donderdag 12 april 2012

Op papier... Ik heb hem!!... verzameld... en hij doet het



De titel is een ratjetoe.... maar het slaat op de volgende dingen. Voor Bridget staat de Elodie op papier... en dat kwam zo. Iemand uit Canada wilde voor haar dochtertjes de Elodie maken, en ze vroeg advies voor welk Tildastofje... Want ze kan de stofjes niet in het echt zien. Voor haar jongste uk kreeg ik de vrije hand. Haar 9-jarige was weg van de witte Tilda met vogeltjes... Nu heeft dat vogeltjesstofje een repeterend patroon, dus wilde ik controleren hoe de rokbanen uitkwamen (de rokbanen moeten natuurlijk geen rommeltje worden qua vogeltjes). Dus patroon uitgeraderd. Rol stof uitgelegd over de tafel en de rokdelen neergelegd... Dus twee vliegen in één klap, ik weet nu zeker dat wat ik aan materiaal meegeef klopt, en voor Bridget ligt het patroon al klaar om een zomerjurkje van te maken. Verzenden naar Canada is een dure hobby (nooit geweten namelijk € 24,00 voor een pakket gewoon verzenden), gelukkig gaan vrienden daar naar toe en wordt het pakket (wat al vrolijk ingepakt met strik in een tas zit) opgehaald.

Eind vorige week kwam mijn meetstok eindelijk binnen. Ze waren eerst niet te vinden. Ik kon alleen maar antieke exemplaren vinden, daarna waren de gewone uitverkocht, maar uiteindelijk bleek één klant hem toch niet te willen en kwam hij met spoed mijn kant op. Ik heb nu een officieel geijkte meetlat. Dat werkt een stuk lekkerder hoor!


Lang ding hè... 1 meter + handvat...

Dit zijn de lapjes die ik voor mezelf heb uitgezocht. Begin deze week plopte er ineens een ideetje op voor een jurkje. Nu heb ik alleen nog geen patroon, maar als ik die niet vind is het ook geen ramp, dan bak ik er zelf wel eentje. De kleurtjes zijn lekker fris vrolijk en lente... Helemaal zin in. Ik wil er eigenlijk een donkerblauw bolerootje bij hebben, ik moet nog even kijken of ik nog tricot heb in die kleur...

Het lockgaren staat ook al klaar. Het naaigaren nog niet, maar dat komt omdat ik nu nog met donkerblauw bezig ben... dus dat gaat morgen die richting op.


Dit is even voorlopig mijn naaiplekje en ik zit er heerlijk. Kijk lekker naar buiten, zit nooit met mijn snoet in de zon, dus dat is wel lekker. Alleen mijn zetel... de houten kruk, niet slecht voor mijn onderrug hoor (zie stukje van gisteren), want ik zit keurig rechtop. Maar mijn achterwerk begint langzamerhand (gelukkig) weer dunner te worden en dan zit zo'n hard oppervlak toch wat minder. Maar ja, ik was wat lui om mijn bureaustoel uit het kantoor te halen... mja... wie lui is moet op de .... zitten! hahaha.


Kijk en mijn bel doet het nu perfect. Is niet meer van het glas afgevallen, dus ik hoor uit dit kastje rechts luid en duidelijk dingdong!

Dat is wel handig, want morgen is er Stoffenbeurs in Woerden en misschien heeft er wel iemand na al dat lopen langs al die kramen en natuurlijk sjouwen met zware tassen wel zin in een bakkie leut met koekje en even gezellige blik werpen in mijn galerie. Kijk en dan is zo'n bel natuurlijk wel handig, hahaha.

Ik ben morgen open van half tien 's ochtends tot half drie 's middags.

6 opmerkingen:

  1. Als het voor mij dichterbij was, kwam ik dat bakkie zeker halen :-) Heerlijk stekkie zo voor het raam joh, super. Maar dat krukje: dat zou ik niet lang uithouden!
    Succes met je mooie stapel lappen, en benieuwd wat het wordt.
    Grtz, Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet je galerie er toch gezellig uit, met al die mooie lapjes. Ben benieuwd wat voor Elodie je gaat maken, blijft echt een superpatroon joh, ga het er binnenkort ook weer eens bijpakken.
    Enne....ik ben natuurlijk ook benieuwd naar wat je voor jezelf gaat maken. Volgende week een neiuw gemaakt kledingstuk aan als je op stap gaat 's avonds?,haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,ik volg altijd jouw blog, maar nog geen reacie achter gelaten, dus
    bij deze. Leuk en interresant wat je allemaal meemaakt en wat je doet.
    Dat krukje leuk mij ook niet wat, maar de buro stoel zal wel snel volgen. En die stapel lappen die heb ik bijna het zelfde in de kast liggen, alleen om zomerkleren te naaien nu met dit koude weer kan ik nog
    geen zin in krijgen en ik heb ook weinig inspiratie, en s'vonds te moe in mijn hoofd om nog wat te doen. succes op je nieuwe stekkie!!!
    gr jennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi, tweede poging om een reacie te plaatsen, ik volg je blog altijd en leuke dingen zet je er altijd op, doe ik je niet na.Bevalt je stekkie goed? zo te zien wel.Die stapel lappen heb ik bijna het zelfde, nu alleen nog inspiratie en mooi weer.
    gr jennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke stof heb je voor jezelf uitgezocht, ben nu wel benieuwd wat voor model je gaat maken. Hier ook jurkjes voor mijzelf in de planning.

    Helaas zit je beetje ver voor mij om koffie te doen maar zoals ik al eerder zei als ik een keer in de omgeving ben dan kom ik echt koffie doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heey meisje,

    Wat ziet je werkruimte er toch ontzettend leuk en fris uit...
    en die stofjes overal...super!
    Die blauw stoffen zijn waanzinnig mooi !

    En natuurlijk zou ik heel graag eens op de koffie bij je komen...
    lekker klessebessen en rond neuzelen bij je heerlijk..

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (14) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (168) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) gala (1) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (3) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (75) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kraag op staander (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (2) mouwsplit met manchet (1) museum (1) muts (4) naaien (3) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaitechnieken (3) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (78) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) Saskia's keukentafel (3) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (27) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (5) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonder patroon (1) zonnetje (3) zwemdiploma (3)