vrijdag 1 juli 2011

... in de schoolbanken...


Jullie lezen het goed... in de schoolbanken... daar zit ik volgende week... of eigenlijk aanstaande, oeps het is al eerder dan ik dacht. Ja, dus... eh... aanstaande donderdag 7 juli zit ik weer in zo'n schoolbankje... Hahaha... niet letterlijk of eigenlijk wel. Mijn hersens zullen zich wel weer te pletter schrikken, want dit is stap 3 die wordt gezet.

De software... ja daar ben ik ingedoken... maar er ploppen veel meer vragen op, dan dat ik de antwoorden kan vinden. Dus die schoolbank en de juf zal van grote nut zijn... Want dit katje/spook van een programma kan niet zomaar gevangen worden...



Want hoe interpreteer ik het softwareprogramma... Het hele AutoCad programma is natuurlijk duidelijk voor het ontwerpen, da's duidelijk. Maar hoe vertaal ik wat ik in mijn hoofd heb nu in de computer. Oftewel... hoe stop ik die kat in de auto... of is de auto de kat... Waar begin ik...
illustratie is van NekoNeri-Studio                          

Nu ik denk dat ik maar eerst begin in die schoolbank... en het programma eerst goed onder de knie ga krijgen, in combi met AutoCad. Gewoon met de basics en dan later mijn ideetjes erin ga stoppen.


Want de logica van het programma ontgaat mij compleet geregeld en dan komt er na een uurtje schermstaren... verwoed handleiding bladeren... inclusief vertalen van het Engels naar het Nederlands (want niet de hele handleiding is in het Nederlands)... tja, dan komt er stoom uit mijn oren. Maar als ik het antwoord uiteindelijk vind... is het uiteindelijk weer niet onlogisch... dus... eh... pfffff héél verwarrend voor mijn hersenpan...


Dus soms wil ik de computer/software een kopje kleiner timmeren....
En soms werken de computer/software en ik prima samen... Zó verwarrend.... ook voor mijn medebewoners... Ik waarschuw ze voortaan als ik erin duik, zodat ze eerst kijken naar mijn hoeveelheid stoom uit mijn oren... of geneurie voordat de vraag gesteld wordt... gna gna gna... Oooooooh, erg hè!




Zal ik heimwee krijgen naar de ouderwetse papierrol, meetlint, lineaal, potloodje, gummetje en schaar...


Ik hoop natuurlijk dat ik ontzettend veel inspirerende ideetjes, die in mijn hoofd rondvliegen, in de software kan stoppen en om kan zetten in mooie patronen.

Of ga ik al die Hokus Pokus leren en kan ik er de mooiste modelletjes uit toveren...



De tijd zal het leren. Ik hoop dat ik nog heel veel Elodietjes in, rokjes, blousjes, broek en jasvorm eruit kan toveren. 


Op naar stap 4!

7 opmerkingen:

  1. Lijkt mij niet makkelijk maar het komt vast goed. Heel veel succes.

    Een zonnig weekend toegewenst.
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geweldig hoe je dit weer schrijft! En dan die plaatjes erbij.. geweldig!!
    Spannende tijd dus voor je. Ik wens je heel veel succes en plezier en dat je maar veel vragen beantwoordt krijgt!!

    en... dat er vele patronen gaan komen van je!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze geven ook cursussen voor dit programma, moet je even op googlen maar ze zijn er wel. Ik weet er in ieder geval 1 in waalwijk mocht je echt de hamer erin willen gooien ;) Suc6!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeiii, veel succes! Lijkt me ook niet het gemakkelijkste, maar met wat hulp hoop ik dat je een stuk verder komt ;)
    En dat stoom komt er hier ook uit hoor, is soms wel eens lekker toch?
    Even ontluchten die hersenpan pffff....
    Alleen is het hier om een wat andere reden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed zo! gewoon van begin af aan leren anders blijf je teveel tijd steken in je werk. Had een poosje niet meegelezen. wat jammer van het patroon bij fm maar wat goed dat je er zelf voor gaat. HEEL VEEL SUCCES!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel veel succes en idd goed dat je er zelf voor gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. OMG, I made that car-cat illustration like 4 years ago and now I come across it on a web site about autocad?!, so weird :0, wish I had signed it...

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)