zondag 20 mei 2012

Een nat pak...



Gisteren heerlijk in de tuin gezeten. Lekker kussentjes op de bank en stoelen gelegd... Ik heb in boekjes zitten neuzen om een leuk patroon voor een rokje te zoeken. Ik weet aan de ene kant wat ik zoek, maar aan de andere kant ook weer niet. Ik zit mezelf in de weg lijkt het wel... ik laat ook te veel boekjes toe, want na de ene stapel ga ik de volgende stapel halen...

Opeens wordt ik geroepen, voor het avondeten of zo, géén idee, maar ik vergeet de boekjes en de kussens compleet...

Vanochtend stond ik ijverig in de woonkamer te stofzuigen, hélemaal niets door. Ik ga de gang stofzuigen, ook nog niets door. Totdat Rem ineens naar de gang komt en zegt "Heb je de kussens er net opgelegd... of eh...". Bij het woordje "of eh..." denk ik "O vergeten!"... maar verder nog niets, en Rem vervolgd zijn zin... "... want er liggen boekjes... en het heeft geregend." Boem... de schrik, o nee, m'n boekjes! Hélemaal vergeten! Ik loop gelijk naar achteren, en ik zie een grote stapel van een minstens 15 boekjes drijfnat op de bankkussens liggen...

Ik pak de stapel, het is lóódzwaar. Ik loop direct naar binnen naar de eettafel en ga gelijk inventariseren... Er zijn drie boekjes met lichte waterschade... zes kunnen, snif snif, direct in de papierbak, het valt gewoon uit elkaar. De resterende probeer ik voorzichtig de pagina's los te maken, de patroonbladen haal ik los en drapeer ik overal over heen...

Het is nu half negen 's avonds, de boekjes heb ik de hele dag losgebladerd en in het zonnetje van de erker laten drogen... Er zijn nog vier boekjes nog steeds niet droog... Ik baal wel, want het zijn natuurlijk allemaal boekjes van een aantal jaren terug... grumble grumble, hoe stom kan een mens zijn door patronenboekjes buiten te laten liggen.

Ik heb dus nog steeds niets uitgeraderd en geknipt...


12 opmerkingen:

  1. leg ze maar in de koelkast dan drogen ze vanzelf klinkt raar maar onderlaats had ik dus een fles in mijn tas en je raad het al. mijn agenda enz nat, bij thuiskomst de agenda in de koelkast gelegd en ja hoor alle blaadjes los en droog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooooooooooooooooooooh sufferd, dat vergeet je ook nooit meer. (snif... wat zonde toch)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh dat is balen!! gebeurt je nooit weer!!

    PS:
    Heb je mijn mail en foto's ontvangen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gebeurt me inderdaad nooit meer!!!

      Ja, ik heb je foto's ontvangen!

      Groetjes, Nicole

      Verwijderen
  4. Neeee, dat is echt heel erg jammer, wat zul je balen... hopelijk drogen de patroonbladen die nog te redden waren nog goed op.. Je had gelukkig dus niet je nieuwe boek 'Droomjurken'nog buiten liggen?

    groetjes, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pfew, nee gelukkig niet mijn nieuwe boek!!

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
  5. O, wat jammer! Hopelijk kan je de rest nog 'redden', die tip van Corina is uit te proberen! Maar je hebt vast nog wel boekjes om een patroon uit te zoeken vandaag :-)
    Grtz, Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent niet de enige. Wij waren ook de tuinstoelkussens en de parasol vergeten binnen te halen. Alles zeiknat. Maar de zon heeft het zondag allemaal weer gedroogd. Succes met je patronenboekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zonde zeg dat je boeken nat zijn geregend. Ik hoop dat de rest nog te redden is.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohnee... misschien kun je een lijstje maken van alle boekjes die niet meer te redden zijn. Dan zijn er vast dames die je aan een nieuw exemplaar kunnen helpen...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Da's niet leuk natuurlijk, zal je vast niet meer gebeuren. Weer een rede meer om nieuwe boekjes aan te schaffen, hihi. Maar wel sneu nu al die retro teug in is.
    Liefs Zohra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Och wat jammer nou, gelukkig niet het kadootje, dat zou echt zonde zijn.
    Verder lijken mij de tip van Ieke en Corina me een goed idee.
    Ik ben benieuwd wat je straks voor rokje gaat maken. Ik kan eigenlijk niet wachten. En weer bedankt voor je previeuw v.d. Knip, dan heb ik lekker voorpret.

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)