maandag 23 april 2012

Rokje 111 uit de Knip rokjesbijlage mei 2012


Ja, foto's van mijn rokje genomen met de zelfontspanner. Ik bedacht ineens dat ik het rokje nog niet op de kiek had en dat dat misschien vanmiddag ook niet zou lukken, dus... dacht ik ineens aan de zelfontspanner... Niet dat ik die ooit heb gebruikt... of dat 'ie op het toestel zou zitten. Gebruiksaanwijzing ligt hier niet op kantoor, maar gelukkig even wat googlen... en ik zie het teken voor de zelfontspanner... even kijken of mijn toestel die ook heeft... YES... en ploep!! gelukt!

Nu nog "normaal" op de kiek komen... en dat is iets lastiger... want ik ren steeds heen en weer om het zelfontspannerknopje in te drukken en dan de "aan" knop, maar na 4 foto's heb ik de goede hoek te pakken... en staat mijn rok er ook goed op. Er zit een loopsplitje in, was even weer wennen. Vorig jaar zomer voor het laatst een loopsplitje gemaakt in een zomers jurkje, maar deze keer ging het een stuk sneller.



Ik vind de rok goed gelukt. Ik heb wel wat veranderd... tsja... dat doe ik nou nooit, ahum. De rokbaan voor heeft van origine een naad middenvoor... die heb ik weggelaten. Eigenlijk hoort de rits middenachter... verplaatst naar de zijnaad, omdat ik in de tailleband achter elastiek wil hebben, zodat de rok altijd netjes aansluit en niet aan de wandel gaat.

14 opmerkingen:

  1. Je rok is leuk, maar je laarzen die zijn echt gaaf ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik kwam ze tegen in de kast... ik had gelijk zin in stoer, dus ook een leren jasje erbij (was een beetje frips vandaag).

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
  2. Hele leuke rok, daar kun je goed mee combineren. Zoals ik 'm in de Knip moest ik wel wennen aan de lengte. Ben helemaal aan de korte rokken gewend. Maar bij jouw vind ik heel leuk staan. (alleen geen rok om mee te fietsen denk ik)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk het ook niet, misschien wel met een dameszadel...

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
  3. prachtige rok is dat! de lengte is precies goed en hij valt ook enorm mooi! En dat model staat je heel goed ook!

    groetjes,
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi zeg! En alles weer op elkaar afgestemd! Het lijkt serieus wel of er een echte fotograaf bezig is geweest,heel handig een zelfontspanner!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja hij staat je goed hoor, had hem natuurlijk al in reallife bewonderd.
    Maar de fotoos zijn goed gelukt joh met de zelfontspanner, Ik probeer het ook wel eens, maar moet dan veel klikken om er uiteindelijk 1 redelijke bij te hebben, haha.
    groetjes DAnielle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige rok heb je gemaakt! Hij staat je goed! Hadden we toevallig al een klein stukje rok kunnen spotten op de foto's van de workshop bij Daniëlle?

    En je laarzen zijn echt gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geworden! Aan de foto's is niet te zien dat je heen en weer moest rennen voor de zelfontspanner, goed gedaan. Waar google al niet goed voor is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In het begin had ik wel foto's dat ik nog heen of al weer terug liep... hahaha.

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
  8. Heel leuk geworden. Goed gecombineerd met het jasje en de laarzen.

    Grt. Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha, wat leuk, weer eens een naaiproject op het blog! En erg mooi geworden, lijkt me een fijne en makkelijk te combineren rok!!! Staat je ook erg goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. kei leuke rok.en die laarzen en het jasje maakt het helemaal af

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dus eigenlijk heb je een hele andere rok gemaakt hahahahahaha maar leuk is ie wel, staat je hartstikke goed !
    Ik moet me nog goed verdiepen in die Knip én de Burda, wat moet ik nou als eerste maken ?!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)