zondag 4 september 2011

... meubeltjesdans



Ja, de meubeltjesdans... daar leek het vandaag eigenlijk wel het meest op. We begonnen met alle kranten en plastic weg te halen. De vloer stofzuigen, her en der een verfspatje weghalen, dat is gewoon niet te voorkomen, want het plastic ging stuk en de kranten verschuiven weer. Maar na een half uurtje is die rommel weg... en dan... Ja, ik kijk om me heen, waar zetten we wat neer.


Uiteindelijk heeft het bureau op wel 4 plekken gestaan, soms drastisch omgedraaid, maar soms ook een metertje naar voren of achteren. Uiteindelijk is deze stand wel de goede, maar dan...




Waar zet ik de lockers neer. In ieder geval op de side-table. Gisteren heeft Rem me verrast met dit romantische tafeltje, inclusief handig laadje voor de bijbehorende mapjes van de lockers. Hij heeft op de kopse kant van het bureau gestaan, maar ik vond dat een zeer rommelig uitzicht. Daarna naast de lappenkast, maar dat werd hem ook niet. Even een stukje verder doorgeschoven. Nu staan ze achter mij, ideaal.




Rem is op een gegeven moment bezig de computer aan te sluiten op alle toeters en bellen, inclusief draadloos internet. Dat laatste geeft wat trubbels, zodat mijn zwager Robin wordt gebeld en gelukkig komt hij even langs om te kijken. Later blijkt dat het nu niet kan, omdat er in het gebouw nog een router aanwezig is en dan werkt het gewoon niet goed. Dus we doen het maar even op de oude manier, met de kabel in de laptop.


Ik heb nog geen kast voor kleding, daar wordt voor tijdelijk een hoes voor gemaakt, zodat het netjes stofvrij hangt.


De strijkplank heeft ook aardig in alle standen gestaan... hij staat nu ongeveer waar hij op de kiek staat, alleen dan meer naar links. Op de plek waar het kledingrek staat, daar staan nu twee fauteuiltjes. Als ik gezellig ga lunchen met mijn zus Monique moet er natuurlijk wel een lekker plekje zijn om te zitten. Mijn zus werkt in het pand naast mij... we kunnen alleen niet naar elkaar zwaaien, haar ramen zitten aan dezelfde kant als de mijne, lekker in het zonnetje!




De salontafel wordt voor mij een soort van afzetruimte om alles waar ik mee bezig ben duidelijk op volgorde weg te leggen voordat ik er verder mee ga. Dat meubelstuk was een lastig portret. Eigenlijk op veel plekken te groot, maar daarom was 'ie juist zo ideaal voor mij, omdat 'ie lekker groot was. Maar ja... hoe zet ik hem nu het handigst neer. Uiteindelijk een goede stek gevonden, naast de tafel met lockers, ik draai me om en plof of graai... en ik kan verder!


Zoals je ziet liggen er zes stapeltjes... overgooiertjes voor de herfst in zachte nazomerse kleurtjes...




De laptop staat helemaal op z'n plek, ik heb nu ook een èchte telefoon, die ik als een mobiel mee kan nemen door het gehele gebouw. Ik hoef dus geen koptelefoon meer op!! Dat scheelt wel, want als ik ergens anders was dan de laptop hoorde ik de "telefoon" niet gaan... en da's niet handig.




Ik heb 3 klapkratjes met bandjes, randjes, knoopjes, garen, lockgaren, rijgklossen, linealen etc. etc. etc... te veel om op te noemen. Ik ben met die klapkratjes ongeveer anderhalf uur bezig geweest om ze uit te laden.... pfffffff. Dan nog 2 klapkratjes, met mappen, ordners, enveloppen, software-hebben-en-houden, digiblad-mini en nog véél meer.


Ik hoop wel dat ik na al dat opruimen ik nog weet wáár ik alles gelaten heb.




Naast mijn bureau staat een ladenkastje met printer, de kabel van de printer haalde het maar nèt!



Eerst lag er van alles en nog wat op m'n bureau... een snijmat... mandje met diverse glazen bakjes met van àlles en nog wat erin. Mijn twee Franse bakjes met scharen, stiften, lineaaltjes, tornmesjes en centimeters. Ik heb er drie en ik presteer het om ze alle drie in dezelfde ruimte zoek te maken!! Knap hè! Ik heb ze allemaal een ander plekje gegeven, zodat mijn bureau een beetje overzichtelijk leeg blijft om te werken.

Zo... en nu beentjes omhoog...

34 opmerkingen:

  1. mooi hoor!
    ik had ook een grote kniptafel verwacht, of doe je dat op het buro??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig !! ziet er echt profesioneel uit zo !!!.....liefs van mij....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ziet er goed uit, heel handig ook.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er fantastisch uit. Veel inspiratie in je nieuwe kantoor gewenst!

    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg efficiënt ingericht! En eeh niet zo boos kijken hé op de foto een lachje kan er wel af hoor met zo'n prachtige werkruimte!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige werkruimte !
    Veel creatieve inspiratie gewenst !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er leuk uit zeg !! een echte werkplek.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er superfijn uit allemaal! Heel veel succes met je eerste werkdag vandaag? In je nieuwe pandje.. ;-)

    groetjes..Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. whahahahaha net echt Nicole!!!!;).....ik bedoel...helemaal echt, maar ben benieuwd of alles zo blijft staan....meestal merk je in de praktijk wel hoe iets het beste "werkt"....maar je heb je eigen TOKO!!! WOEHOOOOOO hoe cool is dat???!?!?! SUCCES! Nu nog wel even een vetstoere raamsticker he..."Collie-Collie"! Ik zie 'm al zitten!!!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schitterende ruimte!!! Gefeliciteerd nogmaals. Ik hoop dat het goed gaat bevallen.

    Groetjes, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik sta er versteld van hoe snél je dit allemaal voor elkaar hebt gekregen! Het ziet er echt heel goed uit, een fijne plek om je creatieve geest los te laten lijkt me.
    Veel werkplezier !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet erg goed uit je nieuwe werkruimte.
    Wat zal je daar veel mooie creaties maken.

    Geniet er van

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd, wat een prachtige werkruimte, ziet er erg professioneel uit. Laat de mooie creaties maar komen. Succes!

    Groetjes van Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw! Mooi hoor. Heel veel plezier en succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar je creaties die hier zullen ontstaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heeeel veeeeel succes op je eigen plekje! Nogmaals stoere aktie dat je dit zo hebt gedaan, petje af!

    Liefs Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie ruimte is het geworden!
    Veel succes met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een heerlijke lichte en overzichtelijke ruimte! veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gefeliciteerd met je mooie nieuwe werkruimte. Ik hoop dat je het datgene brengt wat je ervan verwacht, maar dat zal ongetwijfeld. Veel creatieve uurtjes toegewenst en hoop dat je geniet van de relatieve "rust".

    Groetjes, Astrid (blog Astrids Creaties)

    P.s. Ik heb al zovaak een reactie geschreven maar door problemen met blogger niet kunnen plaatsen. Vandaar nu maar "anoniem"

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Petje af hoor!
    In zo'n korte tijd, zo'n mooie werkplek.
    Je had natuurlijk ook super goede hulp van de familie.
    Ik vraag me alleen af, wat doe jij met 3 lockmachines? Hoef je dan de draaitjes niet te verwisselen of doen ze alle 3 wat anders? Ben benieuwd.
    Heel veel plezier op/met je nieuwe stek,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @Sandra, hahaha ja, het ziet er wel veel uit hè. Links staat een oud besje die ik alleen maar gebruik voor rolzoompjes te maken. De middelste is een nieuwe die ik gebruik voor het locken en daar ook het beste in is. Hij kan wel rolzoompjes maken hoor, maar dat is lang niet zo fijntjes als mijn oude besje. Rechts nummer drie is een coverlock.

    Groetjes Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige ruimte heb je voor jezelf gemaakt,echt een prof ben je,supergaaf ziet het eruit,succes! Ik wens je een fijne week,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gefeliciteerd! wat een prachtige werkplek is het geworden.
    groetjes Kronova

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ziet er super uit !!!!! Petje af hoor ! in zo'n korte tijd!
    P.S. Wel toevallig toevallig hoor Nicole dat jouw zus Monique heet, de mijne n.l. ook, hadden onze ouders wat namen betreft dezelfde smaak!

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig - en zo snel alles voor elkaar ook!!! Mijn complimenten...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Echt een super plek geworden! helemaal goed!
    Ik zou zo willen aanschuiven en beginnen, de inspiratie knalt er van af!
    Heel veel plezier met je werkplek.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat ziet er allemaal weer prachtig uit hoor,had niet anders verwacht.
    we wensen je veel creatieve uurtjes door in je mooie kantoor.
    Gefeliciteerd en heel veel geluk.
    Veel liefs freddy en jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi geworden! Oh heerlijk echt zo'n kantoor voor jezelf, erg professioneel! Hier zullen mooie creaties gemaakt worden (waar wij lekker van kunnen meegenieten)
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooi geworden zeg! Ziet er super uit! Al het harde werk heeft je echt wat moois opgeleverd. Vlgs. mij heb je zo hard gewerkt dat je zelfs iets bent afgevallen, of verbeeld ik me dat?
    Ben benieuwd hoe het er uit ziet als je de ruimte volop in gebruik hebt... mijn nieuwe werkkamer is intussen al lang niet meer zo netjes als in het begin, maar ach, dan wordt er in ieder geval werkt!

    Heel veel creatieve uurtjes toegewenst in je mooie nieuwe ruimte!

    groetjes, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wauw, super!!! Van harte met je mooie plekkie!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Gefeliciteerd met je prachtige ruimte.
    Wat heerlijk om in een eigen ruimte te kunnen gaan werken.
    Heel veel succes!!

    Groetjes Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Alsnog van harte gefeliciteerd met je prachtige werkruimte. Het ziet er echt top uit. Grote stap maar zoiets geeft altijd weer een hoop energie. Succes!

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dit ziet er allemaal prachtig uit.. nu ben je echt professioneel...
    Gefeliciteerd,...!!!
    You did a great job..
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (13) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (74) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (2) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (2) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)