vrijdag 23 september 2011

M'n nieuwe lapje is binnen...

Ja... ik wéét het... m'n kasten puilen uit met lapjes, maar het is soms ook lastig om voor een patroontje uit die kast een stofje te vinden, óf voor een stofje een patroontje... Dus UWYH is soms een uitdaging en soms frustrerend...


... maar ik vond het rokje uit de Knip Oktober zó mooi... niet alleen het modelletje en het stofje, maar het héle plaatje. Schitterend... Dus ik heb het besteld... OOoooooooo... ik duik steeds als ik thuis kom achter de voordeur om te kijken of het stofje al is neergeploft.  


Vanmiddag lig ik lekker lui languit op m'n bed samen met Bridget. Bridget en ik zijn allebei moe en ze wil graag samen met mij naar een Barbiefilmpje kijken met feeën. Ik lig lekker genietend van een zonnetje, languit, soezelig, heerlijk...


De laptop staat naast me, want ik heb mijn rekenwerk van eerder deze week in m'n E-book ingevoerd... Daarna ga ik googlen naar rode laarzen, maar er zijn opvallend veel rode regenlaarzen... regen!! Bllll... Ik google verder, qua maat is het of klein (36/37 of heel groot 41/42, óf behoorlijk prijzig tot een eurootje of 300 plus en zo... hm... Ook extreem hóge/lange laarzen... maar dat is voor een ander doel, hahaha, die horen niet onder zo'n vrolijk rokje...


Rem is lekker vroeg thuis. Ramon is twee uurtjes werken en Kirsten is naar hockeytraining. We eten dus laat... héél laat. Om zeven uur komt Rem naar boven met een plastic enveloppe... "Kijk eens wat ik voor je heb?" Yes... m'n lapje!! Ik wil gelijk zien hoe het stofje nu in het echt voelt en qua kleur is... Dat is het nadeel van kopen bij een webwinkel, je kan de stof niet voelen en de kleuren niet in het ècht zien. Nu het is exact zoals in de Knip... Heel mooi... en de valling van het stofje is voor het modelletje perfect. Een heel soepel stofje, zal lekker wegnaaien denk ik.  


Ik had van de week al bedacht dat ik nog een restantje van een rode tricot voor een vestje of shirtje in de kast heb liggen. Het zit een beetje tussen  tricot en joggingstof in. Ik heb er voor Savannah toen een Willemientje van gemaakt en ik heb nog best wel een aardig stukje over. Ik neem gelijk een snoekduik in mijn overvolle kast... Gaat er toch nog een lapje uit, hahaha. De kleur is exact hetzelfde zo te zien. Het begint namelijk te schemeren... De foto's zijn zoals je ziet ook best wel donker, want met een flitser krijg je helemaal een rare foto.


Maar eerst moet ik het hopeloze ruitjesgeval bij de kladden pakken en onder de machine gooien, maar niet vanavond en ook niet morgen. Morgen werk ik tot halverwege de middag aan de laatste 3 foto's (denk ik) van de foto-werkbeschrijving van model B. Daarna naar Coevorden naar de verjaardag van mijn schoonzusje... 


Misschien pak ik zondag dat ruitjesding wel even in de houtgreep... ben ik er tenminste vanaf en heb ik een rokje in de kast om uit te kiezen 's ochtends... daar gaat het uiteindelijk om, toch!

11 opmerkingen:

  1. Prachtig. Ik viel ook als een blok voor dat stofje, maar heb m nog niet weten te vinden. Mag ik vragen waar je m hebt gekocht? (Jaja, ik moet ook enorm UWYH-en...)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi stofje! Ben benieuwd naar het resultaat, ik kan de stofjes die ze in de Knip gebruiken meestal online niet vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi @Aline en @Gera,

    Het stofje is te vinden Bij Bas Bastiaans dit is de link http://www.bbms.nl/home/webshop/modestoffen-winter-2011-2012/damesstof-w222-soepelvallend-rode-rozen-print/products_detail/

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, ik heb de Knip ook vandaag gekocht (na jaren Burda ) prachtige stof en model, gaat je vast erg leuk staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben erg benieuwd hoe het rokje eruit komt te zien met dit leuke stofje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij Bas? Grappig! Gisteren nog even geweest! Ben benieuwd of je rode laarzen naar je zin vindt, ik was ook al op zoek naar leuke rode voor bij mijn grafisch zwart witte print jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel. Als ik nu eerst ruimte in mijn kast maak door wat stoffen weg te naaien is dit een mooie beloning toch? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben je al begonnen? Ik wil dat stofje ook bestellen voor dat rokje, zo vreselijk gaaf. Maar goed ik twijfel over de hoeveelheid stof, meestal is Knip nogal ruim in de aangeraden hoeveelheid vandaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @MissFrodo, ik ga het rokje vanmiddag tekenen. De stof lijkt veel, maar je kan maar één kant van de stof gebruiken in verband met een rand-print.

    Maar als het goed is kan ik het vanavond neerleggen op de stof en goed zien of er te veel stof is berekend.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @MissFrodo,

    P.S. de andere kant van de stof ga ik gebruiken voor Bridget in combinatie met een rood stofje met witte stipjes... staat zó leuk erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Das een goed idee van je! Enne ik wacht even af wat je vanavond ontdekt ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

Aanpassingen (1) ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Broek-op-maat (1) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (27) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) Imani (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (135) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (3) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) Me-time (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) Mode tijdschriften (1) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (9) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (13) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffen (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (12) wikkelvest (1) Willemientje (8) wol (1) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)