donderdag 15 september 2011

Maar vijf minuutjes...

Het is weer doorpastijd voor Bridget... De winterspullen van vorig jaar worden doorgepast, dat ging best snel, want er was niet veel van vorig jaar overgebleven. De bak met de te kleine kleding van Kirsten wordt erbij gepakt. Er gaan 3 shirts door, 3 spijkerbroeken, 1 wit blousje, 1 pyama een zwik sokken, kniekousen, maillots en 3 mantys in verpakking nog (zitten tussen een maillot en panty in, vandaar manty). Ook wordt er spiksplinternieuwe winterjas gevonden. Kirsten heeft hem haast niet gedragen want ze was er binnen een maand uitgegroeid (en zie dan maar in december een andere te vinden...). Bridget vindt de jas helemaal stoer. Hij is aan de mouwen nog iets te lang, maar met een omslagje gaat dat prima. 


Dat ik een winterjas vind is super, want ik zou eigenlijk een jas maken voor Bridget, had ik beloofd. Een model dat ik een jaar of 4 geleden had gemaakt, en die wilde ze nog een keer, maar deze keer in het rood. Helaas kon ik dinsdag niet naar de Stoffenspektakel hier, want ik was ziek. Wel jammer, want er staat altijd een kraam met méga veel vrolijkgekleurde mantelstof. Maar ja, het is niet anders. Er zal vast nog wel een Stoffenspektakel zijn in het weekend hier in de buurt, of niet maar dat maakt niet uit. Kirsten wil dan ook graag mee, want die heeft een hele lijst met kledingstukken die ze wil dat ik en zijzelf (!!) gaan maken. Ze heeft ineens de smaak te maken van zelfgemaakte kleding, leuk!!


Bridget's kast begint, dankzij de herfst- en winterkleding van Kirsten een bodempje te krijgen. Ik heb vandaag ook nog wat patronen voor Bridget meegenomen die me wel leuk lijken voor haar. Kan ze strakjes even kijken of zij de patronen en ideetjes ook leuk vindt. 



Gisterenavond heb ik de 3 shirts, de 2 spijkerbroeken, het witte blousje en de winterjas in een tas geplopt, want ik moet het een en ander aan "veranderen". De 3 shirts waren in Kirstens tijd al met véél te lange mouwen, foutje fabrikant, de volgende serie was namelijk goed. Dus die moeten een stukje ingekort worden. De spijkerbroeken moeten ook een stukje ingekort worden, want Bridget begint al heupjes te krijgen en heeft een maat groter dan ze lang is. Plus Bridget houdt niet van strakke broeken!! Ze heeft nog steeds liever rokken en jurkjes aan, dan is zo'n strakke spijkerbroek natuurlijk helemaal niks hè, hahaha. Bij het witte blousje daar moeten de elastiekjes weer terug in de zoompjes van de mouwen. Kirsten vond de onderkant toen maar stom, maar Bridget vindt het juist wèl leuk, dus gaan de elastiekjes weer terug. 


Met de winterjas is er een knopenprobleempje. Soms worden de knopen er zo waardeloos opgezet. Bij deze jas, die amper gedragen is, waren er snel 3 knopen af... Nu heb ik die ergens liggen... je weet wel zo'n berucht doosje... Dus ga ik zoeken, en ik vind er 2... alleen de kleinere maat voor de epaulet op de schouder kan ik niet vinden, maar daar verzin ik wel wat op, hoop ik...


Ik neem de hele tas mee naar kantoor, want ik wil elke lunchpauze een kledingstuk even onder handen nemen, zodat ik binnen een week of zo de inhoud van de tas weggewerkt heb. Het is niet zo mijn hobby dit soort klusjes en zo gaat het ongemerkt. Vandaag eerst de winterjas onder handen genomen. Ik pak "de doos" met alle restantknoopjes en ik vind twee van de grote maat knopen van de jas. De kleine voor de epaulet is niet te vinden, maar tussen de andere zilveren knoopjes vind ik een knoop die qua achterkant prima bij de stijl past. Het enige is, dat ik dan de andere kant ook moet vervangen door zo'n exemplaar, het moet wel gelijk zijn natuurlijk.


Eigenlijk is het een klusje van niks. Als je eenmaal alles bij elkaar verzameld hebt is het binnen 5 minuutjes gepiept. Oude draden eruit... knoop eraan, volgende patiënt, nog een knoop eraan. Hup nog eentje voor de extra die nu los wiebelt, ploef, die zit vast. Daarna epaulet één, dan de andere kant losmaken en er ook weer één aanzetten. Klaar is Kees. Vijf minuutjes.... nah... als de shirts en broeken ook zo vlotjes gaan groeit m'n sjaal ook nog in m'n lunchpauze! 


Het enige wat nog moet gebeuren is het vinden van de capuchon, ik zie net ineens de drukkers aan de binnenkant zitten.... Kirsten.... waar is de capuchon???

5 opmerkingen:

  1. O neeee!! weg !!...wat ben jij toch handig !! fijn weekend...liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar verhaal. Bij mij zit het ook in mijn hoofd dat ik de winterkleding tevoorschijn moet halen en moet kijken wat iedereen nog heeft.
    En vandaag idd. ook wat laatste klusjes gedaan aan de gemaakte kleding van afgelopen weken zodat het echt af is.
    Daar krijg je toch weer een erg opgeruimd gevoel van.
    Jij succes met korter maken, elastiekjes inzetten enz.
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zijn inderdaad niet de leukste klusjes die moeten gebeuren maar als je het zo tussendoor kan doen is het eigenlijk zo gebeurd. Zondag ga ik weer eens naar het stoffenspektakel met een hele lijst, ik ben benieuwd.
    groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Succes met de klusjes.. het herinnert mij weer aan de drie (!) knopen die van mijn jas zijn gerold en die ik nog moet aanzetten ;( Heb een hekel aan dit soort klusjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi friend I love your blog always has beautiful things here, beijokas ...
    http://agulhaetricot.blogspot.com
    http://agulhaetricot.com
    tb http://titacarre.elo7.com.br visit my store and let your opinion about my products.

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (13) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (74) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (2) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (2) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)