zaterdag 11 juni 2011

Traum Wohnen & Genießen

Gisteren of inmiddels eergisteren werd ik verrast met de post door een gezellig plat pakje in wit met roze roosjes papier... gericht aan mij (?!). 


Ik bekijk het pakje van voor naar achteren, maar zie geen naam staan... ik wordt wel in spanning gehouden zeg. Ik zie een postcode, maar ja, dat zegt mij ook niet zoveel. Het pakketje ruikt wel heel lekker... Ik haal het plakpand aan de achterkant af.. en ploef een Duits woontijdschrift met een lief kaartje en een snoezig vlindertje.... Hé... dat komt van Claudia... van het blog Claudia, wat leuk!!! 
Ooo, wat leuk Claudia, dank je wel!!!


Ik ben gelijk in mijn gezellige stoeltjes bij de erker gaan zitten met wat drinken erbij. Ik zie van allerlei moois en inderdaad bergen inspiratie. 


Met het lekker geurende boekje zit ik heerlijk in het zonnetje... kijk maar even mee:




Ik zie gelijk dat de stijl van mijn vogelkooi ook nog andere modelletjes heeft. Maar ik geloof dat dit exemplaar echt voor de sier is. 


Er zijn allerlei stijlen in dit boekje te vinden. Hou je van brocante...


Of van wat strakker en eenvoudiger van stijl...
 

Wat een pracht van een huisje met dat witte hek ervoor... mijn ouders hebben ook zo'n wit hek rondom het huis... zó mooi!
 

Aan het eind van de tuin een vlonderterras met zitje, zo zálig in het zonnetje.









Kijk wat een schattig jurkje heeft dit meisje aan met een wit gehaakte bovenpasje waaraan een rokdeel is gezet van witte Indiakatoen, gevoerd met (denk ik) batist. Is toch snoezig met zo'n vilten varkenstasje...

Dit uitzicht... kreun, kreun... wat prachtig... Ik ben gelijk op vakantie als ik dit soort plaatjes zie. Ook de inrichting trouwens.... schitterend!!

Dit lijkt mij een pracht van een bad... en die luikjes... zo leuk! De kleurtjes, het zachte blauw met frisse wit en crème vloer...


Ik ben een ramp in de keuken, maar zo'n schortje wil ik wel aandoen in een poging een goed diner voor elkaar te boksen! 



Bridget heeft ook in dit boekje zitten neuzen en bleef bij dit plaatje héél lang hangen. 

Ze is dol op kussentjes en waant dit kamertje als een droomwalhalla voor op haar kamertje... 

"Maar dan moet er wel rood bij hoor mam!!". Rood is duidelijk Bridget haar lievelingskleur...


Dit wilde ze ook wel op haar kamertje een bankje met kussentjes waar ze lekker kan lezen en tutten met vriendinnetjes... 


Mijn tuin is veel tegels, helaas, weinig groen en bloemen. Hier zie je weinig tegels en héél veel groen en bloemen... en een pracht van een stenen muur en vergrijsde poortdeur.


Dit doet me denken aan de vakantie in Holten toen ik een jaar of vier was of zo... Veel buiten, kippen, koeien, tafels met vrolijke kussens gedekt met kleedje.... Ik mis op dit "vakantieplaatje " alleen een waslijn met fris wasgoed... hahaha. Want er hing daar in Holten heel veel was op waslijnen... méterslange lijnen... Het is toch gek dat je dát juist onthoud als hummel van een jaar of vier... 


Deze bedels vind ik toch wel zó leuk... ik heb mijn zus vorig jaar gebaksvorkjes en theelepeltjes gegeven met van die leuke vrolijke taartjes en lekkers aan het handgreepje. 


Toch ontzettend leuk om aan je tafelkleed te hangen... in de kerstboom kan natuurlijk ook, maar dat is maar één keer per jaar, hahaha.


Een knuffel als theemuts... zó lollig!

Ook recepten zitten in het boekje en aangezien ik wel taartjes kan bakken, die branden bij mij namelijk niet aan, maakt dit recept wel een kansje....


 
Ook vakantiefoto's van Istrië laten ze zien, zo schilderachtig..., veel zon, groen, wijn. Niet dat ik dat lekker vindt, want ik vind wijn vaak meer op azijn lijken, sorry dames!! Behalve de Italiaanse wijn, die vind ik met wat hapjes of eten in het zonnetje wel prima. Dus wijn uit Istrië maakt misschien wel een kansje, want dat ligt er bij mijn weten dicht bij Italië.


Even later leg ik het boekje neer op tafel en ruim even alle spullen op de tafel bij elkaar, want Bridget komt zo thuis en dan drinken we even wat aan tafel... nadat Bridget met een vriendinnetje boven is gaan spelen, pak ik het jurkje, waar ik aan bezig ben, op... en ruik... het boekje!! 

Ik had de jurk op het boekje gelegd en nu ruikt het helemaal heerlijk naar... ja... naar wat?? Mijn neus is niet zo best om te weten wat voor geur het is... maar als het een zeepje is of zo... zou ik graag weten wat... want dit wil ik wel vaker ruiken!! Superdankjewel Claudia!


9 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat er een mooi en romantisch tijdschrift uit dat je kreeg van Claudia. Geniet er maar van en misschien kan je er nog leuke ideeën uit oppikken.

    groetjes,
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi tijdschrift !!..ik kreeg ook een lief pakje van haar...tis een schatje...jij ook hoor !!..fijn weekend...liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je er een leuke post van gemaakt zeg! En de geur is Rosewater van Crabtree&Evelyn, een merk dat ik vroeger in de winkel verkocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldig leuke verrassing van Claudia en wat heerlijk dat je ons laat meegenieten van al die mooi plaatjes en taferelen.

    Ik vond je vorige post ook al zo leuk , wat een prachtige tafel Collie !!

    Nou ik wens je een heel gezellig pinksterweekend met je gezin ,
    hartelijke groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wauw wat een super leuk kado zeg!!!
    Ik kan uren in die boekjes neuzen en weg dromen!!
    Leuk dat je ons hebt laten mee genieten, dank je!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk zeg ! dat word dus dit weekend van de plaatjes genieten ! En vertel me even of je gebakje goed gelukt is. Ik vind hem er zo heerlijk en leuk uit zien.

    Liefs Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke plaatjes, dat is echt genieten.Ik ben vrijdag naar de summerfair geweest, heel veel ideeën opgedaan, en kan dan ook uren rommelen in huis. Van je tafel heb je ook iets moois gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk zulke post.
    Bedankt voor het delen kunnen we mee genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hele leuke post zeg!!
    En de tafel vind ik prachtig!! Wat een koopje!

    Grt. Nel

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (1) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (2) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)