donderdag 27 oktober 2011

Broek Roberta Farbenmix



Ik ben maandag begonnen aan een broek voor Bridget. De Roberta met schortje van Farbenmix. Bridget wilde dat ik hem exact hetzelfde ging maken als vorig jaar. Alleen... moeten de pijpen deze keer vanaf de bovenbeen recht naar beneden lopen en niet van smal naar wijd. Wijd vindt ze op zich wel prima hoor, maar dan moet het bij haar bovenbenen ook al wijd zijn. Alleen wilde ze wel de draai in de broekspijp behouden... want ze vind die sierstiksels zo leuk... Tja... ik heb dus wat zitten freubelen met het patroon... ik hoop dat het is, zoals ik in mijn hoofd denk dat het wordt... O, ja.... het lint, deze keer géén satijnlint, want dat laat steeds los, daar moet een dubbele knoop in... Is niet handig als je als kind naar het toilet moet, hè!




Deze keer maak ik de broek op de naaimachine van Kirsten. De tweelingnaald doet goed z'n best... hij laat zich alleen, voor de fantasieprint die ik stik op de zakken en het schortje, iets minder soepel de bochten nemen dan mijn machine, maar ik mag zéker niet mopperen.




De zakken op de billen, heb ik net als de vorige keer geprobeerd in spiegelbeeld te maken... is niet helemaal gelukt, maar Bridget is tevreden, dan ben ik dat ook. Bridget zat tijdens het naaien met de tweelingnaald, nog net niet ín de machine, maar ze "duwde" goed mee, hahaha.




Ook de zak op de zijnaad wilde ze net als de vorige keer zonder figuurnaadjes, ze wilde dus een platte zak, dan krijgt ze die ook.



De stof is roomwit, samen met het marineblauw vind ik het een tijdloze combinatie. Ik hoop dat de streepjestrui leuk staat, die ik een aantal weken geleden heb afgekregen voor bij de E-book Amy-Lynn. Want het breigaren is wit, roomwit en marineblauw eigenlijk perfect erbij, maar misschien met de streepjes te druk bij de fantasieprint... ik weet het niet, dat zullen we wel zien als Bridget het bij elkaar aantrekt.


Deze keer heb ik voor het schortje marineblauw fluweelband gebruikt om te strikken. Dat blijft vast een stuk beter zitten. Het schortje heb ik gevoerd met marineblauwe voering. Van het schortje moet ik het keergat met de hand dichtmaken en dan nog de knoopsgaatjes maken. 


De broek schiet ook al lekker op. Maar voor nu stop ik er mee... Ik ga even op de bank zitten en lekker breien...

10 opmerkingen:

  1. Het schortje ziet er nu al erg mooi uit, ben benieuwd naar 't geheel.

    Groetjes van Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, dat belooft veel moois! Ben benieuwd naar het eindresultaat straks.. haha, moet wel lachen dat je dan ter ontspanning gaat breien...je blijft steeds bezig!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohh ben benieuwd, ik heb dat patroon al maanden in de kast liggen. Kocht het ooit met het idee voor Emi zelf maar broeken te gaan maken want die uit de winkel zitten nooit. Maar dus nog niet gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben jij een bezige bij : patronen ontwerpen ; zoveel naaien en tussenin nog breien ook !
    Deze broek is alvast veelbelovend !
    Mooi : die stiksels.
    Waarmee heb je de stiklijnen aangegeven op de stof ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @omia's maaksels

    Hallo, Mijn trickmarker ligt op kantoor, dus ik ben gewoon gaan stikken zonder "patroon" op de stof.

    Met trickmarker is het zo gepiept. Tekenen en stikken. Ook een stuk makkelijker en sneller om twee zakdelen hetzelfde te krijgen. Hahaha, de eerste zak stikken is niet zo lastig, maar nummer twee. Ik heb de eerste toen maar op z'n kop gelegd, zodat ik de achterkant een beetje als hulpje had om te kijken.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er nu al prachtig uit, ben benieuwd naar het eindresultaat.
    Bridget heeft behoorlijk wat wensen als ik het zo hoor, prachtig hoe ze dat doet ha ha!
    Zie het al helemaal voor me!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Volgens mij zijn jouw gouden handen altijd bezig......heerlijk moet dat zijn.....
    kunnen maken wat je ogen zien en je hoofd wil.
    Fijn weekend
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Broeken zijn niet mijn ding, maar ik vind het wel kunstig en mooi om te zien hoe netjes jouw sierstiksels zijn. Heel knap.
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig!!!!!ik ben verleden weekend naar het stoffenspektakel geweest moest wel veel aan jouw denken de mooiste stoffen waar jij vast raad mee weet, Groetjes IrmaXXX

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (14) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (3) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)