maandag 19 september 2011

Ienemienemutte...

Bridget hoefde niet te ienemienemutte wat ze bij haar drinken wilde hebben, want ze wist dat er nog één stroopwafel was... er was géén chocola, dat hebben we nu niet in huis, dus kiezen is dan een makkie. Het is vandaag weer meisjesmiddag en ze is met een beetje tegenzin haar Dóra borduurwerkje aan het afmaken... De tegenzin is niet voor het borduren, maar voor het kinderachtige plaatje. Maar ze heeft hem bijna af, inmiddels, want ze is vanmiddag flink opgeschoten. Ik wil graag dat ze hem afmaakt, omdat het al een tijdje geleden is dat ze kruisjes heeft geborduurd, kan ze even weer oefenen. Dit was weer zo'n berucht tasje dat ik tegenkwam bij het uitruimen van mijn ladekast...er wordt wat gevonden de laatste tijd, hahaha. 


Maar hierna mag ze aan mijn oma's roosjes beginnen. Dat zijn van die kleine ronde houten lijstjes, met daarin één enkel roosje... Het is met ècht tellen en ze mag de lijstjes mooi wit schilderen en dan kan ze er drie onder elkaar met een lintje ophangen, zo deed mijn oma het ook.


Bridget gaf gelijk gas met naald en draad en ze hoeft bijna alleen het Dóra-persoontje nog te borduren... Deze week elke dag een kwartiertje en dan is 'ie af... en wat ze er daarna mee doet mag ze zelf weten. Ze is Dóra ècht helemaal ontgroeit... Dat is ineens, hè.


Ondertussen zit ik tegenover haar in zo'n zelfde stoel, lekker in het zonnetje te haken aan de sjaal van Kirsten. Ik was in de pauze vandaag zo lekker opgeschoten, dat ik even bij Kirsten wilde meten hoeveel ik eigenlijk nog moet haken, want de sjaal wordt een "gesloten" sjaal... moet dus wel goed van lengte zijn, niet te kort en niet te lang... Ik moet nog 30cm... Misschien krijg ik hem vanavond wel af... althans het haakgedeelte. Daarna de boel afhechten en een picootje rondom en dan is 'ie af... Dan kan ik aan de sjaal en baret van Bridget beginnen...


Ik help Bridget even met het afhechten van de draad, dit stramien is zo stug, dat ze het niet voor elkaar krijgt. Terwijl ik dat doe geef ik Bridget een stapeltje patronen, die ik pasgeleden eens opgeduikeld heb bij de verhuizing van Collie-Collie... Bridget zucht eerst, maar dan ineens gaat ze goed kijken....
Hm, mam, wat een raar kleurtje heeft dit patroon... waarom is dat? Het is een patroon van Blixem, dat is fluoriserend oranje gedrukt en dat is tegen het kopiëren (schijnt). Ze vind het maar een raar gezicht. Ze vind de sportieve overgooier heel leuk, maar géén knopensluiting middenvoor... dat mag alleen maar op je rug namelijk. Het is maar dat ik het weet !!! Ze wil wel een stoere ijzerwerk-rits (Bridget's woord hoor!) op die plek hebben... Is goed, gaat nog sneller ook, hahaha.




Bij dit patroon zit ze helemaal te glimmen, dit rokje wil ze héél graag... en ook het shirtje... en ook het jasje... 




Er worden een paar patronen naar rechts geschoven, minder interessant... en een paar naar links, interessant.




Daarna gaat ze ze op volgorde leggen en dit is numero uno met stip!! Die moet als eerste gemaakt worden. Ik zeg dat ze me wel mag helpen met lapjes zoeken, want er zitten 6 verschillende lapjes in verwerkt... en het moet wel allemaal UWYH zijn, want mijn kast heeft nog steeds ontploffingsverschijnselen...


Weer een slokje... en borduren... Inmiddels is het geel helemaal weggeborduurd... en is ze met de haartjes bezig van Dóra... Ze weet niet hoe snel ze het wel niet af moet krijgen, want volgende week is er weer meisjesmiddag... en dan gaat ze de ronde lijstjes verven...

13 opmerkingen:

  1. Wat goed dat je dochter al aan het borduren is. Ik wil het die van mij steeds uitleggen, maar dan neemt ze de kruissteek te ruim en als ik er iets van zeg dan wil ze niet meer verder... zucht...Haha, ze heeft zich nu gestort op het vingerhaken!
    Bedankt nog voor je lieve reactie op mijn blog!
    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat grappig,dat ze dat doet. Zo moest ik vroeger ooit een tomatenrode trui breien:Kom op, elke dag een beetje verder. Jakkes,maar Mom heeft het vast afgebreid,want ik kan me hem niet meer herinneren dat ie gedragen is.Of ik wordt vergeet achtig,haha.
    Onze kleine meid is dtapel op Dowa,zoals ze het zegt.
    Groet,
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Collie-Collie,

    Bedankt voor je bezoekje en kommentaar!
    Grappige post over je dochtertje.
    Ja, wat het verwennen door Ria betreft, dat is zéker waar. Maar niet iedereen krijgt in alle vroegte een speciale koerier uit Georgia/USA om een bestelling persoonlijk af te leveren...
    Het is best leuk om in real life bloggers te ontmoeten!
    Lieve groet,

    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap dat ze toch door zet om Dora af te maken!En wat knap dat ze al zo goed kan borduren..jong geleerd is oud gedaan!Succes nog even Bridget!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kijk dan !! ..wat leuk dat ze al borduurd....wat wil je met zo'n creatieve mama.....liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat knap van haar dat ze Dora toch nog af wil maken! Kanp hoor dat ze al van die kleine steekjes kan maken, maar wat wil je ook met zo'n creatieve moeder!
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heey lieve bezige bijtjes,

    Wat een heerlijke post om te lezen en geweldige kiekjes te zien.
    Het is helemaal geweldig zoals jullie met z'n tweetjes een meidenmiddag hebben.
    Zo lekker keutelen en ondertussen wordt er hard gehaakt en geborduurd..hihihi..
    Wat leuk dat Briget al zo goed kan borduren, en natuurlijk helemaal leuk als er volgende week al ringetjes worden geverfd voor de andere borduurwerkjes..super!
    Enne...goed dat je zo hard aan de sjaal van Kirsten werkt want het is s'morgens al veel kouder.

    En voor nu wens ik jullie bezige bijtjes alle liefs en een dikke knuffel.
    Marijke (andere bezig bijtje hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja kleine meisjes worden groot! Hier zitten we midden in de Dora fase, kan me haast niet voorstellen dat daar ook weer een eind aan gaat komen hihi.
    Je dochter heeft wel smaak, wat een leuke rok. Welke patroon is dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Pam Hoi, het rokje dat Bridget aanheeft is uit de Trndz! winter 2008. Het is een leuk modelletje om te maken, Kirsten heeft het voor een groot deel toen zelf gemaakt.

    Het boekje heeft een cover met een meisje met het rokje in een rood ruitje erop.

    Ik probeer ook nog even een link te plaatsen... effe zoeken hoor...http://www.patronenwinkel.nl/trndz-winter-2008?cPath=13_134

    Ik hoop dat íe het doet. Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Pam hoi, Oeps sorry, ik geloof dat ik zit te pitten. Je bedoeld het patroon dat Bridget aanwijst...

    Dat is van Monny Schnitt nummer MS124 - 126.

    Dit is de link http://www.naaipatronen.nl/patronenmerken-1/patronenmerken-k-o/monny/monny-ms124-126.html

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Opeens worden ze groot die meiden.
    Leuk patroon heeft je dochter uitgezocht. Deze staat ook nog steeds op m'n lijstje met patronen die er ooit nog eens gaan komen.
    Ben benieuwd hoe hij wordt.

    Grt. Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hihi ook goedemorgen, ik bedoelde inderdaad de monny. Bedankt voor de link, die gaat op mijn verlanglijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ow jee, de dame weet wat ze wil!!! En dat is niet gek hoor! Ik heb er ook zo eentje thuis. In dat stofje is hij niet leuk, maar in dit stofje wel!
    Ben benieuwd wat het gaat worden! Succes!

    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

Aanpassingen (1) ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Broek-op-maat (1) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (27) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) Imani (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (135) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (3) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) Me-time (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) Mode tijdschriften (1) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (9) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (13) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffen (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (12) wikkelvest (1) Willemientje (8) wol (1) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)