zondag 17 juli 2011

Zonnejurkje nummer 5 van de 7 is af

Gisteravond was ik een héél eind met het jurkje, maar omdat het een eigen ontwerp is, dan zijn nog niet alle puzzelstukjes uitgewerkt, omdat ik dat nog niet had bedacht. Ik bedenk iets in grote lijnen, en ga met de basis aan de slag, en dan komt "hoe het ergens aan gerimpeld wordt" pas later... dat "ergens" dan hè, want dat er gerimpeld wordt staat wel vast. Ik wil dan eerst op de paspop de boel vastgespeld hebben en dan "zie" ik hoe de stof valt... óf het goed valt... hoe is de maat... en ik zie dan vaak ook ineens wat ik wil... en dat was een heel smal biaisbandje, het jurkje is namelijk zó luchtig van stof en zo... dat ik het biaisbandje heel smal wilde hebben. 


Gelukkig heb ik in diverse maten biaisbandtrekkers, of weet ik hoe die dingen heten. Handig zijn ze zeker, ik heb geen blaren meer op mijn vingers omdat ik zonder probeer biaisband te maken. Ik maak véél biaisband zelf, omdat ik vaak de kleur niet kan vinden die ik het mooist vind... of ik vind het soms ook gewoon sneller om het zelf te maken, dan naar de stad te rennen en het dan te zoeken, te kopen... zo'n gedoe dan.


Dit stofje is trouwens zó dun, dat je daar werkelijk bias-spaghettisliertjes van kunt maken, héérlijk spul is het. Het is een hele zachte stof en zit ook heerlijk luchtig, ik heb het nu aan! We hebben net zelfgemaakte tomatensoep op, Rem heeft het gekookt, met warm stokbrood uit de oven... en daar krijg je het toch warm van. Ik was blij dat ik m'n jeans en shirt met sjaal!! niet aan had.  Ik moet alleen wel een andere beha onder aan doen, want deze heeft de bandjes iets te ver naar rechts. 


Ik had trouwens ook nog flinke mazzel, ineens zag ik dat mijn klosje wel héél hard ging... ik heb nog maar een ieniemieniebeetje over! Ik hoef alleen nog de strikceintuur op de rug nog in te korten, maar ik wil eerst goed in de spiegel boven kijken hoeveel er af moet... 


Ja, en nu ga ik vanavond weer een duik in de boekjes nemen... en natuurlijk ook een snoekduik in mijn stofjes... Ik denk dat ik een glad jurkje uitkies, dat formaat stof heb ik denk ik eerder dan als het een groter lapje is... zoek, zoek, zoek... nummer 6 waar ben je......





26 opmerkingen:

  1. Dit meen je niet,weer wat af,je bent een wonder op dat ding,ongelofelijk,ja ook deze vind ik prachtig,fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo jij hebt de vaart erin!! Dit is ook weer een prachtig zomerjurkje geworden, mooie kleur!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig dat jurkje!


    groetjes
    Eline's Photography

    ps: kom zeker ook is langs mijn blogje en laat dan zeker een berichtje achter
    (vergeet ook zeker mijn GIVE-AWAY niet)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij gaat echt als een trein zeg.
    Wat een mooie jurk ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een tempo! Een ontzettend mooi jurkje is dat geworden! Ik ben geen jurkendraagster, maar voor zoiets zou ik ook wel vallen! Heel mooi!

    groetjes,
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het ongelofelijk knap wat je allemaal maakt en dan ook nog in zo'n korte tijd!
    Ik volg je al een tijd, volgens mij had ik nog nooit een reactie achtergelaten.
    Ik wil je complimenteren met je schrijfstijl, vaak als ik een lap tekst zie kijk in naar de foto's en ga ik door naar de volgende blog, maar die van jou blijf ik toch altijd lezen! :-D
    Groetjes, Mriek

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk modelletje heeft deze jurk! Die zou ik ook zo voor mijzelf maken :-). HIj staat je echt super!!
    Die stof blijft ook prachtig in de was. Heb 1,5 jaar terug de verjaardagsjurk van gemaakt voor Rosemarijn, samen met een poppenjurkje.

    Op naar nr. 6 :-).

    Groetjes, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Was ik maar zo handig.
    geweldig wat zal jou kast vol hangen met moois.
    een hele fijne avond.
    Liefs Margarita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ohhh wat sta je gaaf op de foto's ik zie zoooo jouw kinderen in jouw vooral Bridget, gaaf hoor wat je allemaal maakt, groetjes irmaXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super leuk Nicole, alleen de volgende keer ook een beetje blij kijken op de foto's ;-)
    Heel knap van je gedaan, ik heb een groot respect voor je.
    Succes met nr 6

    Lieve groet
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, wat ga je hard!!! Heel leuk jurkje geworden, benijdendswaardig hoe je dat zo even snel zelf verzint... op naar nrs zes en zeven!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schitterende jurk.. En wat een tempo!!
    Mijn complimenten!!

    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  13. En toen haalde je mij in ;)

    Hij is supergaaf geworden dat jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het jurkje is mooi geworden, helemaal perfect gerimpeld als je het mij vraagt!! Hoe doe je dat allemaal zo snel?? De kleur en het stof zijn ook heel leuk! (En erg leuk om een glimp op te vangen van je prachtige interieur, haha)
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat geweldig mooi weer, echt een vrolijke print ;) gaaf he, die pipowagen...snurrrrkkkkk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk!!!
    Next time, smile!! want het is knap gedaan en erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw mooi hoor! Leuk om te zien hoe je een hele rits aan kleding maakt nu ja aan dit project mee doet:)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo, ik ben net terug van vakantie en krijg geen kans om al je nieuwe creaties snel te bekijken, wat heb je veel leuks gemaakt!!! Echt super!
    De stof van het laatste jurkje had ik ook, wist er alleen geen raad mee en nu ik het zo zie denk ik.... stom dat ik de stof heb weggedaan... maar ja, niets aan te doen. Ik vind je strokenrokje met rood/witte stippen topje ook supergaaf!! Echt, ik ga snel weer verder kijken naar de andere dingen hoor, ga zo door! Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Deze is ook alweer zo mooi! Wat een gave stof! Staat je ook heel mooi, deze kleur!
    Duik lekker in de boekjes, of dat heb je misschien al gedaan ;-) Dat vind ik altijd wel een van de leukste fasen van het hele proces......lijstjes maken...wegstrepen. Voor nu heb ik genoeg concrete plannen, maar als ik straks voor de herfst begin kan ik daar dagen mee bezig zijn, heerlijk!!
    Fijne dag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je hebt het tempo opgevoerd zie ik. Met als resultaat weer een vrolijk jurkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mocht je dit patroon uit gaan brengen, ben ik de eerste die het aanschaft! Vooral doen zou ik zeggen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een tempo zeg en wat een super ontwerp! Kan je geen patroon tekenen hiervoor voor maat 50/52 ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (13) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (74) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (2) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (2) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)