vrijdag 1 juli 2011

eh.... en toen... vervolg stripverhaal...




Tuut-lief staat al een aantal dagen, zwijgzaam te wachten... Rem heeft vandaag gebeld...


... en kwam er een gele grote gele Garagetuut die even naar mijn Tuut ging kijken. Rem liep even mee. 












De accu zou even een vonkje krijgen met startkabels. Poef... Tuut liep als een zonnetje. Van de startkabelmeneer moest de accu even opgeladen worden door te rijden en dan langs de garage komen of de accu weer goed opgeladen was.


 Rem ging even een uurtje rondtuffen...


en laat ondertussen het batterijtje van Tuut op...


Daarna langs de garage... Rem parkeert de auto en moet een tijdje wachten. Nadat hij aan de beurt is en de Tuut naar binnen moet worden gereden om te controleren... geen blug, geen ploef... zelfs geen hik... weer!




Nu krijgt Tuutje een hele nieuwe mooie accu... maar is nog meer...


 ... maar wat...


Tuut wordt even ingelezen, doorgelezen of wat dan ook. Ieder geval... computergedoe.


Ze komen er niet achter, maar ik krijg het advies wat vaker de snelweg op te gaan. Dat doe ik eigenlijk ook wel, maar blijkbaar niet genoeg... Dus Rem wanneer ga ik shoppen.... hahaha.


Ieder geval, nu was het mijn beurt om met Tuut te gaan rijden, want ik moet met Ramon naar het ziekenhuis... naar de KNO-arts, want Ramon hoort rechts niet zo goed.


Maar ineens trekt mijn oog naar een lampje... dat brand toch nooit?? Ik wijs het aan bij Ramon... maar ja, weet hij veel. Ineens gaat het lampje aan het eind van de straat uit... Zal wel... en hup we karren verder...


... naar het ziekenhuis... hup naar binnen... klopt de tijd niet!!! GRRRRR. De afspraak is telefonisch gemaakt... ik heb het blijkbaar verkeerd verstaan... Zucht gelijk nieuwe afspraak gemaakt voor volgende week héél vroeg in de ochtend, maar dat boeit niet. Hup we lopen naar parkeerautomaat... hoef niets te betalen, was te kort binnen... trippeltrippel, stap in Tuut en hup naar de kaartjessnoeper hup van de parkeerplaats af naar huis... 


Tralielaliela... ik rijd een stukie verder... en ineens....



Ik krijg een donkere wolk... wéér dat lámpje... grrrr... nou zeg!




We rijden verder... en ik hou samen met Ramon dat lampje in mijn dashboard in de smiezen... dat gaat steeds... aan... uit... aan... uit.... Grmpf.........













Wat is dit nu weer.... Ik vraag of Ramon in het dashboardkastje wil graaien naar de autoboekjes... Er zit vast wel een hoe, wie, wat, waar-boekje van Tuut. We komen thuis, ploffen Tuut neer als Ramon het goede boekje door zit te spitten en ineens roept, dat we direct naar de garage met Tuut moeten... Ik lees mee en inderdaad... DIRECT... oeps sorry hoor ik ben blond en al thuis.


Ik bel Rem... en vertel over het "licht" van Tuut... En Rem zegt, dat dat natuurlijk van de Cityknop is... Ja, doei... ik rij wel vaker in die Tuut, zes jaar al, dan was me dat toch wel eerder opgevallen. Trouwens dat lampje knippert niet, die is aan... of... uit!

Dus wat hebben we nu weer aan de knikker...


Tuut mag wéér naar de garage...


Nou als Tuut weer terug is, ga ik d'r een wasbeurtje geven van de wasstraat... is ze weer helemaal egaal geel. In plaats van gestippeld... want ze ziet eruit!!!

7 opmerkingen:

  1. Ach, wat zielig, een zieke Tuut! Heel verdrietig: en ze roept nog wel dat er iets aan de hand is, maar jullie verstaan haar 'lampjestaal' niet :-)
    Nou succes ermee, dat wordt weer fietsen. Waar zouden we zijn zonder de Tuut?! (en by the way, heerlijk om jouw stripverhalen te lezen!)
    Groetjes, Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dacht eerste even je benzine lampje...proestttt...hahhahh!! ...nou ik hoop dat ie het nog heel lang blijft doen hoor!...fijn weekend....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hahaha leuk stripverhaal

    gr jacoline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb een paar jaar geleden ook zo'n brandend accu lampje gehad. Ik de volgende dag (dus ook niet direct, maar dat was ook 's avonds) naar de garage, brandde eerst het lampje niet meer. Maar na een paar honderd meter toch weer wel, dus toch maar doorgereden naar de garage. Ben ik er bijna, rijd ik te ver. En tijdens het keren..., stopt mijn 'tuut' er helemaal mee. Dus die laatste honderd meter maar naar de garage gelopen. Gelukkig was het euvel bij mij wel verholpen na een nieuwe accu. Wel een duur geintje trouwens, maar ja: waar zouden we zijn zonder onze 'tuut'?
    Sterkte ermee, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het klinkt alsof je accu niet voldoende wordt bijgeladen door je dynamo. Dan gebruikt je auto de stoom uit je accu tijdens het rijden ipv dat hij deze oplaad. Het niet goed bijladen door de dynamo kan komen door een slippende v-snaar, maar dat geeft een hard piepend geluid en zouden ze in de garage gecontroleerd moeten hebben. Of de koolborstels van je dynamo zijn versleten maar dat gebeurd vaak pas bij oude auto's die een hoop kilometers gemaakt hebben.
    Ik ben heel benieuwd wat ze vinden in de garage... het is net als met kiespijn, als je naar de tandarts gaat is het over, dus in de garage zal hij het wel 'gewoon' doen...
    Sterkte met fietsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hahaha, Collie je moet stripverhalenschrijfster worden, ik heb genoten van dit grappige verhaal . Nou ja grappig is het natuurlijk niet voor jullie maar je hebt het in elk geval wel met humor gebracht ...

    Sterkte met Tuut ....... lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hoeft als vrouw ook geen verstand te hebben van auto's maar 1 ding moet je onthouden rode lampjes; stoppen en bellen, bij oranje mag je doorrijden naar de garage... simpel maar wel effectief.
    Ik had geen lampjes die branden en zaterdag deed mijn tuut ook niks meer. Vandaag had ik heel veel ritjes gepland staan en mocht ik de accubooster van mijn man meenemen. Dus na elke stop motorkap open plus op de plus min op de min en rijden maar.... Je had de anwb man bij het tankstation moeten zien kijken !! Vanavond zet mijn mannetje er weer een nieuwe accu in en dan kunnen we weer rijden.
    Beetje lange reactie geworden maar ik wilde wel nog even zeggen dat ik altijd erg geniet van je blogs je schrijft ze zo leuk ! succes donderdag!

    groetjes Sasja

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

Aanpassingen (1) ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Broek-op-maat (1) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (27) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) Imani (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (135) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (3) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) Me-time (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) Mode tijdschriften (1) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (9) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (13) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffen (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (12) wikkelvest (1) Willemientje (8) wol (1) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)