zaterdag 9 juli 2011

Cool, die wil ik ook... en die ook!

Gisteren wilde Kirsten weten wat ik aan het maken ben en ik liet haar het plaatje zien van de strandtas en van het topje op de pagina ernaast, dat dat de korte versie was van de jurk die ik ga maken... Gelijk een kreet.. COOL, die wil ik ook... (strandtas) en die ook! De laatste "die ook" betreft dan het jurkje dat gedragen wordt bij de strandtas... Laat ik nu net ook een lila lapje hebben met witte bloemetjes... Hetzelfde sfeertje als op het plaatje. De stof is zo'n 2,5 meter lang, dus een strandtas kan ik uit dezelfde stof ook knippen.
Ik heb het patroon gisteren gelijk uitgeraderd, maar ik zie wel dat ik het ietwat her en der moet aanpassen, want Kirsten heeft wel de smaak van de grote dames, maar nog niet de lengte en zeker niet de breedte... dus... ik heb de jurk 10 cm verkort. Op twee plaatsen heb ik de jurk 5cm ingekort. De jurk heb ik ook aan de bovenkant wat ingenomen, want ze heeft nog cup 60AA... dat zegt wel genoeg, hahaha. 


De strandtas ga ik niet verkleinen, want dit kleine dametje neemt net zoveel mee naar het strand als een grote dame en is sterk zat om dat ook mee te zeulen! Ik maak er, net zoals bij de mijne, ook vakken in. De voering heb ik daarvoor al geknipt. Ik moet alleen even uitvogelen hoe ik dit allemaal ga maken, want ik heb vroeger ooit eens een tasje gemaakt, toen ik een jaar of 13 was of zo. Maar nu wil ik natuurlijk wel een mooie strandtas maken, die niet instort als ik er een badlaken, insmeerspul, Labello, boek en een flesje Spa in doe. 


Bridget heeft inmiddels ook in de gaten dat er een strandtas wordt gemaakt, in tweevoud, en heeft inmiddels ook een bestelling geplaatst. Dat ga ik natuurlijk ook doen, alleen voor haar maak hem wel een stuk kleiner, want anders is het echt "Er loopt een tas met een meisje" in plaats van "Er loopt een meisje met een tas". Ik moet voor haar alleen nog even een stofje zoeken, want de dame wil graag rood. Nu heb ik wel een ideetje, maar dat is nog niet helemaal uitgeknobbeld... Laat ik dat lekker verder uitknobbelen, terwijl ik achter de locker duik om de jurk en strandtas voor Kirsten onder de locker te gooien. 


O, ja... voor de jurk van Kirsten heb ik natuurlijk elastiek nodig en dat is ze even samen met Rem aan het halen, tegelijk met een tas met kleding van de H&M die retour gezonden moet worden en dus naar het postkantoor moet. Sommige dingen kan ze prima aan, getailleerde shirtjes en hemdjes en zo. Dan is het niet erg als het iets te ruim en te lang is, maar soms is het ècht géén potje... dus retour die handel. Ik vind het wel jammer voor Kirsten, dat ze nu qua maat tussen wal en 't schip valt... Wat ze leuk vind, daar moet je minimaal 1,64 zijn en dat is ze nog niet... en qua omvang ook niet. Vandaar dat ik toch gelijk even een strandjurkje voor haar heb geknipt. Het is een heel eenvoudig jurkje met twee tunneltjes. Ik doe er wel strikbanden aan, die kan ze ook naar binnen klappen als ze ze niet wil gebruiken....


Mijn jurk en strandtas heb ik gisteravond gelockt en nu ga ik die van haar onder de locker stoppen... Dit zijn dus kledingstukken 4 en 5 van de uitdaging van Sancho.... hup, hup, hup... snorsnorsnor (de locker, hè).

5 opmerkingen:

  1. leuke stof! die jurk wil mijn dochter dus ook.heb alleen stom stom te weinig stof gekocht dus kmoet maar wachten en hopen dat de marktkoopman nog iets heeft.Kben bang dat ik hem ook in moet korten want de mijne heeft ook mAAR ietsiepietsie van boven.75a is nog te ruim,maar je moet wat he als je al 14 bent.

    groetjes janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. neem je nog bestellingen aan???;)....hier ook met puubster(13)....shirtjes die net een wijd decolete hebben zodat het openvalt enzO;)..balen voor de griet...mama nog even blij!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jaaaa helemaal gaaf vind ik ook jouw meis heeft wel smaak:-)) liefs irmaXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach wat moeders maakt is toch ook veel leuker dan wat de H&m heeft! Heb toevallig vandaag ook de hele lading weer retour gestuurd al heb je wel de maten van de H&M dan zit het vaak nog als een hobbezak, laat dat een troost voor de puber dochters zijn, het ligt niet aan hun ;)

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ooo... leuk zeg !!
    ja hier ook een puber die alles mooi vind wat niet voor haar leeftijd is ;-)
    je gaat lekker met de uitdaging!!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

Aanpassingen (1) ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Broek-op-maat (1) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (27) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) Imani (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (135) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (3) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) Me-time (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) Mode tijdschriften (1) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (9) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (13) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffen (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (12) wikkelvest (1) Willemientje (8) wol (1) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)