maandag 16 januari 2012

't is gelukt!


Ik hou van details die met de hand zijn aangebracht. Zo ook deze kruisjes op de kruisingen van de verschillende stofjes.


Ik heb rood gebuikt, lichtblauw, appelgroen en ceriserood...

Het was even hannesen om de makkelijkste manier die kruisjes aan te brengen. Uiteindelijk was het het handigst om de lapjesdeken over de strijkplank te draperen. De lapjesdeken is doordat de tussenlaag een zomerdekbed is best wel onhandig zwaar, maar gelukkig is mijn strijkplank een zwaar exemplaar en kan hij niet omkieperen. 

Aan het eind van de ochtend ben ik verder gegaan met aanbrengen van de kruisjes... Na een paar uur was dat klaar... even pauzeren... Het was wel een late lunch, maar de meegenomen bolletjes smaakten prima.


Dan de lapjesdeken even op de grond gelegd om te kijken of ik alles had gedaan... en of er niet iets aan het trekken was. Je weet maar nooit. Ik heb één speld ontdekt, gauw daar ook een kruisje op geborduurd en dan is het tijd voor de afwerking... 


Eerst het te veel aan dekbed afknippen. De lagen op elkaar spelden en aflocken... is het dikke van het dekbed gelijk een beetje geplet, want door het knippen ploft het dekbed een beetje uit elkaar.
Daarna repen knippen voor de randafwerking. Ik heb rode ruitjes genomen. Staat er gezellig bij, de stroken aan elkaar stikken en daarna op de zoom stikken. 

Ineens wordt ik gebeld door Rem, hoe laat ik kom eten... Huh? eten? Tis al donker? Had ik effetjes niet opgemerkt.

Daarna de naad strijken, rand omklappen en strijken, zodat ik het bij thuiskomst als Bridget naar bedje is met de hand kan afwerken. Ik kan natuurlijk ook voor snel kiezen en het hup onder de machine gooien, maar ik heb al alle lapjes met de machine aan elkaar gestikt, hoort eigenlijk met de hand, hè... Zo'n rand is met de hand ook veel mooier, en kan prima de wasmachine en droger weerstaan. 


Dus wil ik de rand netjes met steekjes om de halve cm met dubbele draad vastzetten... Heb ik naast de geborduurde kruisjes ook een stukje handwerk verricht.


En nu is 'ie af... het is nu te donker voor een foto, want mijn flitser bakt er werkelijk niets van, dus morgen komt de kiek wel van de lapjesdeken bij daglicht... Ik hoop zo dat Bridget hem ook zo mooi vindt...

14 opmerkingen:

  1. Mooooooi, superdeken heb je ervan gemaakt.
    Bridget is er vast heel blij mee.

    Groet Annelie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wow wat is ie mooi geworden, ik houd van die soorten stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de stofjes die je gebruikt hebt allesinds al heel vrolijk!!! Je hebt zeker je best gedaan!!! en het is heel mooi geworden
    Maren

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij wordt echt heel erg mooi!
    Die kruisjes zijn inderdaad een super detail dat maakt het geheel echt af.
    Groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bridget de deken niet mooi vinden? Volgens mij doet ze een dansje door de kamer als ze hem ziet!!
    Ik vind hem geweldig geworden, wat een werk maar ook wat een gaaf resultaat!

    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  6. in 1 woord? Prachtig! wat een tijd en aandacht heb je er aan besteed. super hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind hem prachtig geworden en de kruisjes zijn supermooi! Zo heb ik eens een Redondo versierd. Door aan de bovenkant een stuk of 7 kruisjes te maken over de stof-overgangen. Alvast gefeliciteerd met Bridget's verjaardag en een hele gezellige dag. Bridget is er vast dolblij mee. Ik vrees alleen dat je oudste dochter er ook één besteld. ; )

    Groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat knap dat je de deken afgekregen hebt. Hij is prachtig wat zal ze er blij mee zijn. Is ze vandaag jarig? Dan alvast van harte gefeliciteerd met je dochter.
    Fijne dag en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow zeg, echt super!!! In de tijd dat ik beddengoed verkocht, verkocht ik ook zoiets soortgelijks van PIP en dat kostte 150 euro!! En die van jou vind ik nog mooier.
    Maar de rand met de hand vastzetten? Ik ben eigenlij wel benieuwd heo je dat doet en hoe dat eruit ziet. Ik zou dat nooit zo netjes als het naaimachine kunnen. Neem je hem een woensdag mee?
    Maar in ieder geval complimenten en gefeliciteerd met Bridget!Vandaag is ze toch jarig?
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met je dochter. En fantastisch dat deze mooie deken precies op tijd af is voor haar verjaardag. Hele mooie kleuren heb je gebruikt en ik zal je website nog even bekijken voor de Tilda stofjes.

    Leuke dag gewenst.
    Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig-prachtig-mooi-snel-kunstwerk etc etc Vandaag is een meisje heel gelukkig geworden!! fijne dag en gefeliciteerd. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echt heeéél mooi!Ondanks je niet fit zijn een prachtige cadeau!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een werk en wat een eer heb je ervan, prachtig! Hopelijk voel je je gauw weer wat beter, sterkte hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super mooi geworden! De details maken hem nog specialer.Gefeliciteerd met Bridget.
    Groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (16) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (74) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) Dusty-top (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (4) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (4) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (2) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (52) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (4) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (28) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (2) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (36) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)