woensdag 21 september 2011

Ieks.... ik ben getagged....

Ieks!!! Ik ben getagged door Nicole van het blog Maison La Belle Vie. Dank je wel, hahaha. Het is de bedoeling dat ik 10 dingen over mijzelf vertellen wat jullie nog niet weten... eh... eh... Kraak... kraak.... kraak...


Laat ik nu eens 10 dingen vertellen die nu veranderd zijn sinds ik niet meer vanuit huis werk...


1) Ik word nu ik elders en niet meer thuis werk, niet meer afgeleid door enig huishoudelijke neigingen, die ik eigenlijk van nature niet ècht bezit, althans niet de talenten om dat ordelijk te laten verlopen. Dus kan ik me nergens aan storen c.q. ergeren.


2) Ik niet wist dat ik zóveel spullen van mijn werk in huis had ge- en verstopt. Het is nog steeds niet allemaal uit huis. Ik kom wel steeds leuke tasjes met inhoud tegen, hahaha!


3) Het is heerlijk gewoon alles te kunnen laten liggen als dat moet (want in principe ruim ik mijn kantoor altijd weer op, dat start veel lekkerder). 's Ochtends begint niet meer met een verhuisritueel van bureau naar het voeteneind van ons bed. En nog heerlijker, als ik klaar ben hoef ik niets meer terug te verhuizen... Ik hoef nu alleen de machines uit te doen... deuren op slot en ik ben weg... zálig!


4) Dit weekend kwam mijn zus, zwager, haar dochter en zoontje... Voorheen, was ik óf spastisch alles aan het opruimen, want kleine doerakken komen overal. Óf ze mochten niet in onze kamer komen, wat niet handig is voor televisie kijken of Wii-en of iets dergelijks... Nu kwamen ze en ik hoef niets te doen of te zeggen... Laat maar komen!!


5) Ik doe in de uren dat ik werk véél meer dan anders in dezelfde aantal uren, komt vooral door punt 1). Moet daardoor wel uitkijken dat ik wel op mijn energie let... want ik ben 's avonds soms heel moe en val gewoon in slaap, hahaha.


6) Als ik thuis ben... ben ik ook ècht thuis en dus vrij. In principe kan ik niet verder werken waar ik mee bezig was... zijn ze thuis héél erg blij mee. Bridget heeft al een aantal meisjesmiddagen gehad.... maandag gaat ze lijstjes schilderen...


7) Ik ben veel geconcentreerder bezig... zoals vandaag... Ik heb vandaag gewerkt aan een proefmodel voor een E-book... en ik ga als een speer. Het knippen... rekenwerk... alles klopt en werkt veel sneller.


8) Ik kan het op kantoor ook niet laten om de boel om te gooien.... Vanavond moest er nog even wat aan m'n laptop gebeuren en ik ging met Rem mee... Ondertussen zat ik maar te denken "Hoe kan ik het handiger en beter neerzetten". Ineens ga ik schuiven, een beetje meer naar links, dit daar... en ik ben heel tevreden met mijn veel ruimere... rustigere opzet. Èn het belangrijkste, bij het draaien van mijn bureaustoel naar de lockers, kan ik de locker niet meer openzetten, dat gebeurde namelijk steeds... en dat gáát dan natuurlijk een keertje fout. Nu kan dat niet meer gebeuren, ik zit er nu minstens 2 meter vandaan.


9) Ik kan niet meer snoepen op mijn werk... tenminste... ik heb 's ochtends zoals ieder ander een broodtrommeltje bij me en een tussendoortje... en dat is het... Heb ik trek... ja... dan heb ik pech. Voorheen hobbelde ik naar de voorraadkast... en die is hier niet, ja... met lapjes, hahaha! Goed voor de lijn... 1 vakantiekilo's is hem al gepeerd, hahaha.


10) Ik geniet ook van het "Goedemorgen Nicole" dat is dan Nico die me goedemorgen wenst... Of zegt "Fijne avond nog!". Net alsof er weer collega's zijn, ook al zijn het niet ècht collega's. Pas geleden was Rik jarig... en er waren warme appelflappen... misschien niet goed voor de lijn, maar ik heb er al kletsend heerlijk van genoten.


Zoals je ziet, bevalt het me heel erg goed buitenshuis. Ik zal binnenkort een update van mijn werkkamer laten zien... maar morgen ga ik eerst verder aan .....!!

7 opmerkingen:

  1. Hoihoi, wat leuk te lezen dat alles zo lekker gaat, en bezig aan een E-book ..... NIEUWSGIERIG!!!! Kan niet wachten wat het is !

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk je tien punten van je nieuwe plekje. Heerlijk dat zo'n fijne werkplek. En ook nog goed voor de lijn hihi.
    groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gezellig zeg !! klinkt goed allemaal....genieten met een grote G !!..liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gaaf hoor dat je nieuwe plek je zo bevalt ! Juiste beslissing genomen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een herkenning bij het lezen van je verhaal over de tijd van het thuisnaaien. Overal bij dacht ik: Oja, daar loop ik ook tegenaan.
    Nou heerlijk joh dat je nu zo'n goede beslissing hebt genomen om werk en prive te scheiden. Enne....ben zeer beniuwd naar het E-book!
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, heerlijk lijkt me dat. Ik herken vooral punt 1 en het daarna alles weer moeten opruimen :S

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je zo geniet van je nieuwe werkplek!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)