donderdag 21 juli 2011

Vanaf de bank... deel 1

Vanaf de bank... deel 1... ja, deel 2 komt er ook aan. Maar Kirsten is er nog druk mee bezig... ik regisseer momenteel een meisjesmiddag vanaf de bank. 


Ik heb een voorhoofdsholteontsteking, gelukkig doen deze keer mijn benen niet mee (nu zal je wel denken voorhoofdsholteontsteking en benen, maar het zijn allebei verschijnselen die bij IgA horen. Het zat er aan te komen... alleen weet ik nooit precies wanneer. Gisteren, nadat ik het ceintuurtje had gemaakt en zoompjes had gedaan van het broekpak en 30 seconden buiten had staan fotomodellen heb ik niks meer gedaan... 


Maar helaas, aan het eind van de middag, ik keek scheel (zachtjes uitgedrukt)... ik liep al een week op pijnstillers, maar nu werkte zelfs een combi niet meer... Tja... ik buig dan nederig mijn hoofd en pak braaf een penicillinekuur uit m'n voorraad... en neem een licht kuurtje (voor mijn doen is het een licht kuurtje) en geef me er volledig aan over. Blijf op de bank, dekentje erbij, kussentje in mijn nek, zodat hoofd gebakerd ligt en niet kan bewegen en ik goed kan ontspannen... en het werkt... ik val in slaap, pfew! 


Anderhalf uur later wordt ik wakker gemaakt, Rem heeft gekookt en ik mag op de bank mijn prakje opeten, het smaakt goed. Ik kom langzamerhand weer overeind en krijg weer wat praatjes, mits ik wel steeds weer een combi pijnstillers neem, maar met een sloot water spoel ik dat wel weer weg. 


Halverwege de avond, zelfs weer wat gehaakt aan mijn granny squares... het begint een leuk stapeltje te worden. Ik zie de berg katoenen bolletjes op m'n dienblad slinken. 


Vandaag ben ik nog steeds niets waard, maar als bankbedekking voldoe ik prima. Ik installeer me op de bank, met dekentje, natje en droogje. Krijg tussen de middag een lekkere tosti aangereikt. Verder hobbel ik van de ene pil naar de andere. Kirsten komt na mijn tosti ineens beneden met haar naaimachine, want ik zou haar helpen met het strandjurkje uit de Knip. 


Dat had ik haar beloofd, zodra ik mijn 7 kledingstukken van de uitdaging af had... niet wetende dat ik dan weer eens gezellig gevloerd ben.... grrrrrrrrrrr! Maar goed... we doen het vanaf de bank... en dat werkt best wel. Ik sta af en toe op om wat te drinken te halen en neem dan een kiek.... ook wat kiekjes vanaf de bank... je moet toch wat, hè. Maar het gaat om het idee, toch! Ze is nu bezig met eigenwijs elastiek van 2cm. breed, hahaha. Je moet haar gezicht zien... hahaha "Mam het draait!!!! Grrrrrrr". Ja, ze gromt!


Ondertussen heb ik 3 granny squares gehaakt en terwijl ik half naar de Tour de France kijk/luister... Kirsten kijkt ook geregeld, mits ze met haar neus deze kant op kijkt... dus niet tijdens het naaien, is ook wel een stuk veiliger voor haar vingers.


Rem kookt vanavond weer, en ik mag weer op de bank mijn prakje opeten. Zodra ik dát irritant ga vinden, onhandig gehannes e.d. gaat het de goede kant op. Maar nu... zucht... nee, alle ledematen wegen een ton per stuk... dus ik blijf op de bank...

20 opmerkingen:

  1. Beterschap ermee!!! Niks zo ellendig als wanneer je niks kunt.... Maar is IgA ook een ziekte of begrijp ik het nu verkeerd?

    De haakwerkjes zien er in ieder geval lekker fleurig uit, ben benieuwd naar het eindresultaat.

    Groetjes, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is echt super leuk.
    Ik wilde dat ik dat kon, maar helaas.
    Echt super.
    Xx Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Isabelle

    IgA, volledig gezegd IgA immuundeficiëntie, is een stofwisselingsziekte. Ik mis een eiwit waardoor ik veel onstekingen heb, vooral als ik te veel heb gedaan. Dat uit zich daarnaast ook in spierpijn, vooral in mijn benen.

    Ik moet dus héél goed luisteren naar mijn lijf en daar alles op aanpassen. Maar ja dat lukt niet altijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker blijven liggen en je laten verwennen! Ziek het maar goed uit.

    Groetjes en beterschap gewenst!

    Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel beterschap!! En ik weet een beetje uit ervaring dat het soms moeilijk is om naar je lichaam te luisteren... Maar het is o zo belangrijk!!
    Nogmaals beterschap!
    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte beterschap!! en laat je maar goed verwennen.

    Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sterkte! Enne die granny squares zien er heel vrolijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat vervelend zeg.Heel veel beterschap en laat je maar lekker verwennen!En af en toe een paar steken haken..dan komt het vast weer goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beterschap gewenst! Hopelijk slaat de kuur snel aan!

    groetjes, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat vervelend. Dat een vervelend eiwitje zo'n verschil kan maken he.... nou luister goed naar uw lichaam dan komt het wel weer goed maar nu eerst genieten van al de verzorging om u heen.

    Groetjes

    jetje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed bijkomen dan maar, want je zit niet te wachten op weken op de bank ;-)

    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Doe maar lekker rustig aan! Beterschap!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat vervelend! Sterkte ermee. Bij mij zitten regelmatig mijn bijholten vol... Heeft de IgA, en snel last hebben van voorhoofdsholte ontsteking, ook met je slechthorendheid te maken? Ik kan me voorstellen dat je KNO-gebied hierdoor extra gevoelig is voor ontstekingen.
    De granny's zullen je in ieder geval wel opvrolijken. Ik ben benieuwd naar Kirsten haar jurkje.
    Groetn, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. jeetje balen zeg!
    Beterschap gewenst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beterschap!!!
    Hopelijk slaat de kuur snel en en kan je weer achter de naaimachine.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Veel beterschap!! En rust lekker uit, dat moet volgens mij wel lukken zo op de bank! Je bent in ieder geval wel weer lekker bezig met de Granny's, het ziet er gezellig uit al die kleurtjes!
    Groetjes Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh zeg...sta je aan het begin van de vakantie en nu ziek......?
    Balen........maar idd laat je maar eens heerlijk verwennen hoor...doet een mens goed ;0)
    Enne.....wordt dit nu zo'n overheerlijke sprei straks......?
    Als je dan ziek bent fleur je toch direct weer op van zo'n prachtsprei.
    Fijne vakantie wens ik je/jullie.
    Heel veel beterschap en pluk het moment......
    koester ze en lijst ze in....
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel veel beterschap! Hopelijk ben je er snel weer bovenop! Je hebt in elk geval de voorbije dagen héél mooie creaties gemaakt! Je wit broekpak is schitterend! Heel erg mooi!

    En ook je haakwerk schiet al mooi op.

    groetjes en hel veel sterkte!

    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. beterschap hoor.zeg schone zus wel aan je lichaam denken hoor.Erg belangrijk.je moet nog langer mee dan vandaag!!!
    Zegt rem vast ook.
    Maar vanaf coevorden alvast een hele fijne vakantie gewenst en rust lekker uit.

    liefs je zwager en schone zus.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. He wat naar,ik wens je beterschap,lieve groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (13) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (3) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (2) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (2) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)