maandag 5 september 2011

Brocante Kringloopschatten voor op kantoor op de kiek



Vorige week waren Rem en ik op zoek naar wat kasten. We zijn bij de kringloopwinkel geweest en naar de dump. Bij de kringloopwinkel vonden we geen kasten, maar wel twee schattige kop en schotels van "Lange lijzen". Ik weet niet of het servies officieel zo heet, maar mijn oma en moeder noemden het servies zo. Er zit geen merk onder de schotel of het kopje... heel wonderlijk. Mijn moeder heeft van mijn oma een thee- en koffieservies van gekregen. Het staat in het kleine kastje, zo noemen m'n zus en ik altijd het kastje. Geen idee waarom, maar het klinkt wel schattig. Ik weet niet of ze het compleet heeft, maar voor € 2,00 voor twee kop en schotels, doen we niet moeilijk, toch?! En anders weet ik er ook wel raad mee, hahaha!




Toen we thuis kwamen met die kop en schotels joelde Kirsten gelijk... "OOOOOh, daar wil ik ook wel een keertje naar toe mam!". Donderdag of vrijdag, ik weet het niet meer, ben ik met haar aan het eind van de middag even langsgehobbeld... en wat zie ik daar... Nog een "Lange lijzen" kop en schotel, maar dan een modelletje dat ik nog nooit gezien heb. Er zit hier ook geen merkteken onder. 



Ik vind er ook nog een dienblad, kan ik alle kop en schotels op neerzetten. Ik weet niet wat voor materiaal het is. Het heeft een degelijk gewicht en is opengewerkt. Mijn moeder heeft ook zoiets, maar dan van zilver of verzilverd en daar zit dan is de bodem bedekt met een tegel met bloemetjes... heel oud en mooi, met allemaal craquelé erin. Maar ik ben héél blij met dit exemplaar hoor!




Even later kom ik nog twee snoezige kopjes tegen met een roze rand... Ik ben niet ècht op zoek naar een bepaalde kleur of type. Mijn oog valt ergens op, ik vind ze leuk en ik wordt er blij van... 




Ik zie ook een stapeltje van drie kop en schotels met een héél donkerblauw sierrandje. Deze heeft ook geen merkteken, maar bij thuiskomst zie ik ineens dat onder het kopje een stervormige bewerking op het schoteltje zit... mooi... helemaal mooi.


Verstopt in een grote mok zit een pláátje met een dieprode rand... het grappige is dat die kop en schotel een nummer hebben. Het kopje heeft nummer 32 en de schotel nummer 55, zo leuk!!




Kirsten vindt ook nog een kaasmesje en een suikerlepeltje. Ze kan héél goed snuffelen heb ik gemerkt... Ik ga wat vaker gezellig met haar op stap. Het was trouwens heel spannend om de buit heelhuids thuis te krijgen, want het pakpapier en de tasjes waren op. Dus de hele handel stond bij Kirsten op schoot, gelukkig dat ik een dienblad heb gekocht, hahaha. Aangezien ze hier in de stad héél goed zijn in het maken van verkeersdrempels en het behouden van kuilen in de wegen, rinkelde het af en toe behoorlijk. Kirsten had haar handen er nog wel opgelegd ter bescherming...


Ik ga het dienblad en alle kop en schotels lekker meenemen naar kantoor. Zo krijg ik een gezellig en sfeervol kantoor met mooie spulletjes om me heen. Dat werkt héérlijk. Iedereen die komt theeleuten krijgt een vrolijke kop en schotel.




Toen ik thuis de nieuwe "Lange lijzen" kop en schotel bij de andere twee zette, bleek dat de kleur totaal anders was. Veel Delfts blauwer. Bij mijn ouders thuis is het absoluut niet Delfts blauw van kleur... ik denk dat ik dit afwijkende exemplaar gewoon meeneem naar kantoor. Het is een groot kopje, dat kan een theeleut zoals ik wel hebben....

Vandaag ben ik wel even op kantoor geweest. Ik moet zeggen, het voelt héél goed daar. Het is heerlijk licht, zelfs met die donderbuien van vandaag. Eventjes gestoeid met de software, maar de ontsteking in mijn hoofd gooit roet in het eten. Niet zo gek natuurlijk na de afgelopen twee weken. Ik stop er vandaag mee, ik ben rijp voor een grote dut! 


Thuis geef ik me er aan over. Lig op de bank. De kinderen komen één voor één thuis. Even lekker samen zijn met de kinderen... Ik heb samen met Bridget "Barbie en het Feeënmysterie" gekeken. Lekker languit op de bank, zálig! Kirsten zat in de andere bank haar geschiedenis-huiswerk aan te strepen met kleurtjes, dat leert voor haar makkelijker. Ramon was vandaag best laat uit en ploft op de bank met een "hè, hè".

13 opmerkingen:

  1. Wat een mooie buit enne rustig aan he je hebt megahard gewerkt de afgelopen dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, het wordt ook nog kneuterig, je werkruimte! Ziet er idd uit als een heerlijk werkbare plek, fijn hoor, zoveel eigen ruimte en dan zo dichtbij. Is het dienblad geen tin? Het lijkt erg op spul dat een vriendin van mij verzamelt namelijk en dat is tin :) Mooi istie en de kopjes zijn schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leeeuuuuk die kopjes!Laatst zag ik ook een paar van die leuke oude kopjes en dacht zal ik ze meenemen? Niet gedaan en spijt als haar op m'n hoofd. Zal leuk staan bij je nieuwe kantoor,ziet er top uit en dan die leuke modellen,kunnen ze hier in C.anada een voorbeeld aan nemen.
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig, samen met Kirsten struinen door de Kringloop.
    Doe de komende dagen maar weer rustig aan, anders ben je straks weer een week uit de roulatie.
    Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk juist al die verschillende kopjes, je hebt er een paar leuke gevonden zo te zien.

    Fijn dat je nieuwe office zo goed voelt dat is toch heel belangrijk, je brengt er tenslotte straks een aantal uren door.

    Pas even goed op jezelf
    Fijne dag
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik geloof graag dat je het even helemaal gehad hebt. Maar ik denk dat je wel met een voldaan gevoel op de bank lag: en mooie brocante aanwinsten en een kantoor wat zo hard opgeschoten is. Succes met alles, ik kijk uit naar je nieuwe kledingstukken.
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helaas hebben wij geen kringloopwinkel...of misschien maar goed ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het gaat bij jouw gezellig worden daar op kantoor. Leuk al die mooie kopjes op een prachtig dienblad. Gezellig zo struinen met je dochter mijn dochter doet dat ook graag.
    groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat laatste kopje lijkt wel chinees. Hou het eens tegen het licht zo, dat je er in kan kijken? Als het is wat ik denk dat het is, zie je dan een merkteken in de bodem van het kopje. En dan heb je een origineeltje te pakken - de andere kopjes zijn europese 'knock-offs' van de eerdere originele, chinese dus, uitvoeringen :-)

    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh mooi! Het zijn de details die je werkplek afmaken he? Verslavend he zo'n kringloop!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Hi unknown,

      Normaal zet ik geen reclamedingen of websites neer, maar voor het Lange Lijzen servies (Lange Lijs begrijp ik nu :D ) maak ik een uitzondering.

      Groetjes, Collie

      Verwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)