vrijdag 2 september 2011

Mijn werkruimte vordert gestaag...

Het lijkt een beetje op domino, maar het zijn gewoon 27 laadjes van 3 Ikea kastjes... Daar komen alle losse rommeltjes in... Ook m'n ladenkastje op wieltjes wordt door de verf aangevallen.


Ik heb geloof ik inmiddels wel tig keer die bakjes in mijn handen gehad... maar ze zijn nu klaar. Ik heb ze vandaag in de kastjes geschoven... dat scheelt een berg zooi op de vloer.


Ik heb vandaag de geschilderde meubels een beetje op z'n brocants doorgeschuurd anders wordt het zo strak en kantoorachtig. Daar hou ik namelijk niet van, het moet wel sfeervol en gezellig worden anders komt mijn creativiteit niet op bezoek, hahaha.
De kastje zijn natuurlijk ook geverfd. Om te zorgen dat ze niet aan het plastic blijven vastplakken heb ik ze maar op van alles en nog wat gezet. Maakt niet uit wat, al is het scheef zoals bij de gele emmer... los! met de voetjes van de grond!


Inmiddels is ook nog een Ikea krukje geschilderd. Die gebruik ik geregeld om de kleine paspoppen op te zetten, zodat ik niet hoef te bukken bij het werken aan de kleine maatjes.


Het was de bedoeling dat ik op deze wand extra stopcontacten zou krijgen. De stroom zou van de andere wand gehaald worden. Je ziet onder de glaswol-isolatie zitten. Mijn buren zullen geen last krijgen van de herrie die mijn machines maken!!


Maar.... de elektricien vond het gezien mijn werkzaamheden... en vooral door mijn strijkijzer... dat er een aparte groep moest komen op mijn werkkamer.... en die...
 ... komt hier aan de achterste wand. Ik krijg vier stopcontacten en een kabelaansluiting voor internet.


De draden en kabel zijn al getrokken, morgen wordt alles aangesloten en afgemonteerd. 


De timmerman komt morgen de plint weer op z'n plaats vastnieten. En hij zorgt er voor dat mijn deur een deurknop en slot krijgt. Want aan mijn deur is momenteel de deurknop een piepklein schroefje. Dit om te zorgen dat je wel grip op de deur hebt om hem open te doen, hahaha.
Deze week ook nog op jacht gegaan naar kasten en ladekastjes e.d. Bij de kringloop en dump. 


Bij de kringloop konden we niets vinden maar bij de dump wel. Deze ladenkast was precies goed qua diepte voor het lockgaren. De meeste lades zijn niet diep genoeg. Dit kastje weegt een tón!! Niet normaal meer. Maar hij kon in de auto en we hebben hem boven gekregen. 


Ook hadden ze daar een plankenkast, maar die paste absoluut NIET in de auto. Vandaag heeft Rem die samen met z'n neef opgehaald. Het was een hele toer om hem boven te krijgen, want die woog wel twee ton! Ook zijn de meubels die ik voor mijn vakantie heb gekocht op Marktplaats opgehaald. De meubels zijn op maat gemaakt (ooit in een ver verleden) en kunnen dus niet uit elkaar... en zijn dan ook loodzwaar. Maar gelukkig staat nu wel alles boven en kan ik in de ruimte waar nog geen units zijn schuren en verven. Zo blijft mijn werkruimte enigszins schoon. 


Ik ga zometeen weer terug naar kantoor om te schuren..., ontvetten en in de grondverf zetten.... Maar eerst even eten...



8 opmerkingen:

  1. hahahaah hoe klinkt dat he...."even eten en dan terug naar kantoor"!:)

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me heerlijk om je eigen werkruimte in te richten. Maar het is wel een hele klus zeg! Petje af hoor!!!!
    Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
    Verfse en schuurse en natuurlijk ook een heel fijn weekend!
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hay meiske,

    Tjeetje je bent niet te remmen..!
    Heerlijk jouw tomloze energie...maar je weet natuurlijk ook waar je het voor doet..het wordt volgens mij ontzettend mooi je eigen werkruimte.
    Leuk en lekker fris die laadjes en kastjes in wit, wel een heel kawei..maar superleuk.
    Meis ben zo benieuwd naar het eindresultaat!

    Wens je voor nu een heerlijk week-end,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wauw jullie gaan als een speer zeg! het wordt echt prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent goed bezig zeg !

    Een fijn klus weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn jullie heerlijk bezig altijd zeg! Ik denk dat die werkruimte een plezier gaat worden om in te werken..

    groetjes..Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat prachtig! Ziet er geweldig uit ;) al is het nog niet af, super om hier bezig te zijn toch?
    Veel succes en plezier groetjes, Anous

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat word het allemaal mooi op je kamer, en wat een werk! Maar ja... die start op de slaapkamer en zo groeien, dan kan alleen maar uitbreiden betekenen! Succes en ben benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)