vrijdag 8 juni 2012

Even een middagje elkaar vermaken...


Bridget is de hele week al nachtjes aan het tellen, want ze gaat vandaag uit logeren bij Keanu, het zoontje van mijn zus... Maar helaas vanochtend werd ik om een uur of half elf gebeld door Robin (zwager), dat Savannah (mijn nichtje) in het ziekenhuis ligt met waarschijnlijk een blindedarmontsteking! Ze had nu voor de derde keer een buikpijn en niet zo'n beetje, ze liep gewoonweg krom. Elke keer ging het toch weer weg, maar nu was het blijkbaar nog een graadje erger, dat ze naar het ziekenhuis moest. In haar bloedwaarden was een ontsteking te zien (hoe je dat officieel noemt weet ik niet, maar je snapt wel wat ik bedoel)... dus de logeerpartij bij Keanu kan niet doorgaan. Lijkt mij logisch... Ik leg neer... en ik weet gelijk niet meer wat ik zal gaan doen...

Bridget kwam tussen de middag naar huis en zij kwam joelend naar binnen, want ze ging haar koffertje pakken.... tsja... toen moest ik haar vertellen dat dat niet doorging... Bridget schrok héél erg, want ziekenhuizen zijn voor haar een "Ver van mijn bed show". Ze kroop helemaal op schoot, sip en verdrietig en een beetje bangig... wat gaat er allemaal met Savannah gebeuren. Ik vertelde dat ze onderzocht werd en waarschijnlijk daarna geopereerd zou worden. Hm... heel de lol van de dag was gelijk weg. Ik zei dat we vanmiddag gewoon wat leuks gingen doen... dan kunnen we het een beetje vergeten. 


Nou dat vond ze wel gezellig. Nadat ze 's middags uit school kwam ging ze direct naar boven. Ze kwam even later met een boek en twee flesjes nagellak naar beneden... Ik moest voorlezen over Kleine waterman, die van droge voeten verkouden wordt, en Cyprinus de karper. Ondertussen lakt Bridget mijn nagels met bordeauroze glitternagellak. Na het lakken en drogen gaat ze weer naar boven... ik ben héél benieuwd wat ze nu van plan is. Ze komt terug met theater make-up! Ze wil mij schminken... Oké ga je gang. Even later zit ik dubbelgevouwen op mijn stoel, zodat ik op de goede hoogte zit van mevrouw...



Daarna is het de bedoeling dat ik haar ga schminken. Ik kan alleen mijn schminksponsje niet vinden. Hm... ineens bedenk ik dat ik nieuwe schuursponsjes heb. Ik knip de groene kant er van af (stel je voor dat dat haar gezichtshuidje raakt!!) en probeer daarmee de ondergrond te schminken en dat gaat niet eens zo gek! Niet lang daarna is haar gezicht versierd, een beetje lipstick op, mascara, haartjes los en tada... de dame is klaar.

Daarna ging de bel en stond Buuf voor de deur. De partytent had een vliegles genomen en dat was niet helemaal goed bevallen, want hij lag bij Buuf in de tuin. We (Bridget, ik, Buuf en haar dochter) hebben de partytent samen uit de tuin gevist. Het is nu een opgevouwen prop langs de buiteneettafel. Wel jammer, want tijdens het uitraderen van het rokje uit het boekje Allemaal rokjes van Mme Zsazsa werkte het heerlijk daaronder. Maar goed... sparen voor een exemplaar die wél wil en kán blijven staan met harde wind...



Dit is het resultaat van haar kunstwerk... als je goed kijkt zie je op de lila bloem een groen vlindertje (met ingeklapte vleugeltjes) zitten...

Even later krijg ik een telefoontje van Monique, gelukkig!! Savannah  is geopereerd. Haar blindedarm was helaas geperforeerd, ze hebben alles schoon moeten spoelen en ze krijgt nu een penicillinekuur en moet 5 daagjes in het ziekenhuis blijven. Ze heeft inmiddels gegeten en voelt zich kiplekker, want de pijn is weg (op de wondpijn na natuurlijk, maar dat is denk ik niets vergeleken bij een blindedarmontstekingspijn). Mijn zus blijft vannacht lekker bij haar slapen en wij gaan morgen bij de dame langs in het ziekenhuis.

Ik ben blij dat alles achter de rug is en het goed prima-picobello gaat met Savannah!!! Op de een of andere manier heb je de hele dag een soort van onrust als je weet dat er zoiets gaande is met een kind (natuurlijk voor een volwassene vind ik het ook vervelend hoor, maar bij een kind voelt het anders) en heb ik de griebelonrust. Gelukkig nu weer Zen, het is achter de rug...

10 opmerkingen:

  1. Ohhhh gelukig is het goed afgelopen , dat is altijd wel spannend hoor, een geperforeerde darm ....

    Fijn dat je dochter de zorgen even kon vergeten door met jou wat leuke dingen te doen .

    Jullie zijn allebei in elk geval prachtig geschminkt ... zit het er nog op ?

    Fijne avond verder , lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jak,Met zulke berichtjes ben ik ook altijd uit m'n doen hoor.Maar fijn dat het weer achter de rug is.Gaat Bridget morgen zo zeker naar het ziekenhuis? Nachtje rechtop slapen ofzo.
    Beterschap met Savannah!

    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja dat is vervelend een ziek kind die geopereerd moeten worden, blijft altijd spannend. Wat gaat er allemaal in zo'n koppie om. Ik zou het altijd zelf over willen nemen. Heerlijk alternatief zo'n meidenmiddag, lekker tutten.
    Groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er toch uit als een heel geslaagde middag. Ik ben blij dat goed is met je nichtje, ik snap het helemaal, die griebelonrust!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat is gezellig zo'n middag samen en fijn dat alles goed is gegaan en ze zich al weer beter voelt. Het uitje zal op een later tijdstip denk ik dubbel en dwars ingehaald gaan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer voor Bridget, maar heel vervelend voor haar nichtje.
    Hoop dat ze snel opknapt van de operatie.

    groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel beterschap voor het nichtje en Bridget heeft zich zo te zien toch niet verveeld. Leuke foto's
    Liefs Zohra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er lekker fleurig uit en heel herkenbaar. Wel jammer voor Bridget dat het feest niet door ging, maar dat zal ongetwijfeld ingehaald worden.

    Je hebt overigens weer een mooi werkje afgeleverd voor FM, die gaat er zeker komen.
    Gr. Willianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga gelijk eens kijken, ik wist niet dat 'ie al te zien was :-)

      Groetjes, Collie

      Verwijderen
  9. He wat akelig het blindedarm-verhaal. Misschien kan Bridget haar nichtje opvrolijken met zo een mooie gezichtsversiering (het opgeklapte vlindertje maakt het af hoor!)
    Laura gaat vrijdag oefenen voor haar dansvoorstelling street hiphop (zaterdag optreden in een heel groot theater) en dan moet ze voorzien zijn van smockey eyes, ik mag wel eens gaan opzoeken hoe ik dat doe (leuk voor een meisje van 12 ahum)

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

ABC (2) accessoire (3) afwerken (1) algemeen (2) Allerlieblichst (1) Amy-Lynn (8) applicatie (3) auto (5) Award (11) baby (2) Babydoll/nachtjama/nachtpon/pyjama (18) bakken (12) Barbel (6) baret (4) bloemen (3) blouse (11) bodywarmer (2) Boek (2) boeken (13) bolero vestje (2) borduren (7) borduurrandjes (4) breien (21) brocante (10) broek (13) Burda (71) cadeau (14) cape (2) carnaval (13) Clubdag (2) Coco Chanel (1) Collie-Collie (4) Collie-Collie-shop (1) Collie-Collie.com (170) compagnie M. (1) creatief (64) Daisy (7) DaWanda (7) dieren (8) DIY (3) doop (1) E-book (19) Elodie (16) Enora (3) epilepsie (1) Escher (1) familie (2) Farbenmix (68) Feestdagen (10) Film (6) filmpje (5) foto-werkbeschrijving (3) foto's (31) fotocamera (3) fotoshoot (3) fournituren (26) Freebook (3) galerie (4) garderobe - collectie (2) Geslaagd (1) gilet (3) give-away (26) Goede doel (2) google (1) gordeltje (2) Gratis patroon (1) Groepsknuffel (2) haken (20) Hamburger Liebe (2) Handwerken (2) Haute Couture (2) Heleentje (8) herenkleding (1) herfst (3) Hilco (4) Homemade Mini Couture (7) hond (1) inetrnet (1) Inspiratie (1) interview (3) jarig (6) jas (14) jasje (25) jeweetweltasje (26) jongensmiddag (5) jurk (134) jurk Candy Cane (1) jurkje (2) jurkje Lena (7) jurkje Whiskers (7) kaduuk (1) kantjes en bandjes (10) kantoor (22) Kapsels (12) Katinka (1) KCW Kids Clothes Week (4) kerst (1) kinderfeestje (9) Kitschy Coo (1) kleding (1) Knip (73) Knippie (3) knuffels (3) Kortingscode Collie-Collie.com (1) kunst (1) kussen (4) Kyoko (2) La Maison Victor (3) lampion (2) lapjesdeken (20) laptop (2) legging (11) Linoleumsnede (1) LMV (1) locker (2) London (2) louisa-dress (1) maattabel (2) maillot (1) make-up (15) materialen webwinkel (1) Maxi Dress (1) meisjesmiddag (51) merklabels (3) Michael Miller (1) Mme Zsazsa Allemaal rokjes (7) mode (5) moederdag (3) Monny Schnitt (1) mouleren (1) museum (1) muts (4) naaien (2) naaiklusjes (8) naaimachine (22) naaipatroon (6) naaiprojecten (4) naaiweekend (2) Nadya (8) nieuw patroon (23) nieuwe start (1) Odilia (4) Oilily (5) ontbijt (2) ontwerpen (8) oorwarmer (1) op-maat - tip (1) Openbaar Vervoer (1) opruimen (8) Ottobre (12) Pasen (1) Paspel (1) paspop (2) patroon (12) patroonboek (1) patroonpapier (2) picknicken (1) planten (4) pleater (2) plooivoetje (2) poncho (3) poppen (1) poppenkleertjes (3) presentatie geven (1) Prijsvraag (2) proefkonijn maken (2) proefnaaien (2) punniken (1) recykleren (6) review (60) rimpel elastiek (1) rimpelen (1) Roberta (3) rok (77) Rokje (2) Rokje Alma Allerlieblichst (1) Roma & Toska (1) Roos (3) S.W.A.P. (1) sancho (15) schilderij (2) Schoenen (6) schoenendoosactie (1) school (18) shirt (26) shoppen (12) shoppen uit eigen kast (1) sieraden (6) Simplicity (3) sint maarten (2) Sinterklaas (6) sjaal (12) slaapkamer (17) slechthorend (2) sleuteltasje (1) smocken (11) sport (11) Star Pillow (1) stof (4) Stof voor durf-het-zelvers (1) stoffenpakket (1) Stoffenspektakel (7) stofjes (63) strijken (2) Style Special (1) Syndroom van Asperger (5) tafelkleed (3) tanden (3) tas (9) The Skater Dress (1) Tilda (16) tips (10) top (1) topje (8) tricot (10) Trouwdag (3) tuin (9) tuniek (3) Tutorial (9) uitdaging Sancho (33) uitgaan (6) Unique (5) UWYH (17) vaderdag (1) vakantie (78) verbouwen (13) Verjaardag (47) verkleden (15) verknasteren (1) verven (9) vest (3) webwinkel actie (1) webwinkels (11) werkplek (11) wikkelvest (1) Willemientje (8) Wonen (26) workshop (6) zelfgemaakt (1) Zelfgemaakte kleertjes Catharine Deweerdt (5) ziek (10) zonnetje (3) zwemdiploma (3)