maandag 4 juli 2011

De meters vliegen de kast uit...

Sinds ik de gordijnen van Kirsten heb gemaakt heb ik ruim 23 meter minder lapjes in de kast... maar veel gaten zie ik niet vallen, want ik heb vorige week mijn werkkamer opgeruimd en aardig uitgemest en kwam nog wat lapjes tegen... die nu weer in de gaten zijn gestopt. Tsja... 23 meter klinkt ongelooflijk veel, maar daar zitten ook twee dekbedhoezen met kussensloop voor Kirsten bij... Kijk dat scheelt gelijk al weer een meter of 10. De andere 13 meter daar heb ik van alles geknipt voor kussenhoesjes, ook voor mevrouwtje Kirsten en deels om dingen uit te proberen... Die komen nog wel een keer voorbij... maar nu nog niet, want ik ben de stapel met dekbedhoezen en kussenslopen aan het wegwerken. De stapel slinkt gelijk 20cm.


Vanmiddag ben ik begonnen en wat gaat het snel... Dit is ook weer iets dat zó snel gemaakt is. Binnen een half uurtje is de hele handel klaar! Ik roep Kirsten dat het dekbed en de kussensloop klaar waren en ze ze op kon komen halen... de dame is nog nooit zo snel beneden. Door de puberitis is er namelijk de laatste tijd een ernstige vertraging bij de oudste twee. Ik wil natuurlijk gelijk een kiek maken, dus ik vraag aan Kirsten of zij haar bed mooi wil opmaken... en of ze me dan wil roepen. Zoeftem weg was de dame. Een tien minuutjes later wordt ik geroepen.... Ik steek eerst nog even mijn hoofd om de deur bij Bridget en zie dat Bridget glimlachend in bed zit. 


Daarna naar zolder en ik neem kiekjes... ondertussen zegt Kirsten. Mam ik ben met iets bezig... dus ik draai me om... en zie haar achter haar naaimachine zitten !?!?! "Ik zeg niet waar ik mee bezig ben en je mag me absoluut niet helpen! Maar om elastiek erin te doen moet ik toch eerst een tunneltje maken en dan kan ik elastiek er doorheen trekken, toch??". Ik zeg dat als je de taille weet je het ook tegelijk kunt doen. "Nee, het elastiek zit op m'n rug". !!!??? Ik zeg, dat ze dan inderdaad eerst een tunneltje moet maken en dan het er doorheen kan trekken en op maat maken en vast kan zetten.... Wat is ze toch aan het maken... bloednieuwsgierig wordt ik ervan... en OOOOo wat leuk!!!

Even later doe ik net alsof ik naar beneden ga, maar ik loop de trap af en vervolgens weer op en maak stiekem een kiek... Ik zie ineens dat ze ook een paspop van mij heeft geconfisqueerd en de pop een bh heeft aangegeven. Net zoals ik had gedaan toen bij haar paarse jurkje... Ik ben zóóóó benieuwd wat ze aan het maken is... het stofje is heel lichtblauw fijne linnen...

De ruit is hetzelfde als de rand aan haar gordijnen. De binnenkant was een lapje dat ik nog in voorraad had liggen en de kleur paste perfect bij de ruit. Haar kussensloop is ook de ene kant een ruit en de andere kant effen groen. Zo kan de dame een beetje rommelen met welke kant ze bovenop wil. Het krukje naast haar bed met het bedlampje moet nog geschilderd worden, vandaar het rood-witte peutersjaaltje van vroeger er overheen hangt.


Kirsten is ècht superblij met haar gordijnen. Ze doet met het zonnetje liever haar gordijnen dicht dan de rolgordijnen, omdat ze het zo gezellig vind. Dat is natuurlijk super om te horen. Alleen blijft het dan zo warm in haar kamer hè. De rolgordijnen doet ze nu toch wel naar beneden. Dat is ook beter voor de kleur van de gordijnen.

Het is nu vakantie en ik heb met de kinderen afgesproken dat ze elke dag al een beetje bedenken wat ze de volgende dag gaan doen. Zodat ze niet voor de televisie ploffen of met hun mobiel of laptop... en dat werkt.


Ramon is elke dag een uur aan het sporten met de Wii. Op het laatst van het opdrukken stortte hij neer... en bleef gevloerd liggen, hahaha. En zo vermaakt hij zich prima.




Met Bridget had ik gisteren afgesproken vanochtend het spelletje RaRa... wat ben ik? te gaan doen. Maar na een half uurtje werd de dame niet lekker, een rare buik. Ze had wel gewoon gegeten vanochtend, niks geks of zo. Ik heb haar maar even Norit gegeven en ze wilde in mijn bed liggen... nou dat is prima... een half uurtje later ging de televisie aan, dat betekend dat ze weer een beetje praatjespoep begint te krijgen. Toen ik bij Kirsten ging kijken hoe ze haar bed had opgemaakt met haar nieuwe dekbedhoesje zat de dame er zo bij... fijn...


En nu ga ik met dekbedhoes twee beginnen. die is appeltjesgroen met hele kleine witte stipjes... blauw met grote witte stippen zoals haar gordijnen en een sierrand van wit met blauwe bloemetjes en groene blaadjes... Ik ben benieuwd...

13 opmerkingen:

  1. Iedereen vermaakt zich prima zo te zien.
    Ik vind ook altijd zo fijn dat je met dekbedden zoveel stof kan wegwerken. Hier liggen ook nog een aantal lappen klaar, voor dekbedden.

    Fijne vakantie

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo te zien wordt de kamer van Kirsten erg gezellig. Lekker fris, dat groen en blauw. Ik ben benieuwd wat ze aan het maken is achter de naaimachine. Heeft ze het talent van d'r moeder geërft?
    Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat gezellig allemaal dat gefreubel!!! Heerlijk frisse hoes en gordijnen! Met het zonnetje er zo bij ziet het helemaal zomers uit! Wat zouz e toch maken??? Leuk man dat ze zelf zo bezig kan zijn!!!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo jij bent goed bezig! Misschien moet ik ook maar eens dekbedhoezen gaan naaien zodat de stapels wat sneller slinken ;)
    En oh ik ben nieuwsgierig naar wat je dochter gemaakt heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vakantie, heerlijk toch? Maar wauw, die meters zet ik nog niet eens in 1 jaar weg ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezelligheid...je bent ook zo handig !! fijne week liefs Ria....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heey meis,

    Tjeetje wat een werklust heb je meis.
    Heerlijk zoals je het beschrijft zoals je alles maakt en bedenkt.

    En alles ziet er zo fris en fruitig uit..zo leuk dat frisse groen..

    Fijne week...Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dekbedovertrek! Ik ben benieuwd naar de volgende. Ga je de creatie van je dochter ook showen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk als iedereen zo lekker bezig is. En zo vliegen inderdaad de meters de kast uit. Ziet er allemaal geweldig uit. Ik ben heel benieuwd wat je dochter aan het maken is.
    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is het sfeertje waar wij naar toe gaan.. plannen zijn gewijzigd.. en we gaan nu naar Spanje...
    Ik heb nog een vraag over een draaimouw.. mag ik die aan je stellen.... via mail.. onze.droom@gmail.com
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het dekbed ziet er zo mooi uit, maar ik durf me er niet meer aan te wagen. Ik heb er 1 gemaakt en die is dus echt te groot. Kan iemand me vertellen welke afmetingen je moet gebruiken voor een normaal 1 persoons hoeslaken?

    En wat een rust straalt je gezin uit in de eerste week van de vakantie.

    Lekker aanfreubelen en genieten van je vakantie.

    Groetjes, Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooh, mijn dochter zou groen zien van jaloesie ;-) Dat zijn helemaal haar kleurtjes!!
    Leuk zo'n dochter die al aan de naaimachine zit, daar kijk ik wel een beetje naar uit!
    groetjes,
    Vicky

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat gaaf die dekbedhoes,jeetje jij kan geloof ik alles maken,ik vind het altijd leuk om te lezen dat je zoveel met je kinderen doet en ze idd niet de hele dag laat computeren of tv kijken,lieve groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (13) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (3) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (2) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (2) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)