zondag 18 september 2011

Ga er lekker voor zitten... met een bakkie leut... Knip 10/2011


Afgelopen donderdag was ik mijn haakwerk vergeten, zie blogberichtje vrijdag en ik zat dus een beetje te neuzelen aan de eetkamertafel met de laptop voor m'n neus. Ik had een stel gierende meiden in de keuken die probeerden kruidnootjes te bakken met een dipsaus van witte chocola. Ik heb maar even geholpen bij het smelten van de witte chocola, de dames wilden het pannetje zó op het vuur zetten en ik zag de zwarte rookwolken bij wijze van spreken al voorbij komen. Pannetje gered en in een grote pan met water gezet en de dames opdracht gegeven tot roeren... Pfff... Ik kreeg wel een heerlijke vanille milkshake van ze, vers gemaakt door de dames.


Een flinke plof uit de gang, woonkamerdeur stond open, deed mij opspringen van mijn stoel, want een plof hoor ik niet iedere dag. Ik verwachtte ook eigenlijk geen plof... maar daar lag de Knip. Nu vind ik de Cover van de Knip véél te druk... maar de foto van de dame met rode laarsjes trok mijn aandacht... héél veel aandacht. Zo'n leuke vrolijke spetterende foto... daar wil ik meer van weten!!!


De eerste foto is een jurkje van een vrolijk tricotstofje. Ik ben een decolleté mens, dus ik moet altijd even omschakelen van zomer naar herfst, hahaha. De foto is super! Knalgroene wand, steigerplanken (?) vloer, jurkje met zwarte grote bloem als broche, knalrode panty en stoere laarsjes. De dame is mooi opgemaakt en haar haar zit mooi. Yes... zo ziet ik het heel graag. Ik geniet nu al heerlijk...
Oooo, deze hadden ze op de cover moeten zetten!! Wat een superfoto! Het is dat ik weet dat ik geen rode wol heb, maar anders had ik het vestje gelijk 's avonds op de pennen gezet! Het rokje is een super modelletje, die kan ieder figuur goed hebben... en dan de stof... práchtig!!! De laarzen maken het plaatje helemaal af. Ook hier is het model mooi opgemaakt en haar haar... Ik denk dat ik mijn haar morgen in zo'n modelletje flans... de lengte heb ik al, hahaha.
Ha, een decolleté... Dit jurkje is handig, in minstens vier soorten stofjes in de kast. Eentje in het zwart, je weet wel een petit robe noir, altijd handig in de kast. Een vrolijkert zoals dit exemplaar met bloemetjes. Dan natuurlijk nog een effen tintje blauw, groen, rood, maakt niet uit. En dan als basis een antraciet, marine blauw, warm bruin of wolwit (net wat voor type haar-huid je hebt).


Ik ben normaal niet zo van de veter-enkellaarsjes onder zo'n jurkje, maar met zo'n zwarte panty wordt het toch één geheel... helemaal goed.
Wolvilt met bloemetjes... dat is heerlijk warm... en dat kan deze koukleum wel gebruiken. Je wil niet weten wat ik gisteren allemaal niet over elkaar heen had getrokken (hahaha, ik had even tellen... 5 !! lagen over elkaar aan, O, nee, 6 ik had ook nog een dikke sjaal om!!!).


Ik heb wel het gevoel dat dit jasje bij haar een maatje te groot is... als dat niet zo is, maak ik dit modelletje een maatje kleiner, hahaha. Ik zal dus eerst even meten bij de bovenetage, taille en heupen!
Ik vind het modelletje van dit jasje heel mooi, tekening is een paar bladzijden verderop. Maar van dit stofje zou ik het nooit maken. Dat zou ik dan van warm wolvilt of andere warme wollen stof doen. Iets bredere riem met stoere gesp erbij... 


Model heeft hier trouwens mooie make-up en de haren zitten zo lekker nonchalant... Als ik dat zelf probeer stort het bij mij altijd binnen een uur in... lijkt het gelijk of ik net uit  bed kom... grrr, hahaha.
Dit setje is op de blouse na mooi. De blouse vind ik véél te hooggesloten en te streng met zo'n strik. Ik zou de schaar erin zetten en de boel afwerken (sorry). De rok is mooi van lengte, kan je tenminste gaan zitten, zonder steeds aan je rok te trekken. De snit van het rokje is heel mooi, met ritsjes in de naadjes (stoer grapje). Het stofje met die klaprozen erop is eenvoudig en heel mooi.


Het rokje is ook super te maken van een jeansstofje en dan met ijzeren ritsjes er zichtbaar inzetten. Dan die blouse van verderop met dat interne broekje eraan erop.... 


De stippenprint van het vest, maakt het ondanks dat het gewoon allemaal zwart wit is heel vrolijk. Ik zou bij het vest alleen een stoerdere riem doen. Net wat breder... 
Omdat er nu geen tekeningen bij zitten op dezelfde pagina, dacht ik "Hé, wat een mooie tuniek. Prachtige kleur groen van een zo te zien gebreid stofje". Nu ik dunner ben durf ik dat af en toe wel, als ik wel een potje lef bij m'n ontbijt heb gehad. Maar zo'n tuniek is makkelijk langer te maken... Dus ik kijk naar boven... wat erbij staat... Gaat het om dat ding wat erover heen zit... Dat valt tegen... dat is zo'n bolerojasje die voor mijn gevoel gekrompen is... Wel mooie kleur stof trouwens.



Over deze foto keek ik hup gewoon gelijk langs... door naar de volgende... Maar op de bladzijde daarna zie je de tekeningetjes... zie ik een mouwloos jurkje staan ??? Waar dan??? Blijkt onder dat mooie jurkje een overhemd te zitten... Daar draai je een mooi jurkje z'n nek mee om. Zónde!! Daar hoort een shirtje/longsleeve onder te zitten dat de hals van het jurkje intact laat, mag in het zwart hoor... maar de hals... moet je blijven zien. Als je persé een overhemd eronder wil dragen, doe dat dan in een andere tint dan de jurk... en bovenste twee knopen mogen NIET dicht. 



Dit jurkje wil ik binnenkort graag maken, maar owee als er een overhemd in de buurt komt!!! Grrrrrr.

Wauw... als je een feestje hebt, of een bruiloft, of je gaat uit eten, of je wilt het jurkje gewoon van een stoere jeansstof of sjiek fluweel maken. Alles kan natuurlijk hè, als je maar zorgt dat je onderstel warm ingepakt is met een manty. Vertaling; manty zit tussen een maillot en panty in, Kirsten noemde het als ukkie altijd zo. Voetjes in warme en mooie laarzen met hak, stiletto niet verplicht en de jurk is voor alle gelegenheden.


Dit is een schitterend jurkje, mooie snit, lengte mag voor mijn onderstel ietsjes langer. Ik wil haar make-up en haar ook wel hoor!!
Ja... dit is een modelletje waarbij ik op het verkeerde been wordt gezet. Foto links komt op pagina 20 voorbij... Ik denk mooi kleurtje, maar ik weet 't niet... hm. Peinzende blik... neemt nog een slok thee...kijkt naar de uitleg... en blader weer verder... 


Bij pagina 62 (!!) foto rechts. Ik denk hé leuk setje... niet mijn kleurtje, maar... leuk setje. Poederroze maakt mij namelijk grauw, dan moet ik gelijk in de theatermake-up... maar dan besef ik... Hé dat is het hm-shirtje...! Waar zit het hem nou in? Dame links, mooi kleur shirtje, heeft een mooie make-up op (iets te felle lip-stick, maar smaken verschillen). Haren zitten mooi.. nageltjes en tasje matchen... neutrale broek/rok, geen idee, maar het is neutraal ... en dan die andere foto... Kleurtje shirt, niet mijn ding... broek is mooi, make-up is mooi, haartjes ook... schoenen zijn prima picobello... en mijn reactie... Leuk setje... schiet mij maar lek... vind het een leuk setje!


Dit ziet er zó heerlijk comfortabel en warm en kleurig uit. Ik weet niet of het mij staat hoor, maar je krijgt er wel zin in om het aan te trekken, behalve de laarzen, no-way... jakkes. Ik ga niet met rode gevangenisstrepen op m'n laarzen lopen....ieks.


Het patroon is zó simpel... ik denk dat het lastigste nog is om de stofjes te vinden.
Ha, dit is de blouse met interne onderbroek. Zou het nog een speciale naam hebben.... effe bladeren hoor... Ah... bodyblouse! Voor sommige broeken met lage(re) taille is het wel handig. Ik draag op zich niet vaak blouses in m'n broek, dat kwam eigenlijk in eerste instantie omdat de mode veranderde en ik een tikkie (en later veel tikkies) dikker werd. Maar nu alles weer gekrompen is... kan ik het natuurlijk wel weer eens proberen... bij dat rokje met die stoere ritsjes bijvoorbeeld.
Dit is een mooi shirt, mooi decolleté, goede coupe en de lengte van het shirt is mooi van lengte. Ik vind dat de grotere maten vaak véél te lange shirts en jasje hebben. En deze is mooi van lengte, kan natuurlijk ook korter, maar dat is wat je zelf mooi vindt. Ik snap bij deze mooi opgemaakte dame met prachtig haar niet, waarom ze nu dat hoedje op haar hoofd heeft. Ik vind hoeden die zo klein zijn, eigenlijk geen hoeden... hoeden horen een èchte rand te hebben. 


Ik heb vroeger hoeden gemaakt, (je weet wel met vilt stomen met een mal boven een fluitketel en dan maar trekken en trekken net zo lang tot het model erin "staat". Ik heb natuurlijk ook wel een kleintje gemaakt á la jaren 20 en die staat me super, maar voor de rest heb ik het liefst hoeden mèt een flinke rand!
Kijk die kleur eens... prachtig. En weer een blouse (tuniekblouse???) van goede lengte. Je ziet dat ze prachtige benen heeft met mooie stiletto's (o, zwijmel die kleur!!). Broek is ook mooi van snit, mooie wijdte van de pijp.


Ik zou alleen de mouwen een tikkie langer doen, anders gaan ze bij het bewegen steeds over je elleboog en zit je steeds te frutten.
Het eerste wat mij opvalt is die afgrijselijke beenbekleding en vervolgens de schoenen.... Aiaiaiaiai en daarna dat rare gebreide bolero-ding (?). 


Terwijl de jurk zo leuk is. Qua model dan, qua kleur mag het wel wat meer body hebben. De mouwen ook hier een tikkie langer en dan heb je een prachtig lekker zittend jurkje. Volgens mij is 'ie best snel te maken ook.
Dit is een heel mooi plaatje, jurk, vest en laarzen. De kleuren zijn mooi bij elkaar zo ton-sur ton. Mooie herfsttintjes. Het oogt héérlijk warm dat vest, lekker nonchalant. Moet je het zelf breien... even kijken hoor... Yep... zelf breien. Het jurkje is van een hele mooie lengte, je kan neerploffen zonder dat je op je jurk hoeft te letten. Mooi decoleté. 


Het jurkje is perfect voor een avondje uit. Je hoeft alleen maar een mooie ketting of glammy oorbellen in te doen en je mag aan de arm van je hubby de show stelen!! 


Ik vind het vest mooi van belijning, vooral bij een glad rokje. 


Bij een joggingbroek... tja... een joggingbroek en mijn benen zijn het nog nooit eens geworden... ik vind zo'n ding gewoon niks... en als een model niet volledig getoond wordt... dus inclusief de onderkant... dan probeer ik het niet eens. 


Als ze het met deze prachtige slanke den niet laten zien... ga ik het met mijn korte pootjes niet eens proberen.


Maar ik denk dat in een joggingbroek slapen vast wel goed zal lukken... alleen denk ik dat Rem het bagger vindt...
Dit is een plaatje waarbij Kirsten gelijk opspringt en roept "MAM, dit wil ik ook...." en dan slaat het niet op de hakken, want die krijgt ze voorlopig gewoon niet!


Zo'n kort (jeans)broekje droeg zij van de winter ook met een manty of legging eronder. Helemaal stoer. Deze is net wat sjieker. Ik zie dat dit van een marineblauw krijtstreepje is gemaakt... dat heb ik nog liggen. Ik denk dat ik binnenkort Kirsten weer eens goed opmeet... en stiekem voor haar zoiets ga maken... Volgens mij heeft deze dame de blouse aan van de volgende pagina... effe kijken... ja... het is de blouse van de volgende pagina... ook zo leuk en stoer!

Dit is de blouse... hetzelfde modelletje als de bodyblouse maar dan zonder onderbroekgedeelte. De broek is trouwens ook leuk vooral als je wat stevigere benen hebt. Er zitten namelijk plooitjes en dat zorgt ervoor dat je broek niet blijft "kleven" aan je benen. Ook de heup-tailleband is mooi met een ceintuurlintje door de lusjes, kan je ook vervangen door een smal ceintuurtje.


Zo'n cirkelsjaal ben ik voor Kirsten aan het haken in mijn pauzes (de uiteinden móeten van haar aan elkaar gezet worden). Deze is gebreid in tricotsteek, zo te zien in een pennetje of 7 à 8. 


Ik vind deze foto ook weer mooi gestyled... zelfs met nurdie-bril, hahaha. De laarzen zien er lekker warm en strand-comfortabel uit. Zelfs ik ga ervoor om dan op hakken van maximaal 2cm te lopen!

Dit is dat jurkje waarvan je er wel een hele ris van kan maken. Je ziet dat dit jurkje totaal anders lijkt dan die zwarte met rode bloemen. Je kan er ook dat vest bij dragen dat ze op die joggingbroek laten zien. Met een warme legging/maillot is het gelijk een lekkere plof op de bank set... of een shop-set, want de laarsjes hebben een shop-hak!
Nee, ik ben nog stééds niet klaar, want er zit een Special bij. Jammer weer van de cover. Veel te rommelig... Kies één foto... meer heb je niet nodig als eye catcher!!


Dit ziet eruit alsof er met véél plezier, en niet koud, in de bossen en de hei rondgehobbeld is. Wat een schitterende haarkleur heeft het model... kápper!!!! O, ja... de kapper... oei... ik móet nódig naar de kapper... tssss... ander onderwerp. Dit vest is een mooi sluik vest. Jurkje eronder... losse haren, zelfs met die workerslaarzen en geiten wollen sokken een mooi plaatje. 


Kijk de achterkant... ik wist niet dat er elleboogstukken opzaten en zo ziet het vest er zwierig uit met de ceintuur op de rug geknoopt en mooi te combineren met iets anders... er piept net 5cm blommetjes onderuit.


Dit is een cameleonvest. Andere kleding eronder en je hebt een heel ander vest. Dat komt door het model, vrij eenvoudige snit, maar ook door de materialen die er gebruikt zijn. 


Ik zie nu een gekleed setje, ook heel geschikt voor naar kantoor... of zoiets. Het rokje is niet alleen qua model mooi, maar het stofje vind ik ook ontzettend mooi. De blouse zit er niet bij, maar dan kan je gewoon die blouse kiezen met die ruiten uit het "hoofd"-boekje. Mooie ceintuur erbij, laarzen, haar even vlechten en klaar is Kees.


Deze broek heeft een mooie blikvanger... een heel ingenieuze eye-catcher... en ik denk niet eens moeilijk gezien de hoeveelheid stippen!! Dit soort grapjes daar hou ik van. Mooie snit... mooie stof... 


Ik is happy!!
Ik weet het, deze blouse staat er al in een ruitenversie in, maar die doet me niets, zelfs de broek eronder is hetzelfde. Maar nu, met deze stof... zo afgestyled met een mooie pump, mooi haar en make-up, zie ik mezelf er in lopen... 
Dit shirtje is een mooi basisshirtje. Leuk contrast en de lengte is mooi net op de heup, dus hij piept niet onder jasjes uit.


Dit is trouwens hetzelfde rokje als die onder het cameleonvest met bloemetjesstof, maar dan in een gewoon simpel grijs stofje, ook heel mooi. Alleen het lijkt of hij hier ruim valt, maar hij is gewoon te groot voor de fotomodel (knijpers gebruiken jongens!!!!)
Een mooi simpel jurkje, met roezels die eindigen in een strik, ideaal om je figuur te accentueren. Het stofje is trouwens ook mooi. De sjaal is een èchte eye catcher. Ik zie mezelf wel door de gangen zwieren, hoor!
Nee, niet de jas... die vind ik niets, voor mij véél te recht, dan lijkt het net of ik een grote keukenrol aan heb getrokken. Maar voor een langer iemand, is 'ie super.


Maar het gaat mij om die laarzen... zó mooi. Die kreukelzaklaarzen of weet ik het hoe ze heten. Ik vind ze leuk, ook voor onder het jurkje hierboven!!
Dit is dat vest weer, maar dan van een totaal ander stofje... hij blijft mooi. Die broek en sleehakschoenen erbij maakt het silhouet helemaal af!






Pfff, hè, hè... hoeveel foto's heb ik wel niet laten zien.... volgens mij bijna het gehele boekje eh... boekjes... het scheelt niet veel.


Allebei komen ze bij de Burda augustus en september, die ik al voor mijn herfstkleding in het zicht heb liggen!!


Deze Knip oktober met Special maakt het moeilijk hoor. Want er staat veel in... voor veel gelegenheden in veel stijlen... Héérlijk!! Ik heb er van genoten en pak hem steeds weer... zo hoort het!!



19 opmerkingen:

  1. Wat een boel moois !!! wowwwwwww.....genieten.....nou jij kunt weer aan de slag........liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb weer genoten van je commentaar op de foto's en modellen. Ik maakt eigenlijk weinig kleding voor mezelf, vraag me niet waarom.
    Het jurkje (met enkellaarsjes) vind ik leuk!
    Zeg.... als jij naar de kapper gaat.... laat je je haar dan rood verven? Volgens mij vind jij dat helemaal mooi ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk om de knip zo door te bladeren!!
    Ik ga in de winkel nog maar een keer doorbladeren en dan eventueel kopen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk verslag!! Dank je wel!
    Ik ga hem zeker bekijken in de winkel...
    Knip kan je wel inhuren... een veel betere previeuw dan hun eigen site ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoeveel dagen heb jij in een week ;-) Sterkte met kiezen/afstrepen/weer toevoegen aan de lijst/tussendoortjes maken/weer de lijst er bij en dan is het weer zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vandaag naar het stoffenspektakel in Eindhoven geweest, lekker wat tricots gekocht. Heerlijk dus om bij jouw zoveel inspiratie langs te zien komen. Alleen die 3/4 mouwen in de herfst en winter zie ik niet zo zitten. Had eigenlijk ook graag nog iets voor een rokje gehad, moet ik nog maar eens gaan ;-)
    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor de recensie Nicole! Ik ga hem nog even in het echt bekijken, maar mijn interesse is gewekt! X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, geweldig dat je zo blij bent met je blad, heel herkenbaar (al is dat voor mij niet de Knip, ik kan helaas niet naaien) Ik ben erg benieuwd wat je gaat maken en ik vind dat Knip jou maar in dienst moet nemen voor de pr :-)
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dankjewel voor de knappe analyse !
    Ik heb veel bijgeleerd : een passend kledingstuk vinden/maken begint bij kijken.
    Ik heb heel veel bijgeleerd door de manier waarop jij kijkt naar deze modellen.
    Dat mag je meer doen.
    Jij kent er wat van , moet ik zeggen !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou je bent heel wat van plan ! Ben benieuwd naar al je resultaten.

    Fijn avond nog even

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk geschreven. Ook ik heb genoten van dit nummer. Heb al veel gezien wat ik wil maken.
    Volgende week is hier stoffenmarkt dus dat komt goed uit.

    Fijne avond.
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhh, leuk! Ik denk dat ik morgen ook even de KNip ga halen, want die rok (25) zou ik graag eens maken... Dus merci voor den tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha, de Knip kan zich geen betere promotie van haar blad wensen! Super om met jouw ogen nog eens een keer door het blad te gaan, sommige modellen die ik geskipt had, zie ik nu toch iets anders. Het vest en het zwarte jurkje vind ik ook erg leuk!
    Ik geniet steeds van jouw blog, je verhalen, en super dat je nu je eigen ruimte hebt zodat je je creativiteit nog verder kan ontwikkelen!

    groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat heb je handig gedaan. De mooiste patronen uit de nieuwe Knip voor ons uitgestald en je ongezouten commentaar gegeven. Dat moeten we hebben. ;-). Keep up the good work. Dank je.

    Ik heb hier de nieuwe Fashions Trends Damesmode liggen. Ook superpatronen en zeker de moeite waard om er een aantal uit te maken.

    Groetjes, Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gezellig om zo samen met jou de Knip te bekijken. Veel gezelliger dan in m'n eentje op de bank ;). Helaas zijn de raderpatronen niet geschikt voor mijn lijf (teveel proportionele aanpassingen). Dinsdag weer mijn eerste patroontekenles van dit jaar. Inspiratatie voldoende. Goede week gewenst.

    Groetjes, Astrid (Astrids creaties)

    Ik kan al weken geen reactie via blogger plaatsen. Zo vaak geen reactie geschreven maar plaatsen lukt niet. Vandaar nu maar anoniem.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb het blad ook met heel veel plezier doorgebladerd en ik viel net als jij als een blok voor het gebloemde rokje met het rode vestje (plus die rode laarzen...) Dat stofje van het rokje is toch een plaatje en het modelletje, ik wilde er eigenlijk direct al aan beginnen. En dan heb ik het nog niet over de rest gehad :-D Heerlijk he, kopjes thee/koffie en een modeblad. Genieten vind ik dat ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk! Ik heb er nu ook zin in gekregen, ga hem van de week in de winkel kopen!

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Nicole, ik wil even doorgeven dat ik je getagd heb! Kijk maar even op mijn blog....het is geen verplichting!
    groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo,
    ik ben via, via op jou blogje terecht gekomen. Ik ga meteen een linkje leggen zodat ik jou gemakkelijk kan volgen.
    Liefs en tot gauw...
    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (14) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (3) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)