maandag 18 juli 2011

Ik heb een sluik jurkje uitgekozen voor nummer 6

Gisteravond heb ik dit jurkje gekozen, uit de Knip 7/2011, nummer 11. Ook omdat je "maar" 1,95cm. aan stof nodig hebt. De meeste jurken vragen meer stof en veel keus is er wel in mijn lapjeskast, maar niet met héle grote stofjes, tenzij ik in natuurlijk in matrousjkapoppetjes stof wil lopen, hahaha. Ook wilde ik een ander silhouet jurkje.


Er zit hier wéér een naad in het middenvoor, waarom??? Mij een raadsel, het jurkje heeft figuurnaden, dus voor de snit zit het er niet. Ik vind het namelijk altijd zo zonde van de stof als er een naad middenvoor zit, vooral als je een printje hebt, of zoals ik nu een streepje... 


Het jurk is gevoerd... maar ik doe het halssplitje niet op de manier zoals de Knip het doet. Ik maak het halssplitje, zoals ik de Nadya heb gedaan maar dan niet alleen een beleg, maar gewoon met volledige voering. 


Ik heb het patroon gisteravond gelijk uitgeraderd... en als je brede rechte schouders hebt... LET OP!! De schouder is héél smal, als ik de schouder niet zou verbreden, dan zit het zoompje van het mouwtje héél kort op m'n bovenarm en voor zeker een centimeter of 5 op m'n schouder... dat is géén gezicht. Je ziet aan de foto van het model en tekening dat het mouwtje een schouderlijn volgt, dus ik verbreed de schouder ook weer niet al té veel. Maar normaal moet ik al 1,5 à 2cm. de schouder verbreden, dus ik hou nu een centimeter of 3,5 aan. Ik hoop dan dat ik een beetje uitkom, zoals het model hierboven eruit ziet.


Het jurkje is verder makkelijk, wel een loopsplitje, dus ik moet daar even induiken, want die maak ik niet dagelijks en is al héél lang geleden, hahaha. Mijn hersens moeten weer even aan de bak... maar ik ga gauw verder, want ik wil een eind komen vandaag!






7 opmerkingen:

  1. Hoi Collie,

    Bedankt voor de tips! Dit leuke jurkje stond ook op mijn wensenlijstje, dus als ik eraan toe ben zal ik rekening houden met je adviezen.

    Wat heb je al lekker veel kleding voor jezelf gemaakt! Je gaat als een speer! Ben benieuwd hoe dit jurkje wordt. Succes!

    groetjes, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een leuk jurkje is dit! En het stofje wat je ervoor gaat gebruiken is ook prachtig!
    Je bent al goed op weg om je uitdaging te halen!
    Succes ermee!
    Groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat fijn om te lezen, zo'n tip! Dit jurkje vond ik ook gelijk leuk! Ik heb juist heel smalle schouders, dan hoef ik niet zo gauw bang te zijn dat ik er enorme vullingen in moet doen, haha.
    Ben heel benieuwd naar deze jurk. Je hebt al veel leuke dingen gemaakt, ik lees met plezier je vervolgverhaal! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk jurkje, vooral de hals en middenvoor, de opening (ik weet niet hoe jke dat deel noemt). Je bent goed bezig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohh wat ga je snel zeg.gisteravond zag ik op je blog die mooie blauwe jurk en nu heb je alweer een mooi gestreept stofje geknipt.
    leuk patroon ook uitgezocht.fijn om te weten wat er allemaal anders kan bij dit patroon.
    succes met de jurk!!

    janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo knap dit!!!

    Show je ons het resultaat ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Chips!
    Jammer dat ik niet eerder op dit jurkje heb gegoogled... brede rechte schouders hier en hij is al geknipt! Wat zijn ze toch aan het doen bij de Knip de laatste tijd? Heb voor de vakantie ook al een jurkje gemaakt waarvan de schoudernaad zo ongeveer tegen mijn hals aanzat. Jakkes!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

Aanpassingen (1) ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Broek-op-maat (1) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (27) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) Imani (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (135) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (3) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) Me-time (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) Mode tijdschriften (1) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (9) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (13) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffen (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (12) wikkelvest (1) Willemientje (8) wol (1) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)