vrijdag 17 juni 2011

Yes... de gordijnen hangen!


YES!!!! De gordijnen hangen en zijn hélemaal af, klaar, gereed... geen knoopsgat die nog gedaan moet worden. Zou niet weten waar trouwens, maar er zijn nog steeds kledingstukken in huis van mij die hoognodig een knoopsgat behoeven en dat maar niet krijgen... 


Komt natúúrlijk omdat mijn machine nog STEEDS bij de reparateur staat.... grrrrrrrr! Er moest een onderdeeltje besteld worden... het haakje van de draadinsteker... zo'n klein dingetje, werkelijk waar het is ca. 1mm x 1mm groot en dat dúúrt toch lang! Maar goed... 


Kirsten's machine stikt ook, maar dat knoopsgatending van haar, waag ik me maar niet aan. Ik ken mezelf, ik ben een verwend nest met zo'n automatisch gecomputeriseerd geval waardoor elk knoopsgat hetzelfde is... en dat wil ik dus ook op  mijn jurk!



Maar goed, de gordijnen zijn af... na heel wat rampen met de stof. Op zich niet met de katoenen stof, maar wel hoe die stippen erop gedrukt zaten... scheef.... en dat voor € 13,95 per meter!! Dus noodsprong gemaakt en de stof een kwartslag gedraait, zodat ik geen banen aan elkaar hoefde te stikken, en stoom uit mijn oren zouden komen om de stippen recht door te laten lopen. Maar daardoor werd het gordijn wel te kort. Dus stukkie groene ruit er aan de bovenkant en onderkant aangezet. Wel eerst boven en onderkant recht geknipt. Dus de stippen bovenaan werden dus gehalveerd (%$#@%^&) wat dus NIET de bedoeling was! De zijkanten van het gordijn moet je NIET langs een liniaal houden want dat loopt niet recht, maar de stippen wel! Dus die heb ik maar braaf gevolgd.



De stippen lopen netjes door van de linkerkant naar de rechterkant, ook al zie je daar bij het dichttrekken van de gordijnen geen "bal" van, maar dat moet natuurlijk wel kloppen, hè. 


Pffffffffffff, nu nog dekbedhoezen en kussentjes... Gelukkig heb ik niet veel stip meer, want die mag van mij toch flink de bouthaggelen (? schrijf je dat zo??) krijgen.


Op naar het volgende project!

15 opmerkingen:

  1. Je harde werken word zo wel beloond. Prachtige kleur blauw en de gordijnen hangen er heel mooi voor!!Succes met je andere projecten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat netjes gedaan!! Je ziet het echt wel als de gordijnen dicht zitten dat de stippen netjes horizontaal doorlopen!! Leuke oplossing met het strookje groen. Kirsten zal blij zijn met haar kamertje!
    groetjes Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Frische Farben, gefallen mir richtig gut,schön gemacht;))) Liebe Grüße und schönes Wochenende Adelheid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn wel heel mooi geworden, wat staat het vrolijk en erg leuk met de groene band eronder.
    Maar kan me voorstellen dat je die ballen even niet meer kunt zien:-)
    Hahaha bouthaggelen nog nooit van gehoord maar klinkt goed en ik weet precies wat je ermee bedoelt hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De wattus??? hahaha
    Mooie gordijnen.. en gewoon ff doortrekken hoor.. die dekbedhoes en kussentjes erbij maken het vast helemaal af! ;-)

    groetjes en fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nou je werk wordt wel beloond... keurig hoor die rechte lijn van stippen van het ene naar het andere gordijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, dat ik kan ik me goed voorstellen, die frustratie van het niet recht op de stof gedrukt zijn! Ik had het bij mijn kaboutergordijntjes ook, maar dat waren maar kleine stukjes, dus dan zie je het niet zo, die lopen scheef, maar ik heb er ook heel stevig van zitten balen. Ik vind jouw resultaat prachtig geworden - heel slim om de stof te draaien (dat gaat bij kabouters niet ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maar ze zijn wel super gaaf geworden!
    Groetjes Josette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het resultaat mag er zijn. Ziet er super gezellig uit. Aan gordijnen heb ik mij nog nooit gewaagd. Lijkt me zo'n vervelende klus!

    Grt. Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou, ze hangen perfect en zie geen scheef bolletje.
    Maar ja, ik ben met blokjes bezig geweest en ben er een beetje duizelig van haha, dus begrijp wat je bedoelt.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow wat een mooie frisse gordijnen. Ik vind ze nog leuker geworden door dat groene randje wat er aan hebt gezet. Je dochter krijgt echt een mooie kamer zo die nog heel lang mee kan met deze kleurtjes.
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er gezellig uit! Gelukkig zitten er in een dekbedovertrek en kussens ook geen knoopsgaten... Succes er nog mee; ook met wachten tot je eigen machine weer terug is, daarmee werk je toch het prettigst (en kun je gelijk je twee jurken afmaken...)
    Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je heb wel eer van dat vele werk, want je gordijnen zien er prachtig uit, ook de geruite strook aan de onderkant staat mooi.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat balen als die stippen verkeerd lopen en dat mag zeker niet voor die prijs. Ik kan daar ook echt mee lopen klungelen. Maar je hebt het goed opgelost. En nu maar hopen dat je eigen machine weer snel terug is.
    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oef wat herkenbaar met die #@#^&^(*& stippen stof, ik zat laatst ook al in dubio, nadat er na een rek beurt in de schuinte nog geen stip recht liep: wat ga ik doen? of op de stip of scheef van draad knippen, snap het echt niet hoor voor 13,95 pm.
    Maar goed jouw gordijnen zijn helemaal klaar, staat geweldig vrolijk!

    Fijne werkweek, Jolanda.

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (13) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (3) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (2) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (2) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)