donderdag 14 juli 2011

Bijna af...

Vandaag heb ik net als gisteren rustig aan gedaan. Ik ben laat opgestaan, pas om 10:00 uur !!! Daarna rustig aangekleed, ontbijtje samen met Bridget gemaakt. Ramon en Kirsten lagen nog flink te knorren en wilde nog niet opstaan... Nu... ik ga niet proberen tieners/pubers eruit te krijgen, zonde van mijn energie vandaag. Per slot van rekening krijgen ze vanzelf wel honger... toch? 


Vanmiddag heb ik mijn restjesrok weer gepakt en de plooitjes erin gestikt. De zakken heb ik 5 cm vanaf de taille ingestikt, zodat ze mooi gesloten blijven in de zijnaad. Daarna bij het opmeten van de rimpelstrook, die over was van de jurkjes die ik eerder had gemaakt, bleek hij een halve meter te kort. Gelukkig vond ik nog een klein stukje stof in de bak om vierkantjes te knippen voor de lapjesdeken, pfew!!! Strook geknipt, afgewerkt met een sierrandje en geplooid met het plooitjesvoetje. Daarna aan de rok gezet. Aan de bovenkant wilde ik de strook afwerken met een roze-wit geruit bandje, maar de rol bleek zo'n "nep"-rol te zijn. Het lijkt dan een flinke volle rol, maar onder de stikker zit eerste een heleboel lucht, en dan komt pas het gedeelte waar het lint op zit, dus het lint was minstens een anderhalve meter te weinig... gaat hem dus niet worden. Toen een nieuwe snoekduik genomen in de bandjes en ... perfect... dit bandje past er véél beter bij. 


Hoe is het mogelijk hè. Je kiest allerlei dingen uit, die dán perfect zijn. Het loopt anders, je hebt te weinig, irritant als de Piette natuurlijk. Uiteindelijk vind je een andere, een sierlintje, die nog perfecter is... dan de eerste... héél wonderlijk.


Het nieuwe sierbandje heb ik er met een rood zigzagje er op gezet. Wel leuk zo'n gekleurd zebrapad op m'n rok... Ik zal vast moeten wennen aan de bom met kleurtjes en patronen op het rokje. Maar dit rokje is ook een uitprobeersel... met restjes kan je dat makkelijker doen, dan met stofjes van een euro of twintig of zo. Heb ik wel een aantal keer gehad... ze belandde alle vier (denk vier, maar het kunnen er ook wel meer zijn) in de kliko.... De laatste een jaar of vijf geleden. Nu heb ik de laatste vijf jaar ook niet zoveel voor mezelf gemaakt, dus dan kan er ook niet veel mislukken, hahaha. 


Morgen ga ik een smal taillebandje knippen, erop zetten en er komt elastiek aan de achterkant, dit zodat het in mijn taille mooi aansluit. Dan is deel drie van de uitdaging van Sancho klaar... nog vier te gaan. 


Het gestippelde topje dat geknipt klaar ligt is gelukkig een makkelijk modelletje. Bij de drie laatste modelletjes moet ik wel goed opletten dat ze snel te maken zijn, anders gaat het niet lukken. Ik zit nu op dag 9 of 10 of zo..... het gaat hard....

12 opmerkingen:

  1. Ik ben heel benieuwd naar dit rokje met zoveel verschillende stofjes en kleurtjes! De plaatjes zien er al veelbelovend uit. Hiervan word je vrolijker dan dat je naar buiten gaat kijken: Wat een weer zeg!
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heej pietje precies hihihi maar dat is nou zo mooi aan jouw werk alles klopt en ik vind het prachtig, liefs irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het nu al prachtig! Al die kleurtjes en die mooie bandjes. Ik maak ook nooit wat voor mezelf, maar ik vind dit er wel super uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat je weer de puf had om achter je naaimachine te kruipen! Hij wordt erg mooi je rok! Helemaal vrolijk al die kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook heel benieuwd naar het eindresultaat, die stofjes zijn zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er prachtig uit, al die stofjes bij elkaar! Ik ga zo de kinderen naar school brengen (wanneer is het eindelijk vakantie in regio noord ?;-)en dan gelijk naar zolder om verder te werken aan nummer 5:-)Succes met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ooo... die kleuren allemaal... mooi!! ik ben zo benieuwd hoe het jou staat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie stofjes zo bijelkaar. Ben heel benieuwd wat je nu weer voor moois tovert!
    Beterschap, ben zelf ook ziek, aspirientjes doen wonderen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk leuk leuk!
    Ik heb de laatste weken lekker kunnen genieten van al jou creativiteit.. Heerlijk als je zelf niks mag en kunt..
    Hoop dat je snel weer opknapt.. beterschap!

    groetjes..Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben ook zeer benieuwd naar dit rokje,ziet er prachtig uit met al die strookjes,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat heb je die stroken mooi afgewerkt zeg!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (14) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (3) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)