donderdag 5 april 2012

Bridget is een beetje sip...


Dit is haar favoriete jurkje... de mouwloze Elodie van twee jaartjes geleden... van een prachtig engels stofje van héél licht acqua met bloemetjes, ze heeft hem ontzettend vaak aangehad...


Maar helaas... Bridget is gegroeid... en het jurkje niet. Het jurkje heeft maatje 122 toen ze 7 was. Vorig jaar heeft ze hem nog wel vaak gedragen, maar hij ging toch al een stukje minder lekker zitten... en nu met haar 9 jaartjes heeft ze maat 140... tsja... dat past natuurlijk niet meer.


Deze strik op de rug, vond ze geweldig. In plaats van een smal bandje had ik een brede reep stof aan het voorpand gestikt. Ze wilde hem niet zelf strikken, want dat kon mama toch véél mooier... en ik strikte heel graag de mooie strik.


We gingen vandaag eens kijken wat er nog past voor van de zomer... ik vrees niet zoveel meer... want ze is flink in de lengte geschoten en begint heupjes te krijgen...


Ze wilde toen héél graag kantjes, bandjes en roezeltjes... en die zitten allemaal verstopt onder haar rok, maar tijdens het lopen, draaien en zwieren zie je de kantjes toch wel in het zicht floepen.


Ah... wat sneu toch, dat zo'n jurkje niet efkes meegroeit hè... maar ik heb toch een plannetje met dit modelletje en jurkje...


Natuurlijk zal ik voor aankomende zomer nog zo'n pláátje maken. Ik kom vast wel een mooi stofje tegen dat haar net zo bekoort als dit mooie pastelbloemetje...


En deze jurk krijgt gewoon een tweede kans. De jurk is tig keer gewassen, maar heeft daar totaal geen sporen van. Ik ga de jurk recykleren... Er zit veel stof in het jurkje, en daar zal ik toch best wel wat mee kunnen aanvangen... Bridget's gezicht licht helemaal op dat ze nog een zomer van het mooie stofje kan genieten... Ik ga binnenkort meten wat ik er mee kan doen... en jullie laat ik het natuurlijk zien wat ik gebakken heb...

12 opmerkingen:

  1. Dat kan toch een práchtige rok opleveren?! Gaat haar vast geweldig staan. Leuk he, als ze zo gehecht raken aan een kledingstuk. Dubbelleuk als je het zelf gemaakt hebt - iets waar ik 0.0 talent voor heb ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer he! Hier ook een meisje van 9, die bijna overal uitgegroeid is. Jurkjes die niet meer om de billen passen en veel te kort zijn geworden. Kleine meisjes worden (veel te snel) groot!
    Je maakt vast iets prachtigs van haar "oude" jurk. Fijne Pasen!
    Liefs Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach wat sneu.... ik herken het hoor als iets niet meer past wat ze heeeeeeeeeel mooi vinden !
    Maar ik weet zeker dat eenzelfde jurkje in een mooi stofje ook in de smaak zal vallen. En ik ben heel erg benieuwd wat je met het andere jurkje gaat doen, dat komt vast helemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gaaf dat je dat kan en nog eens naar de stof kijkt en hergebruikt, ik ben benieuwd! fijne paasdagen. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alweer zo'n creatief idee en ik snap dat je dochter daar blij van wordt.

    Fijne dag vandaag.
    Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan me voorstellen dat ze wat sip is, zo'n mooie romantische jurk! Ik herken het probleem helemaal, ik heb het soms zelf moeilijk om afscheid te nemen van bepaalde jurken en zeker als de stof helemaal mijn ding was. Leuk dat je hem nog gaat recyclen!
    groetjes,
    vicky

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou mams.. je weet wat je doen moet! ;)
    Het gaat hard he met de meiden.. ze groeien de pan uit! Hier ook! Maar... dat houdt ons wel lekker bezig zo! Ik ben benieuwd wat het gaat worden.. maar niet bang dat het niet mooi zal zijn!

    groetjes en fijne pasen... Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is dan ook wel een pracht van een jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jammer is dat hé! Hier ook hoor: ik kan toch minder gemakkelijk afstand doen van te kleine zelfgemaakte kleding :-)
    Een mooie zwierige rok zou natuurlijk super zijn van deze stof, ben benieuwd naar het resultaat van je recykleersessie!
    Hier ook zo hoor, dochter had vorig jaar mt. 152 qua lengte, nu allemaal te kort. Zoals Petra zegt, we kunnen weer aan de slag :-)
    Grtz en fijne dagen,
    Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn dochter had er ook altijd moeite mee als ze te groot was geworden voor haar favorieten jurk. Een rokje was dan vaak een oplossing om er nog even wat langer van te genieten. Ik ben benieuwd wat jij gaat recykleren.
    Fijne paasdagen en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hay meis,

    Ohhh...ik schaam me diep...hoe lang ben ik al niet bij je op visite
    geweest meis?
    en wat heb ik toch een mooie posten gemist....sorry!

    Ik heb het gevoel dat ik uit een lang winterslaap ontwaak...
    Ben helemaal met de zwangerschap van Lisa bezig geweest...
    En klein Sophie ann is een schatje een wondertje..
    ik wil je dan ook benamen voor je felicitatie!

    Wat is het zonde als je uit je lievelingen jurkje groeit lieve Bridget..
    Maar ik weet zeker dat je moeder weer een prachtig ander jurkje voor je gaat maken liefje...
    En zeker net zo schattig als dat dit jurkje was...

    Dag meisies....wens jullie fijne Paasdagen,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ben benieuwd wat het wordt
    En kleine meisjes worden zo snel groot
    Veel liefs Zohra

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)