning ?!?!?! "Is goed" werd er gezegd. Bla, blie bla.... Ik begreep uit het gesprek dat het nu over het ophalen van het gevaarte ging. En Rem zei nonchalant... "Ja, ik moet nog wel even een busje regelen...". Daar had ik dus niet eens aan gedacht.... Aan de andere kant van de lijn "Voor € 25,00 kom ik hem wel even brengen!!". Ik was helemaal blij!! Twee uurtjes later werd 'ie met een bus gebracht en die meneer bracht hem voor mij nog naar binnen ook.... Hij vertelde opgetogen dat het een antieke Belgische tafel was met een draaislinger... van Mahoniehout en dat het blad eigenlijk alleen maar fijn geschuurd moest worden en gelakt en dat 'ie dan weer het heertje was. Hij had helemaal gelijk! Ik wilde eerste de tafel helemaal schilderen, maar bij nader inzien gaat dat nu niet door hoor...


De boel stond hier wel een beetje vol nu met al die tafels hier. Dus ik stoelen opzij, Rem en ik tafel op z'n kop keren en Bridget zat gelijk bij de tafelpoten te kijken en wilde wel even een hamer of een bijl hebben... Leek me niet zo'n goed plan... ik zag al platte vingers of géén vingers voor me... dus met beleid en Rem met een schroevedraaierapparaat in de houtgreep da's betere en veiligere koek. Alles daarna huppetee naar buiten en zoef tafel op z'n plek gereden, open gezwengeld, verlengstuk erin... terugzwengelen en alé.... pláátje.... 


De foto komt morgen, want je ziet nu eigenlijk geen tafel meer, aangezien ik de tafel heb gebarricadeerd met papier, tekenetui, machines, stofjes en drinken...


Morgen maak ik kiekjes!!

9 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk om nu een 'nieuwe' tafel te hebben voor een super deal! Ik ben ook helemaal dol op Marktplaats en scoor ook vaak van dit soort leuke dingen! Wij hebben in 1 jaar tijd al 3 (hihi) banken gehad! Nu eindelijk de goede gevonden!
    En nu lekker genieten van je mooie tafel! Ben erg benieuwd naar de kiekjes!
    Groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow.....wat heerlijk om voor zo'n mooie prijs een tafel op de kop te tikken die helemaal naar je zin is. Ben benieuwd naar de foto's.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt goed. Maar ben nu wel benieuwd naar de tafel zelf, dus morgen ben ik terug op je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben heeeeeeeel nieuwsgierig !! tot morgen !!...xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou dat is een koopje voor een hele mooie tafel wat ik begrijp! Je kan het echt treffen op Marktplaats. Veel plezier met je nieuwe tafel!
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw klinkt super goed zelfs!!! mooie prijs ook!!! ik zie je morgen met foto ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig en dat voor zo'n mooi prijsje. Ik ben benieuwd naar de foto's.
    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtige tafel voor 25 euro dat is nog eens leuk.
    Fijn dat het gebracht werd dat scheelt en hoop gedoe.
    Leuk om te zien hoe de oude tafel gesloopt word in een mooie jurk:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nu je snapt...morgen kom ik weer bij je op bezoek hoor....
    Enne....drink mijn koffie met melk en suiker ;0)
    Fijne avond
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)