maandag 31 oktober 2011

De broek Roberta van Farbenmix is af!

De broek is gisteravond afgekomen. Bridget wilde zelfs op een dag zonder gym een broek aan. Dat wil heel wat zeggen, want de dame is geen broekenkind. Heeft ze van mij geërfd, ik droeg en draag ook liever jurkjes en rokjes.


Dat ze op een schooldag met gym een broek aan heeft is op verzoek van de juf. Bridget is namelijk superrelaxt en heeft nóóit haast. Vandaar de broek, dan ben je sneller klaar met aan- en uitkleden. Hoewel ik dat betwijfel Bridget zal er niet ècht sneller van worden, maar goed.


Vanochtend heeft ze het aangetrokken en ik heb gelijk kiekjes genomen. Je ziet dat ze niet helemaal wakker is, haar ogen zijn her en der dicht, hahaha. Tijdens het nemen van kiekjes blijkt dat de broek in de taille toch te ruim is. Dat is bij haar altijd wel, maar normaal  blijft een broek dan wel op de heupjes hangen, maar nu zit ze steeds te hijsen. En als de Blokkies ergens een hekel aan hebben is dat wel hijsen.


Ik zat dat zo eens aan te kijken... en zei tegen Bridget. Zullen we maar wat anders aan doen vandaag en mama eerst elastiek in de tailleband doen... Zoef... weg was Bridget en ze kwam naar beneden met dezelfde trui aan, dat wel, en er onder een marineblauwe legging en marineblauw draairokje... Tja... het is ècht een rokjeskind.


Bridget heeft gisteravond ook al een patroon uit de stapel gevist met het verzoek dat setje te maken. Het is de Monny Schnitt 124-126, een mooi 3-delig setje. Dit patroontje heeft 5 verschillende stofjes in zich, dat zal nog lastig worden, ook al heb ik kasten vol lapjes. Het moet maar net bij elkaar passen. Maar ik kan natuurlijk ook het rokje en jasje van hetzelfde stofje doen en dan de roezels en shirtje van een ander stofje, scheelt denk ik wel uren zoeken en zuchten... en uiteindelijk naar de stoffenwinkel gaan, want dat laatste wil ik niet. Ik heb té veel lapjes, ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil één kast leeg hebben en dan heb ik nóg een hele kast vol....


Ik ga binnenkort wel de lapjes eens goed screenen op of ik het ècht wel ga gebruiken. Want het grootste deel heb ik gekregen van mijn moeder en zus, en dat is niet altijd wat ik uit zou kiezen, ook al vind ik de stof mooi. Het moet ook bij me passen. Dus ik geloof/hoop dat de stoffenteller in de rechterbalk misschien iets harder gaat lopen...

24 opmerkingen:

  1. Het is op de foto's niet te zien dat de taille te los zit. Hij staat Bridget erg mooi. Inderdaad wel eens wat anders, want we zien haar niet (vaak) in een broek op de foto.

    groetjes, jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gave broek enne.....succes met het kiezen van lapjes voor je nieuwe project!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterende broek Collie!
    Fijne week
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een bijzondere broek, het staat haar goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat super geworden zeg !! met een schuine naad op de benen. Komt dat weer helemaal in?
    En succes met je stofjes uitzoeken!

    Liefs Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Netjes geworden die broek!

    Ik heb lading lapjes weggedaan laatst ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. aber schön ist die Hose trotzdem geworden, schade das sie nicht richtig sitzt;))LG Adelheid
    Bin neugierig auf das neue Projekt;)))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De broek is echt heel mooi zeg.En ook nog een beetje een rokje toch..aan de voorkant.Prachtig in combinatie met de trui.Groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een aparte broek.....wat zullen die meiden blij zijn met zo'n handige moeder!!...liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zeer leuke broek, je ziet niet dat hij te breed is hoor. Maarja makkelijk is het niet altijd hé.
    Liefs Zohra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bridget, ook al draag je liever rokjes de broek staat je ook prachtig, heeft je mama weer mooi gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk geworden hoor die broek. Staat je dochter ook goed.
    Ik geef je gelijk wat je stoffen betreft/ Screnen en alleen bewaren wat je denk te gaan gebruiken.
    Misschien wil de school wel wat hebben. Daar heb ik ook menig lap naartoe gedaan. Anders een rommelmarkt.
    Zo krijg je letterlijk en figuurlijk wat lucht en kun je ook weer eens een lapje kopen (is ook leuk, toch?)
    groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi zeg! En lekker, zo snel af. Dat motiveert mij ook altijd enorm om nog heeeeeel eeeeeeeeeven door te gaan, de gedachte dat ze `het morgen aan kunnen'. Goede stok achter de deur! En vervolgens tot diep in de nacht door naaien met in gedachten het blijde gezichtje van de volgende morgen!

    Succes met de opruiming. Je komt vast weer heel veel leuks tegen met nieuwe ideeën als je alles weer eens in handen krijgt... Ben benieuwd tot wat voor creaties dat gaat leiden!

    Groets!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind deze broek Bridget wel heel mooi staan. Erg stijlvol!
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke broek en mooi gecombineerd met de gestreepte trui. Hij staat heel netjes. Trouwens heel herkenbaar nooit haast hebben, ik heb ook zo'n dochter, soms heel vermoeiend, ben zelf helemaal niet zo.
    Groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Erg leuk geworden!! Grappig bij ons is het andersom, dochterlief wil altijd een broek aan (liefst joggingbroek) en ze heeft niet zoveel met jurkjes en rokjes, jammer!
    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow super! En wat mooi met die sierstiksels!

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. alles staat haar even mooi, leuk hoor die broek, IrmaXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Goedemorgen meis,

    Wat een gaaf broekje is dit geworden...
    Supermooi...en wat een apart model!
    Inderdaad aan je broekje hijsen is niet lekker,
    even vemaken dan maar...dat is voor jou geen enkle probleen lijkt me...
    Jij heb magische tovervingertjes..zoals ik al jouw creaties bekijk!

    Dag meis, wil je een fijne dag wensen,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige broek!
    Erg netjes zoals gewoonlijk.
    Hij staat haar ook erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Weer heel netjes gemaakt hoor, top! nu het elastiek nog... anders draagt ze m toch niet (eigen ervaring) Ik ben benieuwd naar je stoffencombi. Ik ben gek op combineren van stoffen.... Succes! groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Helemaal leuk en wat een superleuke trui erop ook! Mooie set zo!

    groetjes..Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige broek zo met die schuine naad !

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige broek en superleuk dat patroontje op het "schortje"!

    Groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)