zaterdag 19 november 2011

Ik heb éindelijk wat af voor mezelf... een jurkje...




Hè, hè, eindelijk weer eens wat af... en gewoon hatseflats in elkaar gezet! Ik zat, ik geloof vorige  week, te mopperen, dat ik gewoon lekker wilde naaien en dat niks ging zoals het zou moeten. Gewoon uitraderen, spelden, knippen, spelden naaien en tada klaar is mina. 3-Delig setje van Bridget is er eentje waar ik weer moed voor moet vatten. Overslagjurkje Burda... zat ik toch met die sierflap te matten... uiteindelijk géén sierflap geknipt, maar ik moet nu eerst coupenaadjes doorslaan e.d. Had ik géén zin in. Toen kwam de Knip met een plof op de mat en zag ik jurkje 29 wel als een potentiële kandidaat als hatseflats in elkaar zet jurkje.




Dus stofje gepakt, keuze was makkelijk, dit is de enige mèt kleur zonder stippen en streepjes, hahaha. Lijkt me dan wel makkelijk, hahaha. Patroon getekend, wel even twijfelen over de maat, want ik ben best wel slank, maar heb behoorlijke heupen. Toen toch maar voor veilig gegaan en maat 38 uitgeraderd, bovenlijfje wat smaller en een paar centimeter ingekort, want ik ben 1,69 en géén 1,72 en die stomme 3 centimeter merk ik vooral bij mijn bovenlijf. Anders gaat de taille van de jurk tegen die heupen hangen, en dat is géén potje. Aan de zoom heb ik geen naadtoeslag aangeknipt, want alles is uit de Knip toch te lang. Ik ben niet zo'n fan van belegdelen in tig stukjes... maar ik zal wel zien, ik heb nog stof over. De hele handel geknipt, de aanlegpunten van overslag en rimpelen aangegeven. En toen het boekje gepakt.... èn gelijk weer neergelegd....




Op mijn manier eerst even met grote steek in elkaar gezet, gepast.... zat goed en toen onder de locker gegooid. De belegdelen zijn in de kliko beland, want mijn tricot is te dun voor al die naden op naden. Ik hou er trouwens van alles zo glad mogelijk te hebben aan de binnenkant, zeker met deze tricot want je ziet op dit effe tricotje elk dingetje wat aan de binnenkant zit. De jurk moet qua bovenlijfje glad zitten, daar vraagt het modelletje om, dus... geen verdikkingen s.v.p. Ik heb dus één hele lange bies geknipt van 4cm. breed, gaat wel een stukje van af hoor, maar ik heb liever iets te veel dan te weinig.


O, ja... als je rechte en brede schouders heb net als ik... plak er zéker 0,75cm of 1cm aan. Ik heb 0,5cm aan het patroon extra getekend... maar de schoudernaad zit nèt aan bovenop m'n schouder. Ik wilde dat het mooi glad en aansluitend bleef zitten vandaar maar 0,5cm. Maar het is kielekiele.


Belegbies aan één stuk geknipt.

Zo is mijn bies geworden aan de binnenkant en ik vind het mooi, netjes en lekker glad. nergens verdikkingen en binnen 5 minuten zat 'ie er op gespeld, gelockt, 0,5cm afgeknipt, omgeklapt, gespeld en gestikt. Helemaal goed. De mouwen zijn perfect van lengte... daar verbaasde ik me over, want meestal zijn de mouwen ook iets te lang... zonder meten de mouwen gezoomd, en de rok... tja... de lengte vind ik zó lastig om te bepalen. 

Ik heb nog in de Knip zitten neuzen wat nu de lengte bij de fotomodellen is. Meestal zit het bij hun op de knie of 10cm erboven en dan zit het bij mij vèr eronder. Maar deze keer klopt het wel aardig. Gôh... wat nu? Hahahaha, ik ben ook zo'n muts hè... Ik weet het voor de meiden altijd héél goed, maar voor mezelf... pffffffffff... Rem vind het een fantastisch jurkje... ik mag er wel meer maken. Qua snelheid zeker!!


Dit komt het dichtst bij de kleur van m'n jurkje.


De kleur krijg ik niet goed op de kiek, maar het kleurtje lijkt op bovenstaand jurkje, maar dan nog een tikkie feller. Jurkje is van Dorothy Perkins. Leuk modelletje... alleen voor nu een béétje frips.


In het echt is het mooier, maar dat komt omdat het turquoise hier zo lichtblauwerig lijkt.


Dit jurkje heb ik ook een beetje gemaakt, omdat Rem en ik eind november door de weeks een paar daagjes naar Limburg gaan, naar Valkenburg om precies te zijn. Rem kent de weg daar op z'n duimpje, want zijn familie van vaders kant woon daar. Ik wilde graag wat nieuws hebben om aan te trekken, heb lappen zat in de kast, dus.... snor snor snor achter het machientje. Had ik mezelf in september al beloofd hè, dat ik voor mezelf flink ging naaien... is nog niet zo gelukt... maar goed. 


Dat knalrode gevaarte is in het ècht ook ècht knalrood. Het is een winterjasje met stolpplooi op de rug, hij valt ontzettend mooi vind ik zelf, van H&M. Kwam ik tegen toen we in Rotterdam met Kirsten broeken en truitjes aan het zoeken waren voor haar basisgarderobe. Dan ga ik graag naar de H&M en de Zara. Vooral bij de Zara... héle mooie kleurtjes... de jurkjes zijn helaas vaak aan de korte kant... kan ik alleen maar aan als ik een bord lef heb gegeten bij het ontbijt, hahaha. Maar kijken vind ik ook leuk! 


O ja, de rode leren handschoentjes heb ik vorige week gekocht toen Rem me uit de put sjorde en naar de stad sleepte. Bij de HEMA € 12,00 allerlei soorten en maten. Ze zitten lekker en zijn zacht aan de binnenkant. Ik ben er superblij mee! Zwart is namelijk zo saai dan hè.




Nog een Oilily-sjaaltje opgeduikeld uit de sjalenbak uit de kast. Staat er leuk bij. Ik heb ook een rode fluwelen net een tintje donkerder dan het jasje, die staat er ook super bij.

21 opmerkingen:

  1. Wat staan jou die kleuren prachtig!!! Zowel het rood als het turquoise. Daar heb je een supermooi setje aan. Heerlijk he als iets af is wat je al heel lang op de planning hebt staan en dan ook nog eens naar je zin is. Ik vind het een supergave jurk, daar zul je echt veel plezier van hebben.

    Groetjes, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je ziet er straks helemaal tiptop uit in Limburg hoor! :-) Staat je super! Ik moet dat ook maar eens durven, wat fellere kleuren voor mezelf, ik blijf altijd hangen in veel paars, grijs en zwart.
    Lekker zo'n hatseflats-in-elkaar-project trouwens, ik ben bezig met 2 dingen die niet zo lekker lopen (lang leve het tornmesje, lol) en heb de neiging om maar even iets snels tussendoor te maken, maar dat doe ik toch maar niet, eerst maar braaf alles afmaken ;-))))) Fijn weekend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. aangekleed gaat uit!!! Kleur staat je geweldig!! Leuke hatseflatsers......ik hatseflatste polswarmers....:D....minder groots effect, minder moeilijk ook, maar ben er blij mee, en dat telt toch??? En ze gaan MEE naar PARIS!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super combinatie!! Staat je prachtig. Ik heb de jurk in kobalt blauw geknipt liggen ook een lekkere knalkleur. Heb nog even getwijfeld maar nu ik jou jurkje in zo'n mooie kleur zie ben ik helemaal om!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, gaaf die kleur, staat je hartstikke goed vooral met dat knal van het jasje erbij...ik ben dol op kleur, maarja dat wist je al ;)

    Fijn weekend he!

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat staan deze kleuren je mooi!!!! mooie jurk en leuke rode jas. Alles staat mooi bij je ogen en haren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Staat je prachtig. Knap gedaan ja voor jezelf schiet er dikwijls over hé, hier ook hoor.
    Liefs Zohra.
    Den benieuwd naar de volgende jurkjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! En idd veel mooier met dat biesje dan met dat gekke beleg. Die van mij ligt in een hoekje.....schaam schaam ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi jurk en dat geeft wel voldoening af en toe zo'n snel-klaar-project. Ik vind het model van de Burda-overslagjurk wel erg mooi.
    Ik ben nu met een rok bezig van de stof die je ook gekocht hebt bij Bbms. Alleen in de grijs/zwarte kleurstelling. De rood/zwarte was al snel uitverkocht. Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Staat je prachtig zowel het model als de kleur.
    Bij mij ligt het jurkje geknipt klaar.
    Veel plezier in Limburg.

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gaaf hoor.....mooie kleur ook.....!!...liefs van mij...........♥.. ♥... ♥....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Staat je mooi dat kleurtje!

    Groetjes, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Helemaal geweldig en ook wel eens lekker om iets voor jezelf te maken.

    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mijn god, wat kan jij toch snel en goed naaien. zit ik te knoeien aan een schortjurkje... het schiet niet echt op bij mij en aanpassen doe ik niet aan en jij...prachtig jurkje is het geworden, het staat je mooi! fijne zondag. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige kleuren het jurkje staat super leuk.
    Altijd fijn van die snelle modelletjes.

    Fijne zondag,
    Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey, dat patroon ligt hier ook klaar, goeie tip voor de schouderbreedte en dat beleg, dank je. Ik ga er zo snel mogelijk mee aan de slag, de tricot stof kocht ik vorig jaar al, ook voor de kerst, zo gaat dat vaak hé?
    De jurk, en de rest, staat je prachtig.
    Groetjes, Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat zie je er prachtig uit! Ik kom niet verder dan grijs, bruin, zwart en donkerblauw ;-) ben benieuwd naar je andere projecten..
    Veel plezier in Limburg!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige jurk! en zo mooi met die rode jas!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Daar zijn we weer ;) Wat een leuk jurkje en wat staat het je goed, wow! Je hebt je (andere) roeping gemist hoor, als model. Kleedt prachtig af en juist op zo'n modelletje en met zo'n stofje zie je álles... dus dat het door een prof in elkaar gezet is, mag duidelijk zijn. Topper!
    Groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (14) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (3) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)