zondag 17 juli 2011

Speciale aardbeitjes voor Bridget

Nee, géén gewoon tafeltje dekje. We vieren dat Bridget 8,5 jaartjes oud is... Nu zal je wel denken, sinds wanneer vieren we de halfjes ook.... Nu het zit zo. We zijn met z'n vijfjes hier, en vier keer starten we een verjaardag met aardbeien als ontbijt. Op bed of aan tafel, net wat het feestvarken het leukst vind...


Maar... en nu komt 'ie, Bridget is als enige in de winter jarig... en er zijn dus géén verse aardbeien in de winter. Als er wel eentje dól is op aardbeien is het madammeke wel. Voor haar geen aardbeitjes op bed.... dat vind ze héél erg jammer, ze werd er zelfs verdrietig van.


Dit jaar heb ik direct na haar verjaardag dan ook met haar afgesproken dat we een half jaar na haar verjaardag voor háár aardbeitjes bij het ontbijt hebben. Dat is makkelijk om te onthouden... dacht ik, mopperdemopper, want ik zit er vandaag toch nog één dag naast... grrrrrr!!!









Dus gisteren aardbeitjes geregeld, goed zo Rem perfecte bak kleine aardbeitjes. Vanochtend wilde ik vroeg opstaan, zodat de dame nog in haar bedje lag, maar ja, die doerak is zó vroeg op... dat lukte me niet met dat rare hoofd van me. Dus bedacht ik dan ga ik de tafel gewoon mooi dekken, daar is ze ook dol op! Waar is Bridget niet dol op, ze is overal blij mee.





Ik bedacht dat ik ook het mooie servies zou gebruiken en het mooie bestek. We hadden niet alleen aardbeitjes, maar ook verse bolletjes... mjammie!! De dame was al beneden, zoals ik al zei, maar ze was een spelletje aan het doen op de laptop, met koptelefoon. Perfect, want dan hoort of ziet ze me niet. Ik ben telkens stiekem langs haar heen gelopen om het servies uit het buffet te pakken, ze hoort niets rinkelen, kijkt dus ook niet op pffffff. Ook het bestek pakken gaat goed.


Alleen bij het open doen van de gordijnen kijkt ze op, maar ik kijk haar met een grote smile aan en de dame glimlacht terug en kijkt weer naar het scherm.... zó doe je dat hè!

















Ik zet thee, pak kop en schotels, de dame krijgt melk, want haar thee bestaat eigenlijk altijd ook uit meer melk dan thee. En melk vind ze véél lekkerder, dus hup zij krijgt een bakkie melk!


Ik maak de aardbeitjes schoon, spoel ze om en laat ze uitlekken. Even later doe ik ze in een mooie schaal. Ik dreutel de hele tijd heen en weer en de dame heeft nog steeds niets door... zo leuk, hè! Ik neem ondertussen een foto van de tafel, nu is 'ie nog netjes, hahaha, strakjes niet meer, dan staat alles achterstevoren...


Ik roep de andere spruiten dat ze naar beneden kunnen komen, Rem is al op hoor, voordat je denkt dat ik hem ook een spruit noem hahahaha. Dan begint de dame op te kijken... en doet ze haar koptelefoon af... en ze loopt naar de tafel... Ze zegt terwijl ze haar armen opzij doet "Ontbijten we met het mooie servies?". 


Ik zeg "Ja, gefeliciteerd met je achtenhalvenste jaar!". Ze gaat zitten en kijkt naar de grote schaal met aardbeien op haar bordje... hahaha. Ze gaat ijverig een beschuitje bedekken met aardbeien, en wij doen met z'n allen ijverig mee natuurlijk. Het bakkie melk gaat het bij Bridget vlotjes in... Iedereen zit heerlijk te smikkelen, aardbeitjes op beschuit, op een bolletje en de laatste aardbeitjes gewoon los, hap hap en de schaal met aardbeien is leeg... missie geslaagd!!


Ineens zegt Kirsten "Mam, ik ben over elf dagen 13 jaar en 3 maanden...". Dit is een hint natuurlijk... ik ga wel wat bedenken, hahahaha. 


Nu ga ik verder met mijn jurkje, op de vierde foto zie je een stukje van de jurk op de paspop.... Gisteravond tijdens het kijken naar Shrek 3, heb ik heerlijk doorgewerkt aan de salontafel... Alle kinders wilden naar de film kijken, ja dan ga ik natuurlijk niet aan de eettafel zitten. Mijn machine is sinds hij terug is van de naaimachineboer geruisloos, dus het stoort niemand dat er af en toe getjoekt wordt....



4 opmerkingen:

  1. Het lijkt de Mona-toetjes reclame wel... Maar aardbeien zijn natuurlijk altijd lekker, ook als er niks te vieren is.
    Ik ben benieuwd naar het eindresultaat van je jurkje.
    Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk dat je plannetje zo heeft uitgepakt bij de kleine meid, leuk om te lezen dat ze dat echt waardeerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk bedacht,ze geniet in ieder geval wel ervan,haha hoe kom je er op,lieve groet Joke en nu lust ik er ook wel 1.... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk dat je dr zo kon verrassen terwijl ze er met dr neus bijna bovenop zat.

    ik geloof graag dat de aarbeien gesmaakt hebben.

    En wat een leuk idee om alle verjaardagen met aardbeien te beginnen misschien neem ik uw idee wel over.

    Al hoewel mijn dametjes in september en januari jarig zijn en ik in oktober jarig ben en dan hebben we nog daddy Shark die niet van aardbeien houd en in mei jarig is. Misschien moet ik of ook maar halfjaarsverjaardagen gaan vieren of iets orginelers bedenken wat wel in de herfstwintermaanden kan.

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

Aanpassingen (1) ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Broek-op-maat (1) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (27) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) Imani (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (135) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (3) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) Me-time (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) Mode tijdschriften (1) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (9) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (13) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffen (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (12) wikkelvest (1) Willemientje (8) wol (1) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)