zaterdag 16 juli 2011

Nummer 5 van de 7... een jurkje

Met mijn uitdaging van Sancho, 7 kledingstukken in 14 dagen, ben ik de helft al gepasseerd... Het leukste vind ik dat ik alles voor mezelf heb gemaakt.  Ik merk dat ik langzamerhand weer een beetje weet wat mijn maat is. Althans ik geloof nu dat wat ik teken mijn maat is, want af en toe oogt het toch verrekte klein... en dan is het soms tóch nog te wijd... zo lekker is dat. Het voordeel is, dat ik nu ook kleinere lapjes kan pakken, want normaal moest ik panden onder elkaar neerleggen en nu kan ik ze naast elkaar neer leggen... dat scheelt soms best wel veel.


Nu is kledingstuk nummer 5 aan de beurt. Ik heb zin in een jurkje. Vanochtend lekker op de bank geploft met wat boekjes... naar boven gehobbeld voor stofjes... hm... hm... hm... Het bekende fenomeen van nèt niet de goede stof of modelletje, dat kan natuurlijk ook. Ik had een paar patroontjes gevonden, eenvoudig was de eis, wegens snelheid van het te maken model. 


Een mooi simpel wit jurkje, een eenvoudig A-modelletje, met steekzakken, super leuk, maar helaas geen enkel  wit stofje in mijn kast is geschikt voor het jurkje. Een strandjurkje met stroken dan... zoek, zoek, zoek, maar de stofjes zijn regelmatig toch te klein of te stijf... dus... eh... eh... dan maar zelf een modelletje getekend. 


Een eenvoudig patroontje, hoor... eh ... hoop ik. Als het net zo snel gaat als het rokje van gisteren, hahaha, dan ben ik er nog wel een dag of drie zoet mee. Maar daar ga ik niet van uit. Er zitten geen knoopsgaten aan, hahaha, geen drie rimpelstroken, geen ingestikte plooitjes, geen borduurrandjes, geen zakken en geen sierlinten, dus dat scheelt al een boel.

De stof is een heel dunne en zachte katoentje. Het stofje weegt gewoon niets, zo licht is het!! De kleur is een beetje lastig, zacht turquoise-blauw, het is niet turquoise en niet blauw, her en der wat wit en fuchia-roze. Ik heb gelukkig nog een blinde rits in precies in dezelfde kleur blauw en een klosje garen heb ik ook nog liggen. Weer volledig UWYH... alleen zie ik weinig gaten in m'n kast... Er zou voor mijn gevoel toch wel een flinke ruimte moeten ontstaan, maar nee... niets...


De jurk is inmiddels geknipt en gelockt, dus het schiet al lekker op.

4 opmerkingen:

  1. niet te filmen zo snel als jij gaat......en de rest doe je allemaal ff snel tussendoor of heeft de rest van het gezin een TO DO rooster deze twee weken???;)
    Na deze twee weken ben je wel weer heel wat vrolijke leuke stukken rijker!!!! Laat die zomer nou toch eens opschieten!!!!! al dat werk;)

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap hoor, zo snel als je gaat....!

    Succes met de laatste kledingstukken!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat ben je lekker op dreef zeg!
    Goede stofjes zie ik ook steeds voorbij komen - en nog meer van dat alles in de kast begrijp ik. Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We gaan lekker gelijk op zo ;)

    Ben weer erg benieuwd naar je jurkje.

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

Aanpassingen (1) ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Broek-op-maat (1) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (27) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) Imani (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (135) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (3) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) Me-time (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) Mode tijdschriften (1) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (9) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (13) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffen (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (12) wikkelvest (1) Willemientje (8) wol (1) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)