woensdag 20 juli 2011

Nummer 7 is een 2-delig broekpak

Nummer 7... ja... dat was flink denken wat ik wilde maken. Ik weet kledingstukken zat, maar het is soms lastig een geschikt stofje te vinden... Dus bekijk ik mijn garderobe maar eens.... wat mis ik... wat heb ik nog nodig. Kan ik misschien een kledingstuk vervangen, wat ik wel heb hangen, maar dat eigenlijk te groot is, want er hangen nog steeds kledingstukken die te groot zijn. Alles vanaf maat 42 is er uitgezwiept, maar maat 40 zwerft her en der nog wel rond op 't rek, enigszins aanpasbaar met ceintuurtjes e.d.


Ik zou het kunnen vermaken, maar het vermaken van kleding vind ik vréselijk. Vooral gekochte kleding, je weet nooit wat je aan de binnenkant aantreft..... Nee, niet mijn hobby. Dus ik probeer altijd de boel een beetje te verdoezelen... of het blijft gewoon hangen... zoals mijn wit linnen broek. Een sportief exemplaar met strikkoord en elastiek. Aan de voorkant gaat het wel, maar aan de achterkant, eigenlijk géén potje.... er zit veel te veel lucht... Dus een nieuwe wit linnen broek zou wel iets zijn, het liefst ook met elastiek, lekker makkelijk en comfortabel op vakantie.


Ik duik in mijn lappen en vind een een linnen lap met een metaalglansje... het glansje is héél weinig, maar ik vind het wel mooi. Alleen is de lap 3 meter... dus hou ik over... ik bedenk dat ik er misschien wel een top op kan maken, of een blousje met kapmouwtjes... Ik duik in m'n 9 boekjes die nog steeds in de salontafel wonen en zoek naar een patroon waar "easy" o 1 stip bij staat. Ik vind een broek met elastiek, Burda 6/2011 broek 114A, ik heb maar 2m. nodig. Weliswaar wordt die van jersey gemaakt, maar ik waag het er op. Linnen gaat altijd bij het dragen ruimer zitten, en draagt in de zomer heerlijk... Ook vind ik er een "easy" kimonoblousje uit hetzelfde boekje van de Burda6/2011, nr. 121A en ik heb maar 0,95m. nodig... Super makkelijk te maken, en samen met de broek snel aan te trekken op vakantie als je 's ochtends je stokbroodje gaat halen.


Gisteren uitgeraderd, geknipt, locken, naaien en gisteravond was het op de ceintuur en zoompjes in de broekspijpen na af. Ik was iets later naar bed dan Rem, omdat ik persé het elastiek in die broek wilde hebben. Op de pop gespeld... kimonoblouse erop... reep stof voor de ceintuur eromheen... en ja... hm... het lijkt een beetje op het judopak van Ramon vroeger... Ik weet niet of ik dat voor ogen heb als broekpak. Nu heb ik wel andere schoenen aan en zo... maar ja... hm... 


Vanochtend kwam Rem, voordat hij weg ging nog even boven en hij zei... "Het pak is mooi geworden, zeg...", dus ik... "Ja, maar het heeft wel wat weg van een judopak... ". Dus Rem... "Ja... dat klopt wel een beetje, maar het wordt vast wel mooi".


Toen ik beneden kwam... vond ik het ècht een judopak... komt waarschijnlijk ook door de wijde broek... Ik heb de blouse even gepast op mijn skinny jeans, die ik nu aan heb en dan toont het héél anders... Dat is ieder geval een optie.


Maar ik dacht, eerst even ontbijten, Bridget naar oma brengen, want ze gaat twee daagjes logeren. Ze telt al twee weken elk nachtje dat ze dichterbij de logeerpartij is... Na een uurtje, ik heb bij oma ook even een bakkie gedaan, ga ik verder met de ceintuur... 


Ik keer de ceintuur... strijken... het is een mooie strakke ceintuur... misschien met een gesp... dan is het niet zo'n judo-knoopceintuur... Ik ren naar boven, duik in m'n voorraad... en ja... ik heb een schuifgesp... Ik hoop dat het de goede breedte is... ren weer naar beneden en YES... hij past! Ik probeer de blouse even aan met de ceintuur met gesp er aan vastgespeld en het is gelijk héél anders. Jep... dat is 'm. Snel de gesp er aan. Zoompjes in de broek gestikt en aantrekken die handel. 


Dit is het dus geworden....

13 opmerkingen:

  1. Hartstikke leuk allemaal! Je uitdaging is gelukt!
    En dat niet alleen: nog een leuke nieuwe zomergarderobe ook!

    Liefs, Melanie
    ma-de-by-me.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het iedere keer weer een klein wonder wat jij allemaal maakt op de naaimachine ( k ben een tikkie jaloers??)Wederom dus weer een erg mooie creatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie en stijlvolle kleding maak jij toch.
    En de uitdaging is gelukt.

    groetjes,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige kleding heb je tijdens deze uitdaging gemaakt, vooral dit broekpak vind ik super! En 't staat je allemaal heel erg goed.

    Groetjes van Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk luchtige set voor de vakantie maar ook daarbuiten. Nu hopen op veel mooie dagen en die uitdaging het is dan wel in 15 dagen maar toch u heeft het inh mijn ogen gehaald.

    Groet

    jetje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk en heerlijk draagbaar met mooi weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk geworden en een wit linnen boek is altijd heerlijk om te dragen. Je vakantie garderobe is klaar, super hoe je het allemaal voor elkaar hebt gekregen.
    Veel groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg leuk dit broekpak en dat terwijl het allemaal 'easy' te maken is! Toch erg stijlvol!
    Je hebt weer prachtige dingen gemaakt in de afgelopen 14 dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het je mooi staan, lekker zomers.
    Wat fijn dat je uitdaging gelukt is.

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het een geweldig stel - misschien had je er ook een overslagsluiting van kunnen maken? Je weet wel, met zo'n strikje opzij - en ik neem mijn petje nogmaals voor je af voor het behalen van deze superuitdaging. Da's nog eens een goede manier om de vakantiegarderobe bij elkaar te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi, mooi, mooi...ben dol op wit! Misschien nog een mooie vilten roos erbij voor de finishing touch :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou, je ziet er absoluut niet aan af dat dit 'easy' patronen zijn en zoals jij het dan ook nog 'even' doet....wauw!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (14) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (3) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)