dinsdag 19 juli 2011

Nummer zes, met of zonder ceintuur????

Jurkje nummer 6 (jurkje 11 uit de Knip 7/2011) is af. Het was even her en der wat aanpassen. Ik heb daarom ook best wel veel doorgeslagen, zodat ik altijd links en rechts kon controleren waar de basis zat. Zodat de veranderingen aan beide kanten hetzelfde bleven. 


Op de foto's dat ik tegen de schuur aan leun zit één mouwtje opgeschurkt, maar dat is in het echt natuurlijk niet zo.







Dit jurkje heb ik gemaakt van een weetikveelstofje. Er zit een glansdraadje meegeweven en er zit rek in. Ik heb de stof dwars geknipt, want anders had ik horizontale streepjes, en ik wilde lengtestrepen... en daarom rekte de stof lekker in de breedte mee... en daardoor... ja, ik zat te pitten... heb ik de mazzel dat ik de jurk aan kan trekken zonder rits, want die ben ik vergeten!!


Ik ben nog nóóit een rits vergeten, want dan kan je er gewoon niet in... Nu ik ging gisteravond nadat de hele handel in elkaar zat eens passen. Ik trek hem over mijn hoofd.... en bedenk terwijl ik mijn armen naar beneden doe, dus de jurk naar beneden duw, dat er géén rits in zit...!!!! Oepsie... Maar doordat het stofje stretcht... gaat dat prima... hahaha. Wat een mazzelkont, hè. Anders had ik de jurk en de voering los moeten gooien en er een blinderits in moeten zetten.


Dus ik kijk in de spiegel die op de schouw staat en half in de ruit van de woonkamerdeur. Draai een beetje rond of alles netjes zit en wil de reep stof pakken wat de ceintuur moet worden, de zoom moet ook nog, loopsplit zat er mooi in en het jurkje heeft nog een bezoekje aan de strijkplank nodig... dat laatste moet nog steeds:-). Ineens zegt Rem, terwijl ik dus die reep stof van het patroon verwijder..."Ik vind hem zo zónder ceintuur mooi. Niets meer aan doen...". 


Huh....??? Ik vind dit patroontje juist zo leuk en lekker pittig, omdat 'ie een ceintuur heeft en lekker getailleerd is.  Voor onze vakantie perfect St. Tropez... here I come...


Dus dames... wat vinden jullie!?!


Ook al is het vandaag eigenlijk sluitingsdag van mijn uitdaging nummer 7 komt er toch aan, hoor!! Want mijn kast wíl dat gewoon.... hahaha.

27 opmerkingen:

  1. Zonder ceintuur kán... maar ik vind het mét ceintuur toch echt mooier. Het staat wat chiquer. Het staat je prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zeg: met ceintuur! Staat je super! Zonder ook leuk, maar de ceintuur geeft net even dat extra.....Succes met nummer 7!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi

    Met ceintuur maakt het pittiger, zonder is het chiquer.

    Succes met je volgende item.

    gr jacoline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeker met ceintuur. Staat mooier.
    Erg mooi geworden.
    Groeten Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind met ceintuur mooier.. Sjiek hoor!! Heel mooi stofje.. staat je goed ;)

    groetjes..Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke jurk geworden en ik vind hem mooier staan met ceintuur!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben voor "met ceintuur". Zonder kan ook maar met is mooier. En wat een mooi stofje!! Als je echt naar st. Tropez gaat, het is er weer fantastisch. Wij zijn er net geweest en het was weer leuk om alles te zien! Heerlijk ijsje gegeten aan de haven! Misschien gaan we nog eens deze vakantie. Voorlopig komt het hier in Ramatuelle met bakken uit de lucht en zitten we noodgedwongen binnen te kwartetten. Voor ons is het pas de eerste slechte dag, in nederland is het al een week zulk weer heb ik gehoord. Ik heb met alle thuisblijvers te doen!!
    Groetjes ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  8. met ceintuur staat veel mooier. Dan is het echt een sjieke slanke jurk. Zonder centuur vind ik 'm niet echt mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke jurk is het geworden. Met ceintuur vind ik wel mooier.
    groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heb het goed bekeken en het kan met ceintuur en zonder,met is net wat sjieker en zonder wat nonchelanter,heel erg mooi! geworden,fijne dag,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Great dress, but I loooooooooooove your Peeptoes!!! Fantastic

    Lilly

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Met! Absoluut met. Wat issie leuk geworden! En wat een mazzel idd, met die rits ;-) (ik ga hem ook maken en heb gisteravond al de naaibeschrijving bestudeerd, zie ook erg op tegen de rits... ) Gaaf dat je zoveel foto's plaatst, geeft mij nog meer inzicht in het model!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. MET MET MET!!! tssss..zo'n slank lijntje wil je toch zeker laten zien???;)...MET......

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ook ik vind met ceintuur mooier staan. Het jurkje zit je als gegoten. Heerlijk dat je kledingkast weer wat voller wordt.

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind met ook mooier, wat zijn we eensgezind he? Zonder kan ook hoor, maar met is wat pittiger.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi jurkje!Beide mooi,maat met ceintuur vind ik net iets mooier staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik sluit me aan bij m'n voorgangers: met ceintuur vind ik mooier! Het jurkje staat je super en wat een geluk dat je hem past zonder rits! Scheelt weer heel wat werk achteraf.

    groetjes, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuk model, staat je prachtig. Ik vind het met ceintuur mooier, staat net wat pittiger!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Met ceintuur! Staat vlotter en vrouwelijker!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. de man van ...19 juli 2011 om 18:55

    Nou bedankt allemaal hoor. Iedereen valt me af :-( Nou vooruit dan maar, met ceintuur :-).

    Groet,
    Remco

    p.s. Bonte Tante, ben je op Les Tournels? Doe dan de groeten aan de zus van Nicole (ook blond).

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtige jurk! staat je super. Ben onder de indruk van je productiviteit! En, als mosterd na de maaltijd: deze jurk vráagt om die ceintuur! Groetjes Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi,
    Prachtig geworden !!! En MET CEINTUUR !!! Je hebt een veel te mooi figuur, dat mag toch iedereen zien!

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ah, Remco houdt van de klassieke lijn. Ik normaal ook. Maar sorry man van.. ook hier een voorkeur voor mét ceintuur. Het staat haar zo goed zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Je gaat lekker he, en het ziet er allemaal even leuk uit.
    Ik zou ook een ceintuur doen. Succes nog met nummer 7.

    groetjes Gerlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  25. GEWELDIG, goed bezig. Zet 'm op voor nummer 7.

    Groet van Saskia.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Sorry Remco, maar met is ook in mijn ogen net iets mooier met ceintuur komt haar figuur nog beter door uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)