donderdag 28 juli 2011

Een onverwachtse hele grote stap....

Afgelopen dinsdag zat ik niet alleen maar op de bank... maar ging ik even samen met Rem  de koffer en wat parasols halen uit de berging. We huren een berging, omdat ons huis weinig bergruimte heeft en alle slaapkamers bezet zijn. Dus... al kwebbelend gaan Rem en ik daar naar toe... 


Ineens zegt Rem... er zijn al een paar kantoorruimtes gereed hè. Zullen we eens kijken hoe het geworden is... 


Want we hebben niet alleen ruimtegebrek voor de koffers en dergelijke, maar mijn bedrijfje is ook een soort onkruid in een woonhuis. Ik ben op diverse plekken aan het werk... op onze slaapkamer... in de woonkamer. Er ligt overal van alles... en ik wordt er langzamerhand een beetje gek van dat alles door elkaar loopt. Niet alleen mijn spullen en machines, maar ook privé en werk. Zeker nu met de nieuwe Software is het héél lastig om daar mee te leren werken als er kinderen steeds rondrennen en dingen vragen als ik eindelijk net op gang ben. Thuis werken lijkt af en toe ideaal en dat is het ook wel .... Af en Toe! Maar vaak werkt het niet en merk ik dat mijn productiviteit en creativiteit er door gehinderd worden... en daar kan ik niet zo goed tegen. Ik houd namelijk zelf van duidelijkheid... en die is nu ver te zoeken... Een eigen werkplek/-ruimte zou heerlijk zijn. 


Op dit industrieterrein wordt nieuwe invulling gegeven aan oude kantoorpanden. Alles wordt gerenoveerd... er zijn al grote gedeeltes van het industrieterrein klaar. Dit gebouw heeft een deel dat in gebruik is als verhuren van opslag-compartimenten. En nu zijn ze begonnen aan het maken van kantoorruimtes of kantoorunits. We zoefen met de lift naar boven, plukken de koffer eruit ploffen die in de tuut en we wandelen weer naar binnen naar de receptie. 


Daar treffen we Rik de eigenaar en verhuurder die ons graag even wil rondleiden in het kantoorgedeelte. Er is nog veel beton te zien, her en der staan muren, een zwik deuren staan bij de keuken klaar om te worden geplaatst... er staat een tuinset waar de werkmensen hun pauze houden, hahaha die kan nu natuurlijk niet buiten worden gezet, want het plenst steeds!


Twee kantoren zijn er af... de derde zou voor mij kunnen zijn... Ik loop rond... kijk naar buiten, kijk naar de ramen (over de hele breedte heb ik dan ramen). Gooi wat opmerkingen over lawaaierige machines in de lucht. Ik wil later pertinent geen problemen, dat het een fluisterkantoor blijkt te zijn!!! Maar de muren worden geïsoleerd, dus geen bezwaar voor mijn machines. De ruimte wordt casco opgeleverd. Ik moet de wanden en de vloer zelf regelen. Dat vind ik wel fijn, want dan kan ik zelf doen wat ik mooi vind.


Ik kan zelf aangeven hoe groot ik het kantoor wil hebben. Nu wil ik veel ruimte, maar ik moet wel reëel blijven, mijn portemonnee is de baas... ik wil geen slapeloze nachten hebben en financiële ruimte hebben om stoffen te kopen voor het maken van een collectie en ruimte voor het uitgeven van patronen. Want laten drukken is ook niet gratis.


Er wordt veel naar mij gekeken door de heren, want ja, ik bepaal of ik het doe... of ik het wil... of ik het waag... Ik moet het even laten bezinken. Even de voors en tegens op een rijtje zetten.


We stappen even later de auto in... rijden wat rond... praten wat... ik gooi telkens weer een voor of tegen in de lucht... en langzamerhand krijg ik het gevoel dat dít gewoon dé oplossing is van het probleem waar ik al driekwart jaar lang eigenlijk tegen zit te boxen. 


Geen eigen werkruimte...  geen duidelijke scheiding werk en privé. Soms heb ik het gevoel dat ik ontzettend veel uur heb zitten werken, maar het resultaat is er niet naar. Gewoon omdat veel dingen door elkaar lopen, eventjes dit of dat tussendoor... Wanneer ik naar mijn werkplek toe ga is dat duidelijk en is het ook duidelijk wanneer ik vrij ben... ook voor mezelf. Voor Bridget verandert er niets, want ze bleef al 3 keer in de week over. Het kantoor is letterlijk 3 keer languit vallen en ik lig achter m'n machines... Ik moet hier de straat uit, langs het zwembad, rechts af en dan maar rechtdoor rijden en dan ben ik er... héél dichtbij dus...

28 opmerkingen:

  1. Geweldig hoor !!! Wat een stap weer !
    Kan niet wachten om straks alles te kunnen zien als het klaar is ! En dan bedoel ik niet alleen je werkruimte, maar ook je nieuw patronen!
    Veel succes!

    Groetjes,Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, dat ziet er wel super uit! Lekker ruim, lekker makkelijk en niet te ver weg.

    Ideaal zou ik zeggen.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt goed zeg! Ben benieuwd of je de knoop gaat doorhakken. Succes met al je voors en tegens op een rij te zetten!

    Groetjes mama C

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Spannend! Klinkt ideaal en idd misschien is het voor de kinderen en voor Bridget ook wel heel prettig. Lekker duidelijk voor iedereen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo heb hier even van alles gelezen.
    Om te beginnen hoop ik dat je helemaal hersteld bent, en de jurk van nummer 6 vind ik erg leuk...
    En hier, tja zo'n eigen plek lijkt me ook wel ideaal. We zullen vast snel horen wat je besloten hebt.

    fijne week, en hier plenst het inmiddels ook.
    Lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldige kans!! Weer een nieuwe stap in je carriere, gefeliciteerd!! Ben benieuwd wanneer je je eerste eigen gedrukte patroon uitbrengt. Ik ga alvast in de rij staan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt als DE oplossing! Hier hetzelfde in het klein, overal liggen stoffen die ik wil gebruiken, fournituren, spelden etc en veel dingen die me afleiden van het naaien...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jaaaaa dit is wat je nodig hebt! You go girl!!! Dat gaat helemaal goedkomen.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik zeg: DOEN!!! oo je vroeg mij niet???;)
    Ik zie kansen meid, EN een opgeruimd huis, EN ongestoord km's maken.....win-win.......SUCCES!!!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat spannend. Ik ben benieuwd of dit daadwerkelijk je kantoor wordt! Succes met het denken.
    Groetjes,
    Vicky

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als je het financieel kan trekken zou ik het zeker doen, het is zo heerlijk om een eigen ruimte te hebben waar je eventueel mensen kan ontvangen.
    Je kan dan een kniptafel kwijt-een tekentafel en het belangrijkste is, je kan alles laten liggen.
    Succes met wat je gaat doen

    gr jacoline

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er geweldig uit!
    Als het kan DOEN!
    Niets is zo vervelender dan overal alles te hebben liggen en nergens wat kunnen vinden.
    Veel succes !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel duidelijk en verstandig voor en van je! Nu is werk werk en prive dan ben je prive! Niets zo fijn dan naar je werk gaan en wasmachine ronkt thuis en is klaar als je uit je werk komt! en niet ff snel tussendoor enz!
    Heel veel succes met zoeken van mooie kleurtjes voor op de muren en vloerbedekking! Het word vast prachtig!
    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat spannend, het zou wel mooi zijn als je droom uit komt.Veel succes met het maken van je beslissing.

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Soms is er ineens zo'n dag dan komt er een trein voorbij razen, dan kun je 2 dingen doen, erop springen en ervoor gaan, of blijven twijfelen op het perron niet wetend of er nog een trein langs komt met dezelfde kansen......
    Dat is wat mijn vriendin 8 jaar geleden tegen mij zei toen ik voor een zelfde beslissing stond.
    Ik ben op de trein gesprongen en heb er nooit spijt van gekregen!
    Volgens mij moet je het gewoon doen, het komt je werk volgens mij alleen maar ten goede!

    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat klinkt veelbelovend !
    En zou een goede beslissing zijn .
    Mijn dochter werkt ook thuis...en ik zie dus regelmatig hoe haar living alles is behalve living.
    Succes gewenst !
    En ik kijk uit naar je nieuwe patronen !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een superkans! Een eigen werkplek dichtbij huis.........wow!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. DOEN!!! Als het financieel haalbaar is, heb je er zoveel plezier van! En ook zo leuk om al plannen te maken over de muren, inrichting... oh heerlijk!! Ben benieuwd...
    Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Als jullie het "rond" krijgen dan is dit een ideale oplossing.
    Ik heb zelf ook een apart gedeelte wat afgesloten is van de dagelijkse bezigheden en dat is ideaal.Het feit alleen al dat je de rommel op één plek hebt en de deur dicht kan trekken als je klaar bent.
    Het wordt wel heel echt met zo'n eigen kantoor/werkplek.
    Ik hoop dat het helemaal gaat lukken!

    groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. DOEN!!!! IK HERKEN HET VAN DE "TROEP" THUIS EN GEEN TIJD HEBBEN.... HEERLIJK, RITME,RUST EN REGELMAAT. IK BEN BENIEUWD! FIJN WEEKEND. GROETJES PAULA

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lijkt me geweldig! Heerlijk een ruimte en binnen handbereik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh, wat verschrikkelijk spannend, maar bovenal verschrikkelijk fijn, zo'n professionele werkplek... Succes met de beslissing!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Spannend hoor!! Maar als je het kunt lijkt het mij DE oplossing!! Succes met al je keuzes, lijkt me een geweldige uitdaging!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw, wat bij mij wel eens als een droom/fantasie door mijn hoofd speelt valt bij jou nu in je schoot!!!
    Heel erg leuk! Zeker doen! En wat zal je er een hoop energie van krijgen - zeker in het begin.
    In de wijk waar ik woon is een school die leeg zou komen. Deze school is helemaal niet oud en ziet er prima onderhouden uit. Na eerst een lange discussie in de buurt over het maken van een hostel (opvang verslaafden) is het uiteindelijk te huur per lokaal. Niuet als woonruimte maar als praktijkruimte... Heel leuk, allemaal super gemotiveerde mensen die voor een prima huurprijs hun eigen zaakje beginnen. De meeste in de creatieve sector. Je kan er ook allerlei cursussen, workshops, kinderfeestjes, etc doen. Echt een aanwinst voor deze wijk en soms twijfel ik weleens... maar 'gelukkig' is alles al verhuurd en er is een wachtlijst!
    Ik wens je veel wijsheid bij je besluit - succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (1) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (2) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)