donderdag 7 juli 2011

Een héle grote stap in uitvoering...


Vandaag zat ik in de schoolbanken... en ik was daar best wel een beetje zenuwachtig voor. Niet zozeer de schoolbank c.q. de juf, hahaha, maar of mijn hoofd wel zou meewerken. Want met lezen heb ik af en toe flinke problemen, iets dat ik vroeger niet had... en dat maakt me wel een beetje nerveus. Ik was dus dolblij met de uitdaging van Sancho, zodat ik me ergens anders op kon richten en mijn hoofd leeg kon "ontspannen" zeg maar. Maar Oooo, wat viel het me mee vandaag... Ik bedoel... mijn hoofd viel mee... de stof niet, want dat was best pittig.
Soms duizelde al die onderdelen van de Software... de manier van werken met AutoCad. De terminologie, hoeveelheid en logica. Al die puzzelstukjes aan Software dwarrelden door mijn hoofd. Diegene die me les gaf, weet dat ik slechthorend ben, en praatte rustig... Eigenlijk was het maar één of twee keertjes dat ik iets niet goed had verstaan. Dat geeft ook veel rust, als je binnen een kwartier merkt, dat je haar gewoon goed kan "verstaan" ook al is dat dan met liplezen en klinkerhoren... het ging perfect.
Soms kraakte mijn hersens en duikelde alles door mijn hoofd om alle stappen en volgordes te onthouden. Maar eigenlijk is alles best wel logisch... dus rustig de stappen doorlopen, dan gaat het goed. 
Mijn wiskunde kwam ook weer bovendrijven, X- en Y-coördinaten... ik ben blij dat ik een bètakind ben want dat is wel een heel groot voordeel. 
Ook met roteren en graden werken... ik zie het in mijn hoofd al voor me... dat is stap één... nu de goede knoppen aanklikken en intoetsen... dan heb ik de vertaalslag van papier naar Software te pakken...
Het licht gaat letterlijk halverwege de dag aan... en steeds komt er weer een lampje bij. Er staan nog duizend lampjes te wachten om aan te gaan... maar ik zie mezelf groeien.
Je merkt ook dat op een gegeven moment je hersens eigenlijk niets nieuws meer kunnen opnemen, dat was om 16:00 uur. Gelukkig gingen we toen met de "gereedschappen" werken en dan ontspannen de hersens weer en krijgt alles langzamerhand z'n plekje en weet je toch waar je alles kan vinden en hoe het werkt.
Toen ik wegreed voelde ik me een Genius... Ik voelde me goed, ik begreep de logica van het programma en zie het helemaal zitten... èn mijn handen jeuken om mijn nieuwe ontwerpen erin te zetten. Maar eerst moet ik de basis blindelings in mijn vingers hebben. Ik moet er vooral elke dag mee werken en zal nog een aantal keren in de schoolbanken zitten. Want in één dag kan je niet zo'n groot ontwerpprogramma met GradeerStudio in de vingers krijgen... maar dat is alleen maar een héérlijke uitdaging, waar ik lekker mijn tanden in kan zetten!


De volgende stap, alweer eentje, heb ik nu ook weer gezet... de bankrekening van Collie-Collie is een héél stuk lichter geworden... maar de investering is elke euro waard. Want er komt een heel groot stuk professionaliteit bij.

5 opmerkingen:

  1. Zo is dat! Lijkt me best pittig, maar het komt vast ten goede voor je ontwerpen ;) Veel succes en plezier! Groetjes, Anouska

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat het mee gevallen is in de schoolbanken. En dat je het nu maar in praktijk kan brengen.
    Fijn weekend alvast.

    Groetjes Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw... dat klinkt echt pittig inderdaad. Knap dat je je er aan waagd!!
    Wij hopen dat het in de toekomst ook voor ons goed gaat uitpakken met al je kennis en dat je maar heel veel mooie patronen mag gaan maken en uitbrengen ;-)
    Succes met alles!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie stap heb je gemaakt. Ik ben benieuwd of je in dit tempo doorgroeit, maar met jouw instelling denk ik dat dit inderdaad gaat gebeuren. Succes met het oefenen en ik wacht met spanning af.

    Groetjes, Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ooh wat GOED van je!!!! EN respect hoor...gaandeweg je stukje dwaalde ik éven af;))

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (14) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (3) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)