maandag 18 juni 2012

Burda style 07/2012


Gisteren de Knip op de mat en vandaag de Burda in de winkel. Natúúrlijk neem ik die gelijk mee... het is lekker zonnig als ik hem ga halen en de cover bezorgt me een vakantiegevoel... Ah... nog drie weekjes school en dan begint de zomervakantieperiode... Alles lekker weer in een standje lager... en natuurlijk ook veel leuks maken achter de naaimachine.


Dit setje is gemaakt in de Indigo tint, maar het is zó donker dat het wel zwart lijkt. De bermuda heeft plooitjes en dat is ideaal als je bredere heupen hebt en/of stevige bovenbenen. Dan valt de broek gewoon veel mooier. Het blousejasje is qua model een kort pyjamajasje. Heel eenvoudig en héél recht. Naar mijn smaak iets té recht, maar dat zal wel komen, omdat mijn lijf niet recht is, hahaha.


Dit is een setje met wat tegenstrijdigheden. De rok is er eentje met een mooie sjieke getailleerde perfect sluitende snit... de top is... wijd, recht, plomp.... vormeloos... met een klein kraagje...Hm... Volgens mij zal het bij een tenger postuur, met niet te veel voorgevel wel staan, maar... mja... ik vind het zonde voor bij zo'n mooi rokje.


Een HIJ/ZIJ overhemd. In de maten 40-48 (ZIJ) en 46-54 (HIJ). Het is een klassiek model overhemd, met een opstaand boordje, blinde knoopsluiting en een rondlopende zoom. Ik snap alleen niet waarom de damesmaat pas bij maat 40 begint, want er zijn natuurlijk ook dames met een kleinere maat die samen met hun man in twin-look willen lopen, hahaha.


Dit is een heel lief blousje met raglanmouwtjes. Ik vind het een dot van een blousje, hier is 'ie gemaakt van chiffon, maar is natuurlijk ook leuk van broderie, batist of gewassen zijde.


Deze broek is een easy broek, met een uitleg verderop in het boekje. De broek heeft een grappig detail, de broek sluit met een striklint en door dat striklint aan te trekken ontstaat er een cirkeltje op je buik... een platte buik lijkt me wel handig bij zo'n eye-catcher!


Dit vind ik een prachtig plaatje. Het is een eenvoudig zwart wit, hele mooie accessoires (oud fototoestel, hahaha) en ontzettend mooie sandaaltjes. Ik heb nog nooit zo'n leuke, aparte en stoere bovenkant gezien bij sandaaltjes.

De broek heeft een mooie smalle snit, perfect voor wie slanke benen heeft. Aan de onderkant zit een klein omslagje, die het nèt een sjiek cachet geven. De top is heel eenvoudig van snit en héél mooi met de kleine details middenvoor en kimonomouwtjes die door een koordje bij de schoudernaden wordt gerimpeld.


Dit is een heel mooi jurkje, perfect little dress om mee te flaneren. Het mouwtje heeft een plooitje en is hoog geknipt en is dus tegelijk ook schouderband. Maar hou rekening mee met de bandjes van je beha... die moeten aardig aan de buitenrand van je schouders komen, want anders zie je het bandje zitten en dat is zonde. Het jurkje heeft drie kleine springplooitjes in een naad aan de zijkant van het voorpand.

Een héél leuk jurkje om te maken en nog leuker om aan te trekken, hahaha.Ik wil deze wel graag maken hoor!


Een heel leuk eenvoudig blousje. Simpel van snit, leuk met driekwart mouwen en midden voor een splitje met een eenvoudig drukkertje als sluiting . Echt een leuk blousje voor op een jeans of een linnen broek, of zoals op deze kiek een kort stoere broek(je) hahaha, want het heeft exact de " lengte" van het broekje van Daisy van de serie Dukes of Hazard, hahaha.


Hahaha, kijk naar de technische tekening en je gelooft niet dat deze dame op deze leuke kiek een dubbele vierkante lap aan heeft, maar het is ècht zo... Men neme een schattig stofje, knipt twee vierkante lapjes, twee driehoekjes en een strikceintuur... en dan krijg je dit. Kind kan de was doen of te wel, iedereen die kan meten en recht knippen en naaien kan dit maken. Superleuk!! Leuke workshop voor een tienerfeestje, hahaha.


Dit blousje is ook wel leuk, maar vind ik persoonlijk te braaf. Ik vond de vorige met die gekke vierkante lapjes leuker en komischer.


En dit is een snoes van een blousje. Schattig lapje, leuk afstekend biaisbandje waarmee de mouwtjes en de hals is afgewerkt. Dit modelletje kan je op allerlei broeken en rokjes dragen... Doordat er bij de hals wel veel rimpeltjes zitten is een dun soepel stofje het mooist.


Dit is een heel mooi getailleerd blousje, waarbij de hele blouse in delen in elkaar is gezet. Dit modelletje kan je dus maken van verschillende stofjes, of zoals het voorbeeld in één soort stofje en door sierstikseltjes de snit accentueren. Zoals hier met een heel eenvoudig stofje met een werkje erin lijkt mij het mooist.


Nog een mooi blousje, héél eenvoudig van snit, en geen lastige onderdelen zoals manchetten of zo. Ik denk dat dit blousje best wel snel in elkaar zit.


Bodybuilder versus jaren 50 poppetje... Ik moet toch wel héél erg lachen om de tekening naast het fotomodel met snoezig zomerjurkje aan... Het bovenlijf lijkt wel van een man, op de nek een klein koppie en onder de rok iniminibeentjes... Nee... iemand was volgens mij even in de war, hahaha.

Het jurkje is er eentje met een héle aparte snit. Het jurkje lijkt heel lastig, maar met precies naaien en de hoekjes goed en exact starten en eindigen krijg je hele mooie scherpe hoekjes en wordt het jurkje heel mooi. Het wordt wat lastiger door het paspelband, want dan is het net een stukje lastiger om mooie strakke hoekjes te maken. Wil je toch een kleuraccent, maar denk je dat een paspel er tussen zetten net een straatje te ver is, gebruik dan een sierbandje dat je erop stikt. Bij de fourniturenwinkel hebben ze van dat smalle geweven band, wat zich heel makkelijk laat leiden en ook strakke hoekjes laat maken.


De shorts heeft een gladde snit met iets uitlopende pijpjes. Kleuraccenten in de zijnaad en zoom komen terug in het "topje"... mja... meer een reepje stof... niet echt geschikt voor een voorgevel ouder dan die van een tiener met maximaal een kleine cup B. Hahaha, dus gewoon een leuk topje of hemdje... Dan zit je iets relaxter.


Dit is een verlengde striktop. Ik vind het flapje niet zo charmant staan, net een slabbetje, dus ik zou dat gewoon afknippen en netjes afwerken met een tunneltje voor de striklinten... Alleen moet ik toch aan één ding denken.... wat bedekt de achterkant nu eigenlijk?? Alleen maar draagbaar op het strand.


Dit topje lijkt een beetje op het topje van een aantal foto's terug, maar dan iets korter en zonder strikceintuur. Ik vind de versie langer en met strikceintuur mooier.


Dit rokje is gemaakt van twee sjaaltjes. De korte laag is niet rondom, dus als de rok opwappert, en sjaaltjes zijn meestal nogal licht en luchtig, dan... eh... sta je er een beetje bloot bij, maar voor op het strand is dat vast geen ramp, hahaha.


Een mooie sjaal, elastiek en een tunneltje dan heb je een luchtig strandjurkje om aan te trekken als je bij een strandtentje gaat lunchen.


Dit jurkje is ook weer gemaakt van een vierkante lap, maar doordat het schuin wordt gedragen, met een kant een blote schouder, krijgt het jurkje een zwierigheid, doordat de omgeslagen rand gaat fladderen. Héél leuk jurkje voor aan het strand óf zwembad.

Van een sjaal wordt er ook nog een eenvoudige strandtas gemaakt, zorg er wel voor dat de binnenkant een stevige voering heeft, want anders gaat zo'n sjaal snel stuk.


Ieks, van gehaakte bikini's krijg ik de kriebels. Het draagt totaal niet lekker, het blijft úren nat... en je moet qua voorgevel maat doperwt hebben, want anders komt je in de problemen, zeker als het nat is.

Ik vind gehaakte topjes ontzettend leuk, maar bikini's in deze kleurtjes en prints. Néé!! Ieks, ieks, ieks!

Iets minder ieks... maar dat komt doordat het toch een elegant plaatje heeft zonder rare printjes en ieks-kleurtjes.

Bij de technische tekening staat "puristisch"... Hm... de kleuren zijn wel puur geel, puur rood, puur blauw en puur wit... Laat ik het dan daar maar op houden, want ik vind dit modelletje voor niemand veel goed doen... zeker niet met die grove band met knopen....


Bij deze tekening staat "geraffineerd". Ik vind er geen bak aan!


Foto linksboven... Sjucht... Foto links onder... als je van retro houdt is dit een leuk retrojurkje, maar svp wel leuke stofjes nemen hoor!

Het jurkje rechtsonder. Hier staat bij dat de jurk de buik, heupen en billen verdoezelen. Dat komt door de plooi aan de bovenkant, dat is de eye-catcher en de gekleurde zoomstrook die een accent aan de benen geven. Het midden gedeelte, buik, heupen en billen is gewoon verstopt onder een soepelvallend stofje dat zwierig valt door de plooi. Het is gewoon een mooi jurkje!


De buikverdoezelaar. Het is jammer dat ze zit, want het is een héél mooi en simpel modelletje waar je met de juiste verhoudingen van wijd en strak het accent ligt op het rokje dat gestikt zit aan een groene band en een zijsplit met drukkertjes. Door de eenvoudige halslijn en iets bloezende top is de buik gewoon verstopt. Héél mooi met mooie schoentjes zoals hier met eenvoudige espadrilles.

Maar wel jammer dat ze niet staat, dan is het makkelijk in te schatten of het wat voor je is.


Deze jurk accentueert de voorgevel door de gedrappeerde decolleté, maar de rok is ook waanzinnig zwierig met de kleine lengteverschillen en gigantische wijdten... Héél mooi van een soepelvallend stofje...


Een stijlvol jurkje in charleston stijl. De halslijn krijgt door de striklinten wel een beetje een matrozenlook... dus... ehm... vind ik niet zo wauwie. De snit is heel geschikt voor een recht figuur. Maar ik zou dan wel een ander kleurtje uitkiezen dan hier is gedaan, want ik vind dit toch wel behoorlijk sombertjes...



Blijkbaar ben ik een foto vergeten te nemen... dus die komt er zodra het weer licht is... Yep... vanochtend snel gekiekt... Tada... het is toch een schoon jurkje!

De grote maten serie vind ik prachtig! mooie lijnen, er wordt niets verstopt, je mag er zijn, met super decolleté's!

Dit is een prachtig jaren 50 jurkje. Ook het stofje past er perfect bij. Dit modelletje is ideaal voor dames met een taille. De mouwtjes zijn bééldig, mooie decolleté, mja... ik zou hem zo maken... waarom zit dit jurkje ook niet bij de gewone maten. Hè, ik vind dat ze toch eens moeten nadenken over dat de maten gewoon van 34 tot 52 moeten lopen hoor... Véél leuker en heeft iedereen véél meer modelletjes in één boekje.



De foto linksboven is een pracht van een shirt, een wauw-decolleté, prachtig getailleerd door de strikbanden. Het rokje erbij heeft dezelfde snit als de jurk met stippen (je weet wel die in de armen van die charmante matroos!!). De foto linksonder is ook weer zo'n prachtig shirt, bijna hetzelfde model als de blauwe erboven, maar dan zonder strikbanden... wil ik ook wel in mijn kast hebben. De foto rechts... hm... nee! Vind ik niks, maar het zou me niet verbazen dat de stofjes en combinatie van die stofjes de zaak verergert...


Alweer zo'n leuk jurkje met een pracht decolleté. Kleine mooie mouwtjes, mooi getailleerd, perfecte lengte en schitterende schoentjes erbij... Mja... helemaal mijn ding!!


De rok is praktisch gezien een tikkie te lang, maar ik vind het een mooi plaatje. Mooie eenvoudige blouse met een lange wijd uitlopende rok met volant. Mooi plaatje en mooie stofjes.


Oh, wat snoepig, ik waan me gelijk in Italië... dit zie je veel in Italië in de winkels liggen... vaak achter glas in vitrines (nee! is géén geintje...). Vaak in vitrines óf in plastic hoes verpakt. Het leuke is... nu kan je het zelf maken... Oooo jammer... Bridget is vééél te groot!!


Zo mooi, en dat met eenvoudige kleuren en materialen. Gewoon een accent van een biesje en dat heeft zoveel effect. Prachtig!


Een schattig doopjurkje. Eenvoudig van snit, mooi stofje, meer heb je niet nodig...


Snoezige setjes... voor meisje en jongen. Snoepig!! Misschien kan de beer van Bridget zo'n setje wel aan... Hm.... hahaha.

4 opmerkingen:

  1. Hij is leuk, vooral die kleine pakjes! Maar helaas 4 jaar, dat gaat niet meer passen...
    groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wederom Nicole, hier staan leuke modellen in. Ben met jouw suggesties eens, qua stof, model, styling. Ik vind ook dat je de goede punten van je lijf moet accentueren. In mijn geval: leuke vrouwelijke modellen met getailleerde bovenkant en niet van die vormloze recht toe recht aan modellen die je nu veel ziet. Dan maar soms niet high fasion gekleed :) Ik denk dat ik deze ook ga halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook namens mij bedankt ik denk dat ik deze ook maar aan mijn collectie toe moet voegen. Staan inderdaad leuke dingen in voor de grote maten

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind de manier waarop je commentaar geeft zo leuk, eerlijk en herkenbaar. Echt leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)