dinsdag 11 oktober 2011

Het begint allemaal met een tekening...


Een naaipatroon begint bij mij als basis met een tekening, Dat kan zijn 's nachts... dan krijg je hotseflotskrabbels... met her en der een kreet ter verduidelijking... of overdag met van die redelijk nette gestroomlijnde tekeningen met her en der wat punten met aantekeningen. De tekeningen zijn bij mij niet mooi zoals die van Mart Visser... ik heb zijn boeken... van die tekeningen sta je te watertanden en die wil je wel aan de muur hebben, hahaha. 


Een tekening bakken is niet mijn sterkste kant, maar als iedereen begrijpt wat ik bedoel heb ik mijn doel bereikt. Het is in ieder geval duidelijker dan als ik het probeer te vertellen, want dan krijgt menig gezicht wel een héél groot vraagteken. Vaak snappen het alleen dames die geregeld achter de naaimachine zitten en die zijn in mijn omgeving helaas dun gezaaid... 


Op de technische tekening hierboven heb ik dan ook mijn stinkende best gedaan om de verschillen tussen de rokjes te laten zien.

12 opmerkingen:

  1. Joepie : hiér ben ik blij om : een technische tekening !
    Dankjewel !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap je tekningen, maar ik zit ook vaak achter de naaimachine. hihi Leuk he om tasjes te vinden en het af te maken...goede tip! gewoon een tas pakken en doen wat je van plan was te maken! ga ik ook doen tussen de andere activiteiten door. fijne dag groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er toch duidelijk uit zo, ik ben druk met de D versie bezig. Vanavond ga ik er weer mee verder ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De tekeningen zijn erg duidlijk hoor.

    Mijn buurmeisje van 6 vroeg al of zij de 3de rok mocht hebben omndat daar een sleutellusje aan zit en 2 lagen heeft.

    Groet Jetje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je tekening zijn goed duidelijk, maar mocht je toch van die "gestylde" tekeningen willen waarom probeer je dan niet een topmodels boek van Briget.
    Zo worden hier de ideeën tegenwoordig door de meiden aangedragen.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is fijn, zonder tekening is het toch lastiger te zien. En ze zijn duidelijk genoeg hoor.
    Leuk om de rozenstof verwerkt te zien in model B (waar is de rest van de stof?. Of ben je nog druk aan het ruitjespuzzelen.

    groeten, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou, ik vind het hele mooie tekeningen hoor! Petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Niets om je voor te schamen hoor.....ben wel benieuwd hoe je hotserdeflots tekeningen eruit zien.....hihih :)
    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hihiii... gekkerd! Ik snap het helemaal, zeker dat hotseflots ;) En ik zit regelmatig achter de machien maar dan meer voor knuffels zeg maar hahaaa... geweldig meid, ga door, ziet er prachtig uit altijd ;)
    Soms (bij mij altijd... moet het vanuit je tenen komen...)en dan komt het goed ;)
    Groet, Anous

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn duidelijk hoor en super leuke modelletjes!
    Groeten Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er duidelijk genoeg uit hoor.Ik zou er s'nachts al helemaal niets van bakken!!Een schets is vaak al genoeg voor een kenner toch!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (13) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (74) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (2) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (2) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)