zondag 23 oktober 2011

Halleluja... het ruitjesrokje is af

Zoals je ziet aan de titel ben ik wel blij dat dit ruitjesrokje uit zo'n jeweetweltasje af is!! Vanochtend zijn Ramon en Kirsten met een vriendin van Kirsten gaan snowboarden. Ik was dus al op, wakker, ongeveer dan hè... Omdat de grote lummels wat leuks gingen doen, is het natuurlijk ook leuk voor Bridget dat zij ook wat leuks gaat doen, maar dan met ons. We gaan om één uur naar de Smurfenfilm, vraag me niet naar de titel, want ik heb alleen smurf onthouden... en ik heb er zin in. Maar ik heb mezelf ook opgelegd dat ik morgen HET rokje aan zou hebben. Pffff. laat ik daar net zin in hebben, ik bedoel het rokje wil ik wel aantrekken, mits goed gelukt, maar dat elastiek en die zoom... Hoooooooo, amai... nee dus.


Maar dat tasje.... ik stop voortaan niets meer in tasjes... zucht. Dat jeweetweltasje zit me de hele vakantie al aan te grijnzen vanuit z'n grijze stoel bij de erker... Ik vergeet hem niet, maar aangezien ik vrijdag de kolder in m'n kop kreeg en de woonkamer op z'n kop heb gezet. Waardoor er ineens allerlei ruimtes vrijkwamen om handwerkapparaten op te bergen in de gang... en tasjes met haakspullen netjes uit het zicht werden opgeborgen en ook dat tasje, dat ik eerst nog angstvallig op die grijze stoel liet staan... toen ernaast zette.... een beetje uit het zicht, want ja... dat verpeste het uitzicht naar de erker (!).


Aangezien ik vanochtend toch al op tijd wakker was... ik nog de tijd had voordat we naar de film gingen... ja... om halftien toch maar mee begonnen en om half elf was dat kr.... af. 


Het elastiek als eerste erin gedaan, dat lukte netjes. De zoom niet met de hand gedaan, want dat werd niet mooi (??) Dus gestikt met twee stiksels, eentje vlak bij de zoom en eentje waar het hoort. Dit stofje doet alles wat je niet verwacht. Daarna moet er natuurlijk wel bewijs geleverd worden op het blog dat ik dat rokje ècht af heb... Maar wie is er met m'n vestje vandoor... Ik heb hem van de week nog gezien?? Overal gezocht... ligt 'ie bij Kirsten in d'r kast. Ja Mina leent veel van mijn kleding. Tsssss ik ga binnenkort eens bij haar shoppen!


Toen de kiek, Bridget ging wel kiekjes nemen, maar die werden wel een beetje donker.







Rem heeft toen ook nog een paar kiekjes genomen en die waren een stuk lichter. Nou pfff.... ik kan morgen dat gevaarte aantrekken, maar ik heb hem nu ook al aan hoor.




Hier rechts is het origineel, ook met ruitjes èn een vestje!! Hahaha, heb ik nageaapt!

25 opmerkingen:

  1. Staat je goed !!!! Goed gelukt hoor !! Veel plezier bij de Smurfenfilm....weet ook de naam niet meer hoor !!

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je rok is prachtig geworden! Jammer dat het in de bios zo donker is, kun je er niet mee pronken :-)
    Veel plezier met de smurfen!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, die is af, dat zal een lekker gevoel geven!
    Ik vind 'm heel mooi geworden!

    Grappig dat Kirsten al kleding van je leent, dat belooft nog wat..

    een fijne zondag verder.

    groetjes, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het staat je prachtig. En ik vind je een held qua doorzettingsvermogen. Ik heb ook overal van die jeweetweltasjes en als ik zo'n tasje van jaren terug nog eens tegenkom, wil ik weleens naar de overkant van de straat lopen en de hele handel in de jeweetwelcontainer kieperen - geeft wel lekker veel rust in het hoofd, maar is natuurlijk wel een oplossing die niet de schoonheidsprijs verdient...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou eindelijk, hij staat je prima. Dus de moeite is het waard geweest. Veel plezier van je rokje!!!

    Groet van Saskia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het een superleuk rokje geworden! En schuine ruitjes zijn altijd leuk om te zien.

    Groetjes, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hang de vlag uit !!! ...:-) En hij staat je echt heel leuk !!

    Fijen zondagmiddag. Liefs Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een erg mooi setje zo, de rok gecombineerd met het vestje.

    De rok ziet er moeilijk uit met ( help ik kan niet op het woord komen) die overlapping aan de voorkant. Hoera voor je gedult hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat knap dat je het afgemaakt hebt ik had het allang in de kliko gesmurft.
    Leuk model rokje het staat je erg goed.

    Groetjes Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. M'n petje af voor je doorzettingsvermogen en je geduld, bij mij was zo'n project niet eens in een tasje terecht gekomen maar direct bij fa. van Gansewinkel afgeleverd. Maar het moet gezegd hij staat je wel heel erg mooi.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mijn complimenten voor je doorzettingsvermogen ! En hij staat je erg goed, maar de opluchting dat hij af is, straalt je nog niet van je gezicht af ;-).

    Je bent toch niet nog meer tasjes tegengekomen?

    't is een grapje hoor.

    En die Smurfenfilm..... misschien ook iets voor mijn kinderen en ik. Dank je wel voor de tip.

    Groetjes, Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een supermooi rokje is dat geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik hoop dat de smurfen leuk waren. Je rok alvast wel hoor. Goed gelukt.
    Liefs Zohra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jaaa het is je gelukt!

    En hij is erg gaaf geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jaaa heel erg mooi is het.Een de piyama ist ook zo schattig.

    groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. jeetje, als ik 1 dag niet blog....
    ten eerste: wat is die pyjama ontzettend leuk geworden zeg! en dat van restjes stof. heerlijk wijd! het staat haar schattig met die prachtige blonde haren. En ten tweede: wat is je rokje goed gelukt, ik ben dus ook pojecten aan het afmaken... dankzij jou! fijne avond. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  17. zo trots op jou! dit sterkt je weer in andere uitdagingen!
    en het resultaat mag er zijn hoor, staat je erg mooi. En dat vestje heb je er prima bij gecombineerd. (was het een leuke film?)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn: een nachtmerrie-project minder EN het is nog eens heel erg mooi geworden ook! Nu maar flink dragen na al deze ellende, maar dat zal vast lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat goed dat je hebt doorgezet, want ik vind het een erg mooi rokje geworden, chapeau! Ook erg mooi gestyled trouwens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hij staat je super geod hoor ! fijn dat het af is in ieder geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super!! Knap dat je hem afgemaakt hebt. Je zult zien dat je hem veel gaat dragen, hij staat echt goed!

    Grt. Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heey meiske,

    Wat is je rokje supermooi geworden.
    En het staat je ook zo prachtig..leuk met dat vestje erop..

    Heerlijk naar de smurfenfilm met Birdget, dat lijkt me enig...mag ik de volgende keer ook mee?

    Kom je nog even op visite bij mij en neem Bridget ook even mee...de poesjes en Felix zitten al te wachen..laat het geluid maar aanstaan, dat vindt Bridget vast wel leuk hhihihi...

    Dag meiske...fijne week gewenst..
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk hoor, het was echt wel de moeite waard om 'm af te maken. Erg leuk model.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een stijlvol rokje geworden! Wat een opluchting nu zeker?
    Enne.....een stuk van je haren eraf?
    groetjes DAnielle

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat een opluchting eindelijk is die af. En hij staat u weer goed zoals alle ander gemaakte kledingstukken. Ik zou als ik u was zeker eens terug shoppen bij kirsten

    Groet Jetje

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

Aanpassingen (1) ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (27) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) Imani (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (135) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (3) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) Me-time (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) Mode tijdschriften (1) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffen (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) wol (1) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)