donderdag 13 oktober 2011

Hoe ver ben ik gekomen vandaag met de Daisy...


Vandaag tijdens mijn pauze heb ik eerst alle lockdraadjes afgeknipt, dat was een hele berg. Daarna alle naden en coupenaadjes gespeld. Dat doe ik allemaal achter elkaar, zodat ik daarna achter elkaar alles kan stikken.



Zodra ik ga beginnen met stikken, gaat het strijkijzer aan, want door het waterreservoir duurt dat altijd even. Na het stikken alle naden open strijken en de coupenaadjes de goede kant op strijken... en dan... is mijn pauze al weer op! Maar ik ben lekker opgeschoten en ik geniet van dit ontspannen gefröbel...



Het is vandaag boekenweek, dus eerst met Bridget terug naar binnen, naar de grote hal, daar is de boekenmarkt. Ze heeft een leuk spannend boekje uitgekozen, maar ik weet zo even snel de titel niet, en ze ligt al te slapen... dus... 




Maar bij thuiskomst alles op tafel geïnstalleerd en uitgestald... Verlengsnoer voor de naaimachine van Kirsten, want ik kan nèt niet bij het stopcontact.



Even Farbenmix erbij, want dan kan ik blindelings de volgorde volgen. Is zo lekker hè.




Ik zit, zoals je kan zien, heerlijk in het zonnetje achter m'n... eh... Kirsten's naaimachientje... tjoek, tjoek, tjoek en de tunnel in de kraag zit er strak in.


De voering van het bovenpand, mouwen, met mouwbeleg, zitten er ook inmiddels in. Ik ga nu het voor en achterpand er in zetten. Zodra ik Ramon en Kirsten heb overhoord ga ik denk ik nog even verder... en anders morgen...

4 opmerkingen:

  1. Leuk leuk! Ik ben heel benieuwd nog steeds naar het resultaat.
    Vond de jurk altijd een soort jas lijken en heb er daarna nooit meer naar gekeken maar gisteren even google losgelaten en toen zag ik zeker wel leuke exemplaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha... zit jij ook wel eens stil......... Jeemig... en het wordt allemaal even leuk...
    Rustig weekend ;-)
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ga je toch snel.... ik volg je op de vot! fijn weekend. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuk sotfje voor een echte jurk. Ik denk dat uw variant helemaal niet op een jas lijkt als die klaar is. Ik houd je blog in de gaten voor het eindresultaat:D

    groet jetje

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

Aanpassingen (1) ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (27) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (3) Garderobe capsule (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) Imani (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (135) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (3) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) Me-time (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) Mode tijdschriften (1) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffen (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) wol (1) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)