vrijdag 9 september 2011

Mijn uitdaging... start met de Burda 09/2011


Ik wil voor mezelf natúúrlijk weer net zoveel maken als ik vlak voor de vakantie heb gedaan. Je weet wel de uitdaging van Sancho om 7 dingen te maken in 14 dagen tijd. Ik had een dagje meer nodig, maar dat maakt niet uit. Het doel van mij was om vooral dingen voor mezelf te maken, want dat heb ik de laatste jaren aardig laten verwateren. Het mooiste is, dat ik werkelijk alle kledingstukken héél veel aan heb gehad. Behalve één ding, en dat is de witte blouse met ceintuur op de linnen broek, toch te veel judopak, haha. Ik vond een simpel wit topje met marine streepje of wit shirtje op de broek veel mooier.


Deze Burda september lag in de schappen en zoals gewoonlijk koop ik die blind. Want ook al zijn er een paar modelletjes misschien niet geschikt voor mij. Het is altijd een feest om in het boekje te bladeren samen met een bakkie leut erbij natuurlijk. De voorkant is een goed voorbeeld. Ik hou van een cover met maar één foto, dat is de blikvanger van het blad.


Het is een jurkje, qua model niet iets voor mij, ze staat heerlijk in het zonnetje is mooi opgemaakt en staat elegant te wezen. De foto is eigenlijk helemaal niet herfstig het jurkje en het weertje, hahaha. Het stofje een panterprintje is ook niet iets voor mij, maar toch kijk ik graag naar deze cover, wordt er vrolijk van.



Deze overall vind ik heel mooi met de verlaagde taille en overslaggedeelte, het stofje is een popeline en zal lekker dragen. De kleur is wel een kleurtje voor mij, grijs, welke dan ook, staat mij goed. Ik heb dan ook aardig wat grijze lapjes liggen... hint hint hint.


Dit jurkje is een easy-patroontje en vind ik hele leuke mouwen hebben. Ook de halsuitsnijding vind ik heel mooi. Het heeft grapjes zoals splitjes bij de mouwnaad en een driehoek-opening midden voor. De zakken zou ik zelf weglaten, ik heb eergisteren een jurkje aangehad met dezelfde soort zakken en die zakken kwamen er steeds uitfloepen... hahaha zó stom gezicht.

Dit vind ik een heel mooi jasje met een hele aparte mouwkop en coupe voor de belijning. 




Zo'n broek met van die plooitjes is ideaal voor mijn figuur. Mijn stevige bovenbenen krijgen de ruimte en de overgang van smalle taille naar brede heupen worden lekker verdoezeld. Ik zou er zelf een getailleerde top, shirtje of blouse op dragen en die schoenen... ja... ik vind deze schoenen helemaal niks... misschien om te schilderen, hahaha.



Dit is een mooi blousje, alleen zou ik die bewaren voor in de zomer, brrrr ik krijg het al koud als ik er naar kijk. Ik vind de lengte van haar haar wel mooi... misschien toch eens naar de kapper, weer een hint aan mezelf.



Deze jurk heeft dezelfde bovenkant als die blouse van hierboven, maar nu met mouwen... dus... die blouse van hierboven kan dan toch gemaakt worden voor de herfst en winter... de mouwen zitten in deze jurk! de jurk vind ik mooi, ook met een stoere ceintuur lijkt hij me heel mooi. Ik zou hier een eenvoudig stofje kiezen met van die blikvangerknopen... hm... misschien heb ik wel een mooi stofje liggen... 

Dit is een verkorte versie van de jurk met grapjes, aantal foto's hoger. Het stofje van de blouse vind ik niets, ik ben niet zo van de dierenprints. Maar het gaat om het modelletje en de broek natuurlijk.



Dit is zo'n jas... op de foto perfect gestyleerd met mooie stoere tas en laarzen, dat qua model niets voor mij is... maar het plaatje is wel mooi, hè.



Ik ben dol op Bretonse streepjes en dit shirt is lekker simpel en heeft een mooie hals... alleen dat hoedje.... en die ketting.... daar snap ik nu helemaal niets van, hahaha.




Het jasje is lekker stoer... en zou ik nooit bij deze rok aantrekken. Dit is een breek m'n nek rok. Niet alleen bij het zitten op een stoel met wieltjes heb je een probleem, maar wat dacht je van de trap op en vooral af... of de fiets... Nee, deze rok wordt het dus niet!


Dit jasje herinnert me eraan dat ik nog een complete set van een soort sjieke denim aan het doorslaan ben. Een vergelijkbaar jasje als dit, met een sluike broek en een stoer rokje... ik geloof dat er tig paspelzakken in zaten... Ik heb m'n spullen nog niet allemaal op z'n plek sinds mijn werkspullen uit huis richting kantoor gaan... zoek zoek, tasje... waar ben je...



Elk jaar heb je in de Burda een maand met de Folklore. Vaak vrolijk gekleurd en met de grote lange vlechten als een haarband of een enorme kunstige knot. Ik vind het altijd leuk om naar te kijken, want vaak zijn de patroontjes eigenlijk gewoon kleding in een ander jasje. De stofjes en de bandjes geven het een Folklore sfeer aan. Deze rok, is net als mijn rok van april een gerimpelde cirkelrok met een heleboel sierbandjes erop gestikt. Als op de rok geen bandjes zaten en de dame geen vlecht had en omslagdoek... dan is het een heerlijke wijde zwierrok.  



Dit is een heel mooi getailleerd jasje, met van die leuke plofzakjes. De mouwen hebben een gerimpelde kopmouw, maar door dat eenvoudige zwart of donkerblauw kan dat makkelijk. Ook de siersteken in het rood vind ik leuk. Dit is eigenlijk toch een prachtpatroon, door het hoedje, vlechtknot en ceintuur wordt het Folklore, maar ik zet dit jasje op mijn lijstje!



Dacht ik daarnet, prachtig modelletje jasje in het eenvoudig zwart of donkerblauw... Dit is het zelfde jasje in het appeltjesgroen... Ontzettend vrolijk en leuk op een zwarte broek. Ik zou alleen eenvoudige strakke knopen doen en de festonsteek langs de kraag en zomen weglaten.


En wat is mijn uitdaging nou? Nu... ik ga het natuurlijk niet redden om 7 kledingstukken in 14 dagen te fabriceren, maar misschien wel 1 kledingstuk in 7 dagen.... Oftewel één ding per week... moet toch kunnen, mits er geen tig paspelzakken inzitten natuurlijk, hahaha.


Veel keus samen met de Burda van Augustus en die van nu van September... Ik hou het even bij twee boekjes, lekker overzichtelijk. Maar... eh.... met welk kledingstuk zal ik beginnen...

9 opmerkingen:

  1. Mooie kleuren vind ik de mode voor de herfst en de winter, het steekt je aan tot het maken of het kopen van kleding.
    Ik ben heel benieuwd wat je gaat kiezen en gaat maken.
    Fijn weekend
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind het altijd zo leuk om zo min of meer samen de Burda te lezen ;)
    Overall leuk, mag niet van mijn man helaas ;)
    Ben heel benieuwd hoe de easy jurk uitpakt.
    Jasje met die bolle kopmouwen supergaaf.
    Folklore rok vind ik ook heel gaaf.

    Ben heel beniuwd wat je gaat kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind die overall.. erg mooi die zou ik ook wel voor mezelf willen maken.
    Succes met je projecten...
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wederom bedankt voor het meelezen, kijk ik ook eens met een andere blik op de patronen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. met het broekpak, of nee...die jurk...nee eerst die blouse, kun je nu al aan..uhm....kijk maar...allemaal goed!!!!! Kon ik maar naaaaaaaien!!!

    Liefs
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oei wat een prachtig jasje! Zeker in het appelgroen! Dat zal jou ook prachtig staan, volgens mij ben je een 'lentetype'.
    Aan dat soort projecten waag ik me niet hoot... ik houd het nog bij kleine kleertjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij kunnen voortaan eerst wachten tot jij die Burda hebt toegelicht voordat wij tot koop overgaan. Haha zo leuk!
    De overall is leuk maar toch zie ik mezelf daar niet in lopen.
    Ben benieuwd wat jij gaat maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk overzichtje weer! Ik heb deze in de winkel laten liggen, ik vond de plus mode niet zo heel geweldig deze maand. Maar ik kijk al uit naar Burda oktober.....de preview op de site ziet er goed uit.
    Succes met de kleding die je wilt maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik had de Burda online zitten bekijken en liep er niet echt warm voor, vooral door de overweldigende hoeveelheid folklore denk ik. Nu heb ik m gisteren toch maar gekocht door wat je eruit hebt gepikt - ik was al weg van die rare mouwen, nu moest ik m natuurlijk echt hebben, want er stond toch nog wat meer in ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)