dinsdag 1 november 2011

De plannen...

Zó, gisteravond flink de lappenkast gescreend en er twee grote stapels (circa 40 stuks) uitgetrokken. Die lappen zijn niet mijn smaak, soms wel mooi daar niet van... maar ja... ik weet niet wat ik er van maken moet. Het is gewoon niet mijn stijl... of zo. Maar veel van de lapjes van mijn moeder en zus, weet ik wel raad mee hoor. Dus het gros ligt nog in de twee kasten, hahaha.


Maar, ik was op zoek naar een aantal bij elkaar passende lapjes voor Bridget. Het moeten een stuk of 5 à 6 zijn. Ja, dat is een groot probleem.


Onderweg kwam ik wel een mooie lap tegen voor een jurk voor mezelf uit de Burda. Dit overslagjurkje vind ik prachtig, ook in het rood, maar dat heb ik niet. Maar wel een petrolkleurige lap van een wol met nog wat. Door de wol moet ik de jurk wel voeren, want mijn huid wil wel eens reageren. Bij een trui gaat het met een shirtje eronder prima, maar een jurk valt ook mooier als 'ie gevoerd is. Het is trouwens een winterjurk en Mina-koukleum houdt wel van een laagje extra. Ik heb geprobeerd de kleur op de foto te krijgen, maar het is, zoals je ziet, niet gelukt.


Voor Bridget ga ik een 3-delig setje maken van Monny Schnitt MS124-126. Maar dat heeft van oorsprong nogal wat soorten lapjes... Het rokje heeft 3 soorten lapjes, het jasje 2 en dan nog een shirt. Dus... eh.... zoekse zou ik zo zeggen in de kast.


Nou dat hebben Bridget en ik gisterenavond na het avondeten ook flink gedaan. Terwijl Bridget op een krukje stond aan de ene kant, stond ik op een ander krukje aan de andere kant. Her en der trok ik er gelijk ook nog een lap uit die ik niet leuk (meer) vind. 


Bridget en ik kwamen er niet uit... en Bridget ging op een gegeven moment naar bed. En ik ging maar even voor de oppepper een colaatje drinken... tsss. Kijkend naar die twee kasten vol met lappen, dacht ik "Zoveel lapjes, en geen combi te vinden..., diep triest eigenlijk". Maar het colaatje heeft z'n werk gedaan. Weer energie voor tien ging ik verder lappen eruit trekken, er zijn er nu een stuk of 40 uit. Daarna maar eens gaan sorteren op soort. De zijde en satijnstoffen bij elkaar. De baby-rib en gewone rib bij elkaar. De ruitjes bij de ruitjes. Ook alle stippelstofjes bij elkaar. Diverse spijkerstofjes op een stapeltje. De batisten en andere zomerse dunne lapjes bij elkaar. Alle tricots bij elkaar. De dunne en dikke velours bij elkaar. Gelijk ook overzicht in winterse- en zomerse stofjes. Is misschien wel handig met al dat gezoek of eigen tegen al dat gezoek, hahaha.



Het gaf wel wat overzicht. Er is inmiddels één plank leeg... en ik kwam een auberginekleurige dunne suedine tegen... misschien kan ik hier wat mee als basis. Dus jasje en rokje van deze stof... als het soepel genoeg valt, daar ben ik nog niet zeker van. De onderrok van een kreukbatist, wit met een ecru dingetje. Voor het shirtje een witte tricot, moet ik nog wel even iets bedenken. Er moet wat mee gebeuren, want zo recht toe recht aan een egaal shirt eronder is denk ik saai...


De kleur aubergine, krijg ik natuurlijk niet echt op de kiek, paars is altijd lastig.


De kreukbatist is ècht spierwit, met een ecru dingetje, maar dat is op de foto niet te zien. Trouwens de tricot lijkt hier ook wel een ander kleurtje te hebben. In het echt is dat ook wit.

12 opmerkingen:

  1. Ben benieuwd wat je weer ga maken, maar dat zal best weer een mooie combi zijn jou kennende.
    En als je in Januari nog lappen hebt waarvan je niet weet wat je ermee moet is het misschien een tip om ze mee te nemen naar de Sancho-avond!Allicht dat een ander stofverslaafde er iets mee kan.
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Danielle, Hahaha, O, dat is een goeie!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het zo leuk te lezen hoe je Bridget bij alles betrekt! Zij wordt later vast net zo handig!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben super benieuwd naar de jurk die je voor jezelf gaat maken. Het patroon was mij ook al opgevallen, vind het erg mooi maar bij deze lengte jurk heb ik altijd problemen met welke jas ik er bij aan moet doen, kort of juist lang.

    Inderdaad leuk zoals je samen met Bridget zo de stoffenkast induikt.

    Succes,

    groetjes, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wilde je even bedanken voor je enorm lieve berichtje op mijn blog!
    Super bedankt, liefs Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er veelbelovend uit, ik zou ook wel zo'n (gevoerde)jurk willen.
    Foto tipje(heb ik op cursus geleerd): Als je iets wilt fotograveren dat effen wit is, moet je zorgen dat je ook een stukje van een andere kleur mee fotografeerd. Anders heeft de camera geen reverentie. Je kunt het dan later bij-(weg) snijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo @Fabrique Romantique, bedankt voor tip. Zal ik zéker vaker nodig hebben!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh die jurk vind ik ook nog steeds zo gaaf!

    Succes met de lappen uitzoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ben benieuwd naar het resultaat
    Liefs Zohra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedemorgen bezig bijtje,

    Ik zie jou in gedachten al alle stoffen bekijken...
    deze is niks...deze is niet leuk...bha.. ik heb niks!!
    En volgens mij heb je kasten vol beeldige stoffen hahahaha...
    Maar bezig bijtje...ben heel erg benieuwd wat jouw magische vingers nu weer gaan toveren.

    Dag meiske...wens je alle liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wow! die jurk is prachtig! Ik ben benieuwd naar het resultaat!
    Kan ik dat patroon ergens terugvinden? heb je de referentie van Burda?
    Ik ben dol op zulke jurken! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo @Elzz,

    Dat is de Burda 10/2011 en jurkje 123A.

    Ik ben ook dol op jurkjes en ga hem vandaag uitraderen... heb er veel zin in.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)