zondag 3 juli 2011

Weer een date, nu naar Heksje Lilly...

Kirsten had vorige week een date met mij naar de film "Bad teacher".... maar er was natuurlijk nog een kleine kruimel in huis, die dat óók wel wilde... dus... smoesde ze gisteren bij papa in z'n oor of dat misschien mocht... Zegt papa..."Moet je wel even aan mama vragen".... Dus Bridget kruipt bijna boven op mijn hoofd en vraagt, terwijl ze me in een wurggreep knuffelt, of ik met haar naar Heksje Lilly wil... Eerst begrijp ik haar niet... "Heksje wie?? Maar dan begrijp ik dat dat een film is... ik ben dol op heksen, sprookjes en magie, dus ik knik enthousiast dat ik daar wel voor te porren ben. Rem gaat het regelen, hier in Gouda draait 't 'ie niet, maar in Zoetermeer, je weet wel met die snoepjesbakken!!, wel.
Bridget is ruim twee uur van tevoren al helemaal opgetut in haar Elodie jurk. Je weet wel die witte met donkerblauwe bloemenrand op de voorkant van het Elodie-patroon. Bridget is blij dat ze hem nog steeds past ondanks ze flink gegroeid is. Ze heeft zelfs roze-rode lipstick opgedaan. Haar haartjes wil ze los en ik doe er vlinderspeldjes in... en klaar is ze. Dan moet ik nog opgetutteld worden en ik trek mijn knalgroene jurkje en caramel stiletto's aan van Zara. Die heb ik in maart gekocht, nadat ik bij Haken en meer al die kleurige kleding zag en ik in mijn kledingkast gewoon depri werd van saaiheid. Daarbij een donkerpaarse legging en donkerpaarse overslagbolerootje met korte pofmouwtjes. Die had ik nog ergens achterin een la liggen en hoorde bij niets...!!!, maar nu wel!!. In mijn oren belanden rode oosterse glitteroorbellen en in mijn haar een rode glitterhaarspeld.... Veel kleurtjes bij elkaar, maar het staat leuk. O ja, by the way... het jurkje valt bij mij niet zo kort als op het model hiernaast... die is volgens mij zeker 1,80 lang... en dat ben ik dus niet, ben maar 1,69!


We worden door Rem gebracht, héérlijk, want na de film ga ik even proefrijden naar waar ik a.s. donderdag les heb... de TomTom versta ik zéér slecht en op het piepkleine schermpje kijken vind ik niet prettig. Ik weet liever zèlf hoe ik moet rijden, ik weet/wist het nu ongeveer...  en ik weet het liever iets zekerder, dus vandaar. 


We waren er ruim op tijd bij de bioscoop om de gereserveerde kaartjes, nummer 18, op te halen en dan nog even buiten in het zonnetje te zitten. Na een kwartiertje mogen we naar binnen en gaan we natúúrlijk eerst wat te drinken en te snoepen halen. Nu vind Bridget snoepscheppen gewèldig, maar de meeste snoepjes lust ze niet. Zij gaat voor een zakje Maltesers en een Fristi, ik ga voor Cola light... zónder iets erbij, want al die verjaardagen van de laatste tijd met al die taart... is zéér slecht voor mijn bikini... Aangezien ik in mijn vakantie daar in wil lopen zonder dat ik een jurk eroverheen aan wil trekken... is het misschien wel handig even géén snoep aan te kijken c.q. in mijn mond te stoppen, kreun.... ik denk dat ik afkickverschijnselen heb...oef!


We pakken daarna even een verhogertje voor Bridget en lopen naar de zaal en kiezen een plekje uit. We mogen zelf kiezen, want druk is het niet. Ik denk dat er ca. 15 mensen in de zaal zitten. Bridget installeert zich helemaal voor de film. Goed zitten, drinken startklaar, zakje Maltesers bij de hand... en ze kijkt eens heerlijk om haar heen. Even later wordt het donker.... de film is waarschijnlijk nagesynchroniseerd besef ik me ineens... dat vind ik altijd wat minder plesant, maar goed ik zet mijn oren wel op steeltjes voor de klinkers.... 
Bridget zit direct in de film, drinkt wat... snoept wat... en na tien minuutjes beweegt ze helemaal niet meer... het is best wel een spannende kleurrijke film. Het is een leuk verhaal, zonder dat het eng is of té spannend. Want dan zou Bridget wel een snoekduik naar mij nemen, maar ze zit heerlijk met ontspannen handje naast me. Het draakje in de film is ontzettend leuk, Bridget moet geregeld om hem lachen... op een gegeven moment is 'ie door dat 'ie wéér eens niet geluisterd heeft, groen met paarse stippen. 

En dan ineens is het pauze... O.... Bridget kijkt helemaal verbaasd op... eh... pauze... Ik heb wel dorst mama... Nu ik niet, want ik heb me daar nog een mega-hoeveelheid cola light staan. Maar Bridget wil nog wel wat te drinken en ik geef haar centjes en ze gaat het zelf halen... zo raar. Dat ze dat ineens zelf wil doen, hè. Kleine meisjes worden groot. Binnen tien tellen is ze alweer terug en gaat ze lekker zitten.

De pauze is maar kort, want heel snel zit iedereen weer op z'n plek en gaat de film verder. Nu wordt het nog wat spannender. Bridget zit tegen me aangeplakt.... met een handje stevig in mijn hand... Als de film is afgelopen merkt Bridget dat ze helemaal vergeten is te drinken !!! en dat ze ook niets meer gesnoept heeft. "Het was zó spannend hè, mama, ik ben het helemaal vergeten!!".
O, ja... van de nasynchronisatie had ik eigenlijk helemaal niet zoveel last, want het origineel is Duits en dat is makkelijker voor mij. Maar diegene die hebben ingesproken... hadden goede klinkers en doen hun mond goed open... dat scheelt zoveel aan klank, hè! Ik heb zonder problemen eigenlijk bijna alles wel kunnen verstaan!!!

3 opmerkingen:

  1. Achhh wat een heerlijke middag hebben jullie gehad...een echt geniet moment......liefs van mij.....xxx..fijne week !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig een mama dochter uitje.
    Zo te lezen hebben jullie genoten.

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor zo'n moeder dochter moment. Hier vind ik het ook altijd heerlijk om ze eens apart te nemen en iets met ze te doen.
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (1) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (2) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)