dinsdag 5 juli 2011

Bij Sancho... DE uitdaging 7 kledingstukken in 2 weken...

KnipMode juli 2011, jurkje 11


Gisteren kwam ik op Sancho een uitdaging tegen... 7 kledingstukken in 2 weken: wie doet mee? :-) ... nu is 7 kledingstukken in 2 weken, wel een beetje veel, maar niet geschoten is sowieso mis, dus ik zat gisteravond met negen boekjes om me heen. Lekker te bladeren en vooral ook te kijken naar niet al te moeilijke ingewikkeld te maken kledingstukken. Dus  paspelzakken zijn verboden!


KnipMode juli 2011, strandtas 23

Ik heb eerst zitten bedenken wat ik nodig heb en ben mijn kast ingedoken... tja... qua kleur mag er wel wat meer, want het is vooral zwart, wit, grijs en verder niet veel soeps. Ik kan wel wat jurkjes, rokjes, een broek, een top of blouse wel gebruiken.


KnipMode juni 2011, jurkje 1a

Dus ik zoek eenvoudige modelletjes, zodat ik in een paar weken wel wat (2, 3 of 4 dingen???) voor elkaar box, hè! De foto's zijn de modelletjes, die voor mij er wel uitspringen, waar ik zin in heb om het te maken en om te dragen natuurlijk.

Simplicity Naaimode Zomer 2011, top 20 

Ik heb wat Burda's gepakt, wat Knip's, een Ottobre, een Simplicity, een Fashion Trends, en een Patrones. In totaal negen boekjes, want grotere stapel boekjes moet ik niet pakken. Ik blijf dan bladeren, bladeren en bladeren en zie ik door de bomen het bos niet meer. 

De top hierboven heb ik uitgeraderd en een donkerblauwe batist ligt klaar om geknipt te worden...


Burda 6/2011, bloesje 124A 


Uiteindelijk heb ik uit elk boekje wel wat leuks gevonden. Ik heb alleen de Patrones weggelegd, ik zag beeldige jurkjes hoor, maar dan moet ik eerst vertalen uit het Spaans en dat kost me een beetje te veel tijd. Dus die schuif ik even door aan het eind van de rit. Is wel goed hè!!


Burda 6/2011, jurkje 102B 


Voor dit jurkje heb ik al een stofje in de kast liggen een soort zijde voile of zoiets. Net zo knal als het origineel. Ik heb vanochtend voering op de markt. Alleen hadden ze geen roze of iets dergelijks, dus ik heb rood genomen. Gek genoeg is dat juist goed, want het maakt de kleur dieper. Eerlijk gezegd, had ik eigenlijk gewoon geen zin om naar de stad te rijden... hahaha, dus gelukkig was het rood juist perfect, heb ik even mazzel.


 Fashion Trends 2/2011, jurkje 21


Deze jurkje is een beetje jaren fifties en dat vind ik altijd een mooie snit, mooi getailleerd. Staat me altijd mooi.


Burda 5/2010, blouse 129 


Deze top wil ik combineren op de broek die ergens hieronder staat afgebeeld. Dat wordt een witte broek met een witte stoere top... Lekker stoer. Ook daarvan heb ik al een lapje in de kast liggen... gaat goed hè, de lapjes vliegen bij wijze van spreken de kast al lekker uit.


Burda 5/2010, jurkje 114

Ideaal jurkje om over een bikini aan te trekken... lijkt me wel wat en is ook snel gemaakt, héél belangrijk :-)

Burda 5/2010, blouse 118 


Ik kan wel wat blouses gebruiken, ernstig te kort hier in Huize Collie. Ik draag graag blouses, ik ben namelijk een laagjesmens, draag hemdjes en shirtjes onder blouses. Vind ik het frips, hup jasje of vestje erover, nog de bibbers komt er een knalsjaal om m'n nek... 


Ottobre Herfst/Winter 2008, 7/8 broek 15


Dit is de broek waar ik het hierboven over had. Eenvoudig van snit, geen paspelzakken (geloof ik en anders laat ik ze lekker weg). Het model is ook in een lange versie. Ik weet nog niet wat ik doe.


Burda 2/2007, jurkje 122A en rokje 110C


Dit overslagjurkje vind ik ontzettend mooi. Het rokje ernaast is ook ontzettend leuk. Allebei héél simpel te maken... dus... wie weet.


Burda 2/2007, tunica 114B 


Deze tunica heb ik vandaag uitgeraderd, geknipt, de tekens doorgeslagen en inmiddels is 'ie ook nog gelockt.

De stof is een restantje van een jurk die ik heel wat jaar geleden heb gemaakt. 


Die jurk is de eerste foto bij dit blogberichtje. De jurk werd me te groot, en bij dit soort jurkjes is het niet mooi als 'ie te ruim wordt. Je gaat dan zo zwemmen erin. Het stofje is een heel mooi geborduurde batist. Draagt heerlijk en is lekker zacht.


13 opmerkingen:

  1. Wat dapper om de uitdaging aan te gaan! Ik ben heel benieuwd wat je allemaal gaat maken. Ik had het ook al gelezen op Sancho maar twijfel nog... (eigenlijk zou ik het ook gewoon moeten gaan doen, door de zure appel heen en naaien maar... mmm...)

    Groetjes,
    Sacha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooh wat veel patronen die ook op mijn favo-lijstje staan! de blouse uit een van de laatste Burda's die met de wijde hals en die hoge rok, was mijn mislukking van laatste keer, kijken hoe het bij jou word.

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo he nou heel veel succes. Ik ben op het moment al blij met 2 stuks in 7 weken :-)
    Groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent interdaad heel wat van plan, maar... een loflijk streven. Ik ben zeer benieuwd in hoeverre je het gaat halen. Uiteraard ben ik ervan overtuigd dat alles afkomt, maar in 2 weken zou ik dit een super prestatie vinden.

    Keep up the good work.

    Groetjes, Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wauw je hebt geweldige patronen uitgezocht!! helemaal mijn smaak ;-)
    Ik ben echt heel erg benieuwd hoe het gaat worden. Succes met je uitdaging !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke modellen uitgekozen, mijn uitdaging voer ik uit met wat simpele modelletjes ;-) Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt erg mooie patronen uitgezocht! De allereerste jurk (uit de nieuwste Knip) staat ook nog op m'n to do lijstje, maar 7 kledingstukken in 2 weken dat ga ik je niet nadoen hoor! (Tenzij ik nachten ga overslaan...)

    Succes, gaat je vast lukken!

    groetjes, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow die jurk en dat rokje in die Burda!
    Verder zie ik dat je veel gekozen hebt wat ik ook nog wil maken haha. Ik moet er ook maar weer eens voor gaan bladeren.

    Hier een aan een Feliz begonnen voor een vriendinnetje. Dan nog een halterjurkje voor iemand en dan weer voor mijzelf aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er hoopvol uit! Leuke modellen heb je uitgekozen. En hoe staat het met je knoopsgaten? Als je daar te veel van hebt, lukt het nog niet met zeven kledingstukken...
    Ik probeer de komende tijd mijn tasjes weg te werken. Als dat in 2 weken lukt, zit ik denk ik wel aan meer dan 7 kledingstukken...
    Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jemig, 7 kledingstukken in twee weken,ik zou het nog niet in 2 eeuwen voor elkaar kunnen krijgen.
    Dat Burda bloesje 129, gaaf zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. *ZIGZAGZIGZAGZIGZAG*....blouse 129 en 118....*zigzagzigzag*......doe ik er twee dagen bij....9 stuks ;)))))..maar uhm...mis ik nou even wat dochterlief maakte???

    SUCCES!

    Liefs
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha wie doet er mee,kom je mij dan eerst les geven haha,want ik weet niet eens hoe ik zo`n machine optuig,maar knap dat je een poging gaat wagen,we krijgen het vast te zien als het af is,fijne dag,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Succes met al die mooie dingen die je wilt maken. Ik hou je blog in de gaten voor het resultaat! Ik ben ook begonnen en zit nu op 5 stuks klaar, of de laatste twee nog komen weet ik niet want ik moet nog zoveel andere dingen doen, hahaha!
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)