donderdag 13 oktober 2011

Dit moet ik vaker doen...


Vlak voordat ik gisteren begon met koken voor Ramon, hij eet vroeg, want hij moest om vijf beginnen met werken,. Al is dat maar voor twee uurtjes, een puber met groeispurten kan niet werken op een lege maag... En die van hem is constant leeg! Het lijkt wel een vuilnisvat, maar daar ben ik wel blij om, want hij bleef zó lang klein en tenger, dat we dachten dat hij niet zo lang zou worden. Rem's familie is vrij klein, Rem is met z'n 1,72 lang (!!!) Mijn vader daarentegen is in de familie met z'n 1,86 klein (het is maar wat je gewend bent). Maar goed Ramon komt inmiddels boven mij uit, hij draagt nu spijkerbroeken 170/176 dus wij en hij zijn content.


Maar was ik ook alweer... O, ja... vlak voor de eerste kookronde had ik het patroon getekend, uitgeknipt en op de stof gelegd. Het paste precies... ik had ook geen centimeter minder moeten hebben. Ik heb namelijk het boven voor- en achterpand dubbel geknipt, want ik voer een bovenstukje liever dan dat ik van die korte belegdelen heb. 


De mouwen heb ik ook veranderd, want Bridget wilde gladde mouwen bij de pols, dus ik heb ook zoombeleg getekend, want de mouw is waarschijnlijk iets te lang, maar ook zij zit in een groeispurt en ik vind het een beetje zonde dat ze in december of januari met te korte mouwen zit. Dan heb ik liever een mouwbeleg, zodat ze de eerste tijd de mouw kan omslaan, staat nog leuk ook (hoop ik).


Na kookronde één ben ik de stof gaan knippen.... en daarna wéér achter de pannen, maar eventjes nu hoor. Ik heb zo'n zin om te beginnen aan de Daisy dat ik aan Kirsten vraag of ik haar naaimachine mag gebruiken... Tuurlijk mam... en even later komt ze met de machine naar beneden, service toch!


Na het eten ben ik even naar kantoor gereden om de boel te locken... toen bedacht ik, dat ik eerst even de plooitjes e.d. moest doorslaan. Dus hup... 20 minuutjes doorslaan... daarna lekker achter de locker.... wat gaat het toch lekker hè. Geen enkele obstakel....


Ik ben niet meer achter de naaimachine gaan zitten, want bij thuiskomst was het kaarsjes aandoen... warme chocolademelk maken... lekker kwekken met Bridget en toen Kirsten uit hockeytraining was ook met haar kwebbelen. Bridget ging even later naar bed (half uur later dan normaal OOoooooo) en was ik het eigenlijk wel een beetje zat... dus plof op de bank.


De Daisy wordt nu mijn pauzeproject! De sjaal van Kirsten ligt even stil omdat de dame moet "passen" of de sjaal lang genoeg is... daar kan ik dus niet mee verder. Het ruitjesrokje moet ik nu zelf passen, maar dan moet Rem wel thuis zijn (was hij gisteravond niet) zodat hij even mee kan kijken (is altijd wel fijn). Maar dat geval moet wel binnenkort klaar zijn, want anders zit 'ie alsnog in een jeweetweltasje. Ik heb hem express in een luie stoel gezet zodat ik hem zie...


Dus tijdens de lunchpauze ga ik lekker spelden en naadjes stikken, yes, yes, yes! Ik ben benieuwd hoe ver ik kom vandaag...  want bij thuiskomst ga ik natuurlijk als het kan, gewoon lekker verder...

8 opmerkingen:

  1. Oh heerlijk zo'n creatief proces.....wat kun je daar dan van genieten hè?
    Ben benieuwd naar het resultaat....tja, daar kijk ik dan naar uit natuurlijk ;0)
    Enne...hier ook een puber van 14 met een lintworm familie...slaapt er één dan is de ander wel weer wakker....
    Het voedsel is niet aan te slepen.
    Fijne dag
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kan het weer lekker verwoorden allemaal.

    Heerlijk toch wanneer je tempo zo lekker loopt, wanneer alles naar wens gaat en wanneer het allemaal zo "goed" voelt. Ik blijf je blog volgen, dus zie de resultaten vanzelf.

    Succes en geniet ervan.
    Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker he, als je bezig bent met een leuk project. Heb ook gisteravond een jurk voor mezelf gemaakt en vandaag direct aangedaan. Heerlijk! Vind het jammer dat kleding maken voor het eigen gezin er wel eens bij in schiet als je naait voor een webwinkel. Volgens mij heb jij een veel hoger werktempo dan mij want ik zie regelmatig leuke dingen voorbij komen, zoals een hele garderobe afgelopen zomer. Hoe doe je dat toch naast je webwinkel???

    Succes verder met de Daisy en ik ben benieuwd naar het resultaat,

    groetjes, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Elske,

    Ik heb me tijdens de zomervakantie een beslissing genomen dat ik privé en werk meer gescheiden moet houden. Vandaar ook dat ik nu een werkruimte buitenshuis heb, het kost wel geld (helaas), maar daardoor is mijn dag duidelijker voor iedereen in het gezin en heb ik 's avonds tijd voor leuke dingen en zit ik niet zoals vroeger dingetjes af te maken.... even dit... eventjes dat...

    Alleen moet ik voor het locken wel even naar kantoor, zoals gisteren, maar dat is eigenlijk helemaal niet zo erg! Ik heb nu ook véél meer energie dan zeg maar een half jaar geleden!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk stofje ook zeg !! Enne.... succes met je ruitrokje !! Ooit komt hij af :-)

    Fijne dag !! Groetje Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben jij toch snel.... en ik ben benieuwd. ik sla de stof nooit door, is dat nu handig en ben ik gewoon lui?? hihi groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk projectje is dit! En wat een gezellige kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Daisy wordt geweldig, dat kan niet anders ;-)
    Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat, want het schiet al lekker op zo te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

Aanpassingen (1) ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (27) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) Imani (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (135) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (3) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) Me-time (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) Mode tijdschriften (1) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffen (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) wol (1) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)