donderdag 14 juli 2011

Lekker haken en zo...

Gisteren... tja... gisteren heb ik de dag laten lopen zoals hij liep. Ik ben moe en mijn hoofd zit helemaal dicht, mijn oren zitten dicht en er zit een ontsteking aan te komen merk ik aan mijn stem. Ik moest even pas op de plaats maken. Ik heb 's ochtends zitten keutelen met de plooitjes van mijn restjesrokje. Gespeld, uitgehaald, weer gespeld en gepast... zit als gegoten en verders laten liggen. Ben niet lekker en dan blijf ik van de machines af. Dus ik ben op de bank geploft, goed gegeten, veel water gedronken en rust...





Bridget gaf duidelijk aan dat ze een meisjesmiddag wilde, en dat is er de laatste paar weken niet van gekomen, omdat ze steeds buiten speelde. Nu wilde ze graag de film Penelope kijken. Een heerlijke fantasiefilm over een familievloek en een meisje met een varkenssnuit en oortjes... De woordjes "oooooh wat líííííííef" vielen wel duizend keer in de film. Bridget heeft ook helemaal gelijk, want dat varkenssnuitje is snoezig! Ik geniet ook heerlijk van die film, want alles is anders gestyled dan normaal, en dat vind ik zálig!


Ze zat heerlijk tegen me aan geleund te genottenkonten, allebei een appeltje en wat te drinken erbij. Ik kreeg door al die kleurtjes in de film zin om een haakwerkje erbij te pakken en heb wat nieuws opgezet. Ik ben van allerlei kleurtjes vierkantjes aan het haken en wat is nu makkelijker dan onder de film lekker te freubelen.





Ik heb op de salontafel een dienblad staan, die gebruik ik niet om servies op te zetten, maar daar liggen een hele berg met gekleurde bolletjes en daar zit ik geregeld mee te frutten. Dus hup dienblad op schoot en rommelen maar. Het duurde even eer ik een vierkantje had zoals ik hem wilde hebben. Even aantekeningen neerkladden hoe ik hem gemaakt heb. 




's Avonds wéér een film gekeken. Van Cameron Diaz "In her shoes"  oooooh die schoenen van haar zus zou ik ook héél graag willen... Maar ik dwaal af... hahaha. Ik ben geloof ik gisteren niet veel van de bank af geweest, m'n thee werd lekker gebracht! Ik heb het dienblad weer gepakt en ben verder gaan haken. Ik heb nu 10 kleurige vierkantjes gehaakt. Bridget lag weer lekker tegen me aan, en ging even later bij haar grote zus "logeren". 


Vandaag is ze wel een beetje krakkemikkig, want ze hadden wel héél véél lol met z'n drieën. Ramon is er namelijk ook nog bij gaan liggen, dikke pret op zolder. Ik ben ook nog krakkemikkig, dus het wordt vandaag weer een keuteldag... èn warme kleding aan, want ik heb het koud, brrrrrrr!

P.S. de kleurtjes van het haakwerk zijn in het echt wat feller, maar de foto's heb ik 's avonds terwijl ik op de bank zat genomen, dus....


8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke vierkantjes.
    Lekker he als je niet helemaal fit bent om dan even op de bank te zitten met een haakwerkje.
    Ik heb daar vorige week ook veel uren mee doorgebracht.

    Beterschap
    Groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke haaksels en jááá die film Penelope is hartstikke leuk, die hebben wij laatst zitten kijken 's avonds met de kinderen....echt vermakelijk!
    Sterkte met je koppie...

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte beterschap daar en ik ben heel benieuwd naar het patroontje voor dat blokje!

    groetjes
    Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een vrolijk plaatje met al die gehaakte blokjes...ja soms worden we terug gefloten...en dan moet je wijs zijn en je rust nemen.Dat is je goed gelukt zo te lezen..heel gezellig.Betrschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk werkje lijkt mij zo op de bank en een film erbij en je dochter gezellig tegen je aan.
    Beterschap.
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn geniet momenten samen en tjee jij kan ook alles,haken,een sprei zou gaaf zijn daarvan,maar dan in wit tinten,wie weet ga ik nog eens een poging wagen om het te leren,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. super die haakwerkjes.
    je kunt ook echt alles maken:)
    knap maar snel weer op.
    Liefs Margarita

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (13) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (74) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (2) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (2) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)