vrijdag 16 september 2011

Het is wennen maar ook genieten...

Zo ziet mijn lunchpauze er tegenwoordig uit... haakwerk in de starthouding, broodtrommeltje, kopje thee en een watertje... Niet slecht toch. Ik neem/nam mijn haakwerkje steeds heen en weer mee tussen thuis en werk... maar je raad het al. Dat vergeet je natuurlijk een keer als het plotseling inééns al drie uur is en je naar het schoolplein toe moet. Dat had ik gisteren dus... tja... dan merk je dat je op de bank iets "kwijt" bent. Iets om handen, want momenteel is er natuurlijk héél véél niet meer bij de hand. Gelukkig heb ik van Mima in de loop van de jaren een hele berg wol gekregen. 


Deze week was het me al opgevallen dat ik veel antraciet en zwart aan heb... beperking van mijn kledingkast... nog steeds. Wordt aan gewerkt hoor, maar zo vlot gaat dat natuurlijk ook weer niet. Toen mijn handjes gisteravond zo moederziel alleen zaten te niksen nam ik een duik in de lades met wol.


Ik vond daar een prachtige diepe kleur lavendelpaarsblauwe wol van Pamela. Sorry, de kleuromschrijving is omslachtig, maar ik kan het niet anders tikkelateuren. De kleur die de foto laat zien háált het niet bij de echte kleur. Ik dacht laat ik daar eens een "woonsjaal" voor mezelf gaan maken. Voor bij al die saaie antraciet- en zwartkleurige out-fits, hahaha.


Gisteravond heb ik twee van die bolletjes weggehaakt en vanmiddag nadat ik Bridget had opgehaald heb ik ook een bolletje weggehaakt. Kijk... de scheiding van werk en privé lukt volgens mij wel aardig. Ik merk het ook aan mezelf. Afgelopen maandag was ik prima pet en zo thuis gekomen, ging samen met Bridget een meisjesmiddag doen met een filmpje, wat te drinken erbij met een koekje... en binnen een uur werd ik beroerd. Op zich gebeurd dat wel regelmatig, niks bijzonders. Maar normaal gesproken geef ik me daar niet ècht aan over of zo... mijn hoofd blijft bezig door al het "werk" om me heen en nu... viel ik in slaap. Rem kwam 's avonds laat pas thuis. Maar Kirsten had gekookt voor haarzelf, Ramon en Bridget. En ik werd na tienen pas wakker, ietwat opgefleurd. Dat is me normaal nooit overkomen dat ik gewoon úren heb liggen slapen. 


De volgende ochtend nog niet fit, lag ik in bed, maar ik zie geen "werk" liggen en voel dus ook niet de neiging om uit bed te klimmen en wat met dat "werk" te gaan doen... Volgens mij is de stap om het bedrijf buitenshuis te zetten een hele goede. Niet alleen voor de "rommel" die een bedrijf in huis zonder werkkamer veroorzaakt, maar gewoon puur voor mezelf en mijn gezondheid...

Aan de linkerkant zie je een stuk van mijn gebloemde jurk. Het is een Zara zomerjurkje... ik had géén zin in weer antracietgrijs of zwart. Hoewel het me wel goed staat hoor... maar blllll géén zin in vandaag. Ik heb onder het mouwloze jurkje een witte longsleeve gedaan en een ivoorwitte sjaal met fladdertjes... ivoorkleurige stiletto's en een panty tegen de frisse wind, hahaha. 

12 opmerkingen:

  1. Ik kan me voorstellen dat het heerlijk is om werk en prive gescheiden te hebben.
    Lijkt me heerlijk warm worden die woonsjaal.

    Grt. Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wol en sjaals...mwah...dan toch liever een zonnig zomerjurkje van Zara ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke haakwerkjes! Fijn weekend, groetjes, Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Breiwerk....tjonge.....dat is voor mij eeuwen geleden.....kan het vast niet meer :)
    Mijn pauze is niet lang genoeg voor een breiwerkje.....ben blij als ik mijn brood op heb en even rustig kan zitten. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
    Fijn weekend.
    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waarschijnlijk had je al die slaap toch nodig...
    Nu alweer wat fitter?
    Je breiwerkj wordt vast en zeker prachtig, vind de kleur in ieder geval al prachtig.
    Daar word je nu blij van.
    Fijn weekend
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi! Wauw wat mooi ziet dat er uit! Er is op dit moment een Link Party op mijn blog. Ik zou het leuk vinden als je mee wilt doen en iets wilt plaatsen wat je zelf gemaakt hebt. Ik hoop je te zien op mijn blog! Fijn weekend!
    Groetjes, Annemarie
    www.annemarieshaakblog.blogspot.com (voorheen Annemarie's Breiblog)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie dingen maak je toch weer. Ik geniet altijd zo heerlijk mee van jouw creatieve uitingen.
    Fijn dat de scheiding werk en privé zo goed bevalt. En wat heb je toch een lieve dochter dat ze zo voor iedereen kookt!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Allereerst ik had je nog niet eens dikke complimenten gegeven voor je prachtige werkplek! *~* Top! *~*
    En goe dhoor om echt pauze te houden, ik zat "vroeger" ook wle eens met een kracker achter de naaimachine, is echt niet goed..we leren het wel en worden super werkende eenmanszaak werkende vrouwen :))

    Fijn weekend! Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat slaapje heb je vast nodig gehad ;), mooie sjaal en zeker de kleur, fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig dat haakwerk, ik kan het nog steeds niet ben nu bezig met een korte cursus zpaghetti haken en vind het erg leuk maar het fijnere werk is veel mooier.
    Soms heb je gewoon wat extra slaap nodig om er weer tegenaan te kunnen het was voor jou de afgelopen tijd ook erg druk en spannend.
    Prachtige werkplek heb je nu lijkt me heerlijk om daar de deur achter je dicht te trekken en thuis geen rommel van het naaiwerk meer te hebben.

    Fijn weekend,
    Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oo wat ben je goed bezig!Gezellig haken op de bank of in de pauze..daar kijk je toch naar uit!Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heey meis,

    Wat gaaf je haakwerk...en wat is het leuk om te doen hé?
    Zelf wordt ik er altijd heel rustig van als ik aan het haken ben.
    Helaas kan ik alleen maar kraagjes en mutsjes voor mijn popjes en beertjes haken.
    En van patroon afhaken kan ik niet...zo jammer!

    Wens je een fijne zondag...misschien me tje haakwerkje...het regent toch buiten hihihi..

    Liefs...Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (13) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (3) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (2) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (2) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)