zondag 11 september 2011

... ik kwam weer eens een tasje tegen...

Het was de bedoeling dat ik uit de Burda augustus of september een patroon zou uitkiezen voor mijn uitdaging om wekelijks iets te maken voor mezelf... Dus ik ijverig een lapje gepakt en een patroon - of eigenlijk setje - uitgekozen... Maar waar is mijn centimeter...


Ja hoor... op kantoor. Allemaal, heb er een stuk of drie, en ben er meestal ook drie kwijt. Maar nu ben ik ze niet kwijt, nee ze zijn niet in huis. Pffff... geen zin om voor een centimeter naar kantoor te gaan, dus spullen weer even opgeborgen, ik ga dan gewoon verder met de sjaal van Kirsten... en wandel weg... Maar toen liep ik langs m'n rieten manden en daar stak een tasje uit. Normaal valt dat niet zo op, omdat er altijd een berg stoffen overheen lag, en die zijn nu weg. Ik pak dat tasje... 








... ik zie een bordeau voering en iets lichts van stof erin zitten. Hm... volgens mij is het een rokje van een aardig tijdje terug. Ik pak een onderdeel eruit... ik zie Burda september 2007 staan op het patroonpapier. Vijf jaar geleden, mwah... ik had het blijkbaar nog niet gemist. 


Het boekje zit er niet in, dus krukje gepakt en ik neem een snoekduik in de kast. Paar minuutjes later heb ik het boekje in mijn handen, tada! Ik neem de hele handel mee naar beneden, even kijken wat ik nog precies moet knippen. 


Beneden gekomen vis ik alles eruit. Zo te zien moet alleen nog de voering geknipt worden en zit het al gespeld op de voering. Ik vouw de hele handel uit elkaar en wat ligt daar... een centimeter!! Heb er blijkbaar vier... hoeveel tasjes met centimeters zal ik nog tegen komen, want er liggen er vast nog meer in allerlei tasjes...







De zakken van het rokje zitten op een rokpand gespeld. Blijkbaar om te controleren of de stof wel doorloopt qua ruitje... De hele handel is behoorlijk gekreukeld, maar met wat wrijf- en pletwerk kom je een heel eind, hahaha.



Nu moet ik gaan knippen... maar ja... een stofschaar... je raad het al... die liggen ook niet hier. Zucht... lekker snugger, er liggen er twee op kantoor... Ik probeer de stof dan maar met m'n schaar waar ik patroonpapier mee knip te knippen... Nou dat is nog eens een avontuur... wat een ramp zeg. Ook de schaar waar ik de haren van de kinders mee knip... tja... wat zal ik zeggen... Maar goed dat dit geen voile is of zo... de schaar zou het helemaal verhakselen. Na wat gefrut, gemiep en gedoe zijn het voor- en achterpand van de rok uit de voering ge(zaagt)knipt.


Er liggen overal kleine spelden tussen de restjes stof. Dit rokje is duidelijk van lang geleden, want ik gebruik al járen lange spelden. Het speld héél raar die mini's.


Ik moet nu her en der wat doorslaan, dan kan ik morgen de hele handel onder de locker gooien... Ik gebruik gewoon de naaimachine van Kirsten, die staat thuis. Voor het locken moet ik dan maar even naar kantoor, gewoon effetjes tussendoor, het is zo gepiept!


Het zal even wennen zijn, een paar dingen zal ik toch moeten zorgen dat ik die ook thuis heb, zoals een centimeter en een stofschaar... 

13 opmerkingen:

  1. haha dit is heel herkenbaar voor mij. Ik kom ook wel eens een tasje tegen met iets waaraan ik begonnen was, maar waar ik het bestaan ervan op een gegeven moment niet meer wist. Ja, nu alles op kantoor staan, is het even improviseren!
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo grappig, ik lees jou blog..
    Vind hem leuk en kom ineens op een leuk idee!
    Heeft niks te maken met jou naaikunsten hoor hihi, alhoewel, ben wel de naaimachine ervoor nodig.

    Maar dat vind ik nou leuk dat je zomaar even op een blog beland en je opeens een pling momentje krijgt!

    Bedankt!
    Groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het ook heeeeeel herkenbaar, van die tasjes met een half af iets erin... Alleen kan ik de moed nooit meer vinden om het alsnog af te maken - ik heb daarom pas een serie van die tasjes zonder pardon weggeknikkerd. Dus ik vind het heel dapper van je (wel een enorm leuke rok ook :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alsnog van gefelicteerd met je mooie kantoor, ziet er super uit allemaal. Dat je maar veel mooie creaties mag maken maar dat gaat vast lukken! Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, sorry niet herkenbaar :) dit klinkt vreselijk arrogant maar ik maak altijd alles af.
    Maar wel leuk als je zulke leuke verrassingen tegen komt die al half af zijn, is het ook zo gepiept om het helemaal af te maken:)) Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pff praat me er niet van...hier ook zo'n chaoot, maar ja, da's de keerzijde van creativiteit he...dus een gave! ;)

    Succes!

    Groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja hier ook herkenbaar......heb nu dan ook een grote bak waar ik mijn nog niet af of geknipte maar nog niet genaaide projecten in stop om overzicht te houden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk die "schatten" die je nog vindt thuis.

    Met twee werkplekken zal het in het begin nog wel even puzzelen worden om overal voldoende materiaal te hebben. En dat met die scharen.... is heel herkenbaar.

    Leuke stof in combinatie met het patroon trouwens voor de rok.
    Groetjes, Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, leuk he al die onverwachte vondsten in huis! En.. inmiddels al gewend aan je nieuwe werkplek?
    Zou je me voor vrijdag nog even willen laten weten of je aan mijn advent-swap meedoet, dan weet ik of ik je mee kan laten doen in de trekking. je twijfelde nog erg door alle decemberdrukte, dus laat het me maar eerlijk weten, no hard feelings!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Altijd leuk van die tasjes!
    Heb je blog de laatste tijd wel gelezen, maar geen reakties gegeven door tijdgebrek. Heerlijke verhalen maak je er toch telkens van.
    Heel veel succes met je nieuwe werkplek!! Wat een mooi geheel heb je ervan gemaakt!

    Grt. Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo ben je onverwachts toch nog weer iets leuks tegengekomen, wat een mooie stof dat ruitje, ben benieuwd hoe het eindresultaat van het rokje is. Ik ben zelf niet zo chaotisch, maar kan me voorstellen dat je vreselijk baalt als je misgrijpt en je plannen daardoor moet wijzigen.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heey leive meis,

    Ben al een tijdje niet op je blog geweest..dit wegens mijn drukke werk..maar nu ben ik weer thuis, dus snel op je blog gekeken, en je andere posten even nagelezen.

    Wilde je eerst feliciteren met je prachtige nieuwe werkruimte!
    Wat een ruimte, en wat heb je het goed en leuk ingedeeld allemaal...prachtig, en wat heerlijk dat je hier nu zo fijn kunt werken.
    Het ziet er zo mooi licht uit, wat zul plezier hebben van je nieuwe kantoor.

    Wil je nog even zeggen dat ik de kralen ketting van Bridget helemaal tof vind en het geschreven briefje zo lieffffffffffffffff!!!

    En dan je oude nieuwe rokje..wat spannend als je zo'n tasje vind...ben zo benieuwd naar het eindresultaat.
    Ik weet precies wat je voelt als je de dingen die je nodig hebt nog in je kantoor liggen...dit is zo vervelend!
    Zelf heb ik ook een tijdje ergens anders mijn atelier gehad..en ik had hetzelfde als wat jij nu ervaart hhihihi..akelig is dat.
    Maar je hebt het toch aardig opgelost met de kinderschaartjes hahahahah...

    Meiske hoop dat je een schattig rokje maakt..we zullen het wel te zien krijgen denk ik.

    Liefs en goeds,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik bewonder mensen die met de naaimachine overweg kunnen. Leuk blog en ook leuk dat je van haken houdt.
    mieke

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)