woensdag 6 juli 2011

De eerste van de zeven is af...


Ik ben vandaag verder gegaan met het blousje uit de Burda 2/2007, 114B. Het is ècht een heel leuk en gemakkelijk te maken blousje. Ik heb hals, zoom en manchet niet afgewerkt met een rechts sierstiksels, maar met een fantasierandje.


Het lapje is een geborduurde witte batist. Lekker UWYH-je, scheelt dus een halve centimeter in de kast, hahaha. Voor de rest had ik niets nodig, geen elastiek of knopen, gelukkig maar... hahaha, dus ik hoef ook geen knoopsgaten te maken... 


Mijn jurk met die beruchte knoopsgaten, zucht, die hangt weer in het zicht aan de deur van de inloopkast. Ik heb mijn machine sinds vorige week weer terug, knoopjes liggen bij m'n machine, dus... een dezer dagen moet het toch eens een keer lukken, hè!!









Het enige wat ik heb veranderd, was de diepte van het decolleté... Ik wil namelijk niet dat ik er een hemdje onder moet dragen, want het is juist een heerlijk stofje voor op vakantie. Ook wil ik niet steeds moeten checken of de boel er nog fatsoenlijk bij staat... Dat is namelijk niet mijn idee van relaxt rond hobbelen in mijn nieuw gemaakte kleding. 


De snit/sfeer van de blouse is daardoor niet echt veranderd vind ik zelf, maar iets hoger vind ik gewoon wat praktischer.





Ik zie de blouse helemaal worden, zoals ik wil. het naaien loopt als een trein. Rem werkt half thuis en rent af en toe weer weg voor een afspraak en hij ziet mijn blouse steeds herkenbaarder worden. Na het laatste sierrandje, trek ik hem gelijk aan en hij zit als gegoten. Ik trek gelijk even mijn donkerblauwe jeans aan... en daar  staat de blouse super bij. Ik heb even geen witte broek bij de hand, want die zit in de strijk... maar dat zal er vast lekker zomers bij staan.



Nu smaakt dit natuurlijk naar meer, dus ik ga gelijk door met kledingstuk nummer twee. Ik heb gisteren al een top uitgeraderd, maar eigenlijk wil ik gaan voor een rokje of jurkje... 







Bij het maken van de foto's buiten, blijkt dat het een beetje harder waait, dus mijn haar vliegt steeds in mijn gezicht. Zelfs een zonnebril als diadeem houdt de boel niet uit mijn gezicht... hahaha. Rem maakt ook even een kiek van de achterkant van de blouse en ik zie dat het keurig zit, hahaha.


Ik ga zometeen een duik nemen in mijn lappenkasten en eens visualiseren wat ik voor wat kan gebruiken. Ik zal denk ik wel tig keer de verkeerde lap in handen hebben qua afmeting. Want de lap voor deze blouse was ook nummer zes of zeven. Ik had steeds een lapje dat nèt te klein was...





29 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig bloesje is dit geworden! En het staat je er leuk!
    Succes met je uitdaging!
    Groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh hij is gaaf geworden, zat vandaag ook naar dat bloesje te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, heel mooi! En supersnel, dat motiveert natuurlijk enorm! Succes met de overige zes! (en ik ga nu ook mijn lapjes maar weer eens bekijken...)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk bloesje geworden. Ik kan me voorstellen dat je geen topje onder dit stofje aan wilt. Staat je goed zo!

    Groetjes, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. eine wunderbare Arbeit die Bluse ist sehr schön;)
    LG Adelheid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is erg leuk gevonden, ben zeer benieuwd naar de komende 6 enne... geef je ook les?!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tjeetje wonderwoman op de naaimachine,wat een gaaf blouse en wat heb je prachtig haar zeg,fijne avond,lieve groet Joke.Ow ja ik vind ook het stofje erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is een erg mooie tuniek geworden. En zo leuk dat je voor jezelf aan de gang gaat. Dat doe je goed.

    Gr. Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Sabine, Hoi, nee ik geef geen les.

    Maar op de site van Farbenmix staan héél veel tips en foto-werkbeschrijvingen waar je veel aan kunt hebben. Een vriendin van mij heeft op die manier leren naaien.

    Op Sancho staan ook veel tips en als je een vraag stelt krijg je altijd wel antwoord.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke blouse is het geworden, staat je erg mooi. wat een uitdaging om in 2 weken 7 kledingstukken te maken, ik doe het je niet na.
    Ben benieuwd naar de rest.

    Succes

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is een heel leuke blouse geworden, precies goed voor dit weer. Op naar nr. 2.

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie blouse, de stof is geweldig! Lijkt me zo gaaf als je je eigen kleding kunt maken. Echt iets om trots op te zijn!
    Liefs, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie blouse heb je gemaakt.
    En dat bladeren in naaiboekjes herken ik zo goed, heb er veel en dan kan ik me gezellig in de zetel zetten met de boekjes om me heen, erdoor te bladeren en weg te dromen om ze dan weer terug te leggen ,mijn hoofd nog meer met ideeen....
    Groeten uit België, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi zomer blouse!Goed aangepast dan blijft het blousje lekker luchtig met dragen!En weer prachtig opgeschreven,zoals gewoonlijk:)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. je gaat als een trein!! en superleuk inderdaad, dat geeft moet voor nummer 2!! TOt morgen???;)

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ohhh..wauw...als het schip met zeeen van tijd binnenkomt wil ik dit ook leren ;)
    Geweldig mooi ;) Staat je super!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat geweldig gedaan weer !!...leuk hoor is ie !!...nog 6 te gaan !! yes !!...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wauw wat mooi geworden. Het staat je echt super mooi!!
    Ik kijk echt uit naar de rest ;-)
    IK wil nu ook graag eens voor mijzelf gaan naaien. Zo moeilijk om de goede maat de kiezen vind ik, heb al goed zittende shirtjes erbij gepakt om te meten. Ik ben zo smal namelijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die is mooi geworden! Ben benieuwd naar je volgende creaties. Heb zelf net m'n 2e tricotjurkje af, wil er nog veel meer,ze zitten zo lekker maar ik ga er geen 7 maken in 2 weken hoor! Zit nog te dubben over de paspop, maar m'n man is aan het mopperen dat ik zoveel geld aan het naaien besteed dus die moet ik eerst nog even een poosje laten wennen aan het idee, ha ha.

    Succes verder met de andere kledingstukken, maar dat gaat vast wel lukken!

    groetjes, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi geworden! Draagt vast erg lekker zo'n luchtige blouse!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie blouse! Mooie details ook met die siersteken, daar zou ik nou niet zo snel op komen.
    Dat beloofd wat voor de rest van de uitdaging!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hai, kan me voorstellen dat je helemaal tevreden bent, hij staat je hartstikke goed! ben benieuwd naar de volgende zes kledingstukken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wow heel mooi! Nou je bent weer een leuk blousje rijker voor in je kledingkast. Ben benieuwd wat ik de komende dagen nog meer te zien krijg. Werkt wel he.....al je lezers die wachten op je komende kledingstukken deze week hahaha!
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig, staat je super! Succes met je andere maaksels ;-)!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een pracht blousje zeg......helemaal KEK!!!
    Enne...alweer druk verder zeker....?
    Fijne avond
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een schitterende en "sjieke" bloese is dat geworden! Heel mooi, hoor! Op naar de volgende 6 stuks... :-)

    groetjes,
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (2) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)